Man slaat pony en bedreigt kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:18

Het kan waar zijn, dat heb ik ook al in mijn eerste post gezegd ;) Maar ik vraag het me wel af....

Sowieso is het niet eerlijk om maar 1 kant te horen... Het kan waar zijn, eerlijk is eerlijk, genoeg gekken op de wereld.... Maarja... bewijs zoiets maar :S

Als er meerdere mensen zoiets hebben meegemaakt sta je nog een beetje sterk.. anders is het zijn woord tegen dat van 2 meisjes..

8nnemiek

Re: Man slaat pony en bedreigt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:28

Als de politie nu gewoon even verhaal doet.. zijn naam noteert.. Dat is al genoeg. Als er dan meerdere aangiftes binnen komen, of al in het bestand staan, dan weten ze dat ze een oogje in t zeil moeten houden. En zo niet, dan is er niks aan de hand. De politie kan soms zo moeilijk doen vind ik.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:30

Het stomme is ook alleen, met een aangifte moeten ze iets doen.. maar dan kan dus ook nog maanden duren voordat ze er aan toe komen :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:34

Het klinkt mij behoorlijk overdreven in de oren :))

En geloof me, ik weet hoe die meiden op die leeftijd kunnen reageren en een verhaal zo kunnen brengen dat het in hun voordeel klinkt ...

Denk dat de man inderdaad even gedreigd heeft n.a.v. de woorden "dat moet je eens bij mij doen" , kan me niet voorstellen dat hij pony en wagen achterliet en die meiden een kilometer na heeft gezeten, schuimend van woede en zwaaiend met een stok ~~}>

Of was het nou een bezemsteel :?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:36

Wie weet hoe de kinderen het verhaal hebben verdraaid, misschien niet eens met kwade bedoelingen.

Meneer sloeg zijn pony, ze zeiden er iets van en hij reageert boos hun kant uit, met veel armgebaren... interpretatie: meneer bedreigde hun met een stok...
Verwacht ook niet dat hij zijn wagen even alleen gelaten heeft...

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:39

Ik was laatst op buitenrit en mijn paard was mij behoorlijk uit aan het proberen. Je moet altijd opletten met mensen die geen verstand hebben van paarden. Je krijg namelijk gelijk commentaar als je je paard dan een tikje met de zweep geeft, denken hun dat je je paard aan het afslaan bent. Nu wel ik wel van mening dat een paard/pony met een bezemstok slaan wel overdreven is. Als je dan niets bij je hebt zoek dan zo'n riet geval waarmee je door de lucht kunt zwiepen.

De reactie van de kinderen is wel begrijpelijk, is waarschijnlijk een raar gezicht. Maar ja niet te snel conclusies trekken, voordat de andere kant ook duidelijk is. Het dreigement naar de kinderen toe, slaat natuurlijk ook nergens op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:40

8nnemiek, mijn paarden staan aan een school en daarbij is ook een speelveldje waar vaak jonge (penny)meisjes aan het spelen zijn. Als ik mijn paarden een flinke smak verkoop of ze nagooi met het eerste beste dat ik in handen heb worden er dingen geroepen die echt niet mals zijn. Een tijdje geleden heb ik twee van de meiden ook een flink tot een halt geroepen want bij knapte er iets, daarna ook met die meiden naar hun ouders gegaan. Een 'paar' ouders waren begripvol en hebben het kind daar ook op aangesproken en moest haar excuses aanbieden, maar het andere 'paar' was ronduit associaal, ik had het uitgelokt en weet ik wat niet vanalles.

Nog een voorbeeldje, anderhalf jaar geleden waren twee jongetjes aan het klieren in de buurt en op gegeven moment zie ik hun vanuit ons balkon de wei in rennen en op de paarden gaan zitten en ze daarop aan de manen trekken en in de buik schoppen. Ik was binnen een halve minuut in de wei en geloof me die zijn niet zonder blauwe vlekken naar huis gegaan. :n Die heb ik zo hard aan hun arm gepakt van woede dat ze begonnen te huilen, heb ik nooit meer van gehoord maar heb hun ook nooit meer gezien. ;)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:41

Ik weet over wie dit gaat en ik denk niet dat die meisjes liegen, ik ben deze man ook al eens tegengekomen, keihard schreeuwend en al slaand op zijn pony op mij afdravend (hard) terwijl zijn kar een lekke band had en compleet op zijn velg reed. Ik had op dat moment mijn handen vol aan mijn pony want die wist niet wat haar overkwam (en dat voor een fjord die eigenlijk nergens van opkijkt) En zo kennen wel meer mensen hem hier in Soest.
Laatst bijgewerkt door wyoming op 16-05-13 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:42

KimD schreef:
Nog een voorbeeldje, anderhalf jaar geleden waren twee jongetjes aan het klieren in de buurt en op gegeven moment zie ik hun vanuit ons balkon de wei in rennen en op de paarden gaan zitten en ze daarop aan de manen trekken en in de buik schoppen. Ik was binnen een halve minuut in de wei en geloof me die zijn niet zonder blauwe vlekken naar huis gegaan. :n Die heb ik zo hard aan hun arm gepakt van woede dat ze begonnen te huilen, heb ik nooit meer van gehoord maar heb hun ook nooit meer gezien. ;)

Jij durft... :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:49

wyoming schreef:
Ik weet over wie dit gaat en ik denk niet dat die meisjes liegen, ik ben deze man ook al eens tegengekomen, keihard schreeuwend en al slaand op zijn pony op mij afdravend (hard) terwijl zijn kar een lekke band had en compleet op zijn velg reed. Ik had op dat moment mijn handen vol aan mijn pony want die wist niet wat haar overkwam (en dat voor een fjord die eigenlijk nergens van opkijkt) En zo kennen wel meer mensen hem hier in Soest.

Krijg nu gelijk een visioen van wilde oude kerel met een wapperende baard in een romeinse strijdwagen :))Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:51

Riddershow schreef:
KimD schreef:

Jij durft... :=

Hún durven, ik haalde het vroeger als kind niet in mijn hoofd zomaar een wei in te springen en op het paard te gaan zitten doen. Ik was zo witheet van woede, een uur erna kwam het stoom nog uit mijn oren.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:52

Shirley schreef:
wyoming schreef:

Krijg nu gelijk een visioen van wilde oude kerel met een wapperende baard in een romeinse strijdwagen :))[ Afbeelding ]

Tja je kan er iets grappigs van maken, maar aangezien ik zowat in een diepe sloot lag vond ik het op dat moment iets minder grappig.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:54

Dan zullen er vast wel meer meldingen zijn binnen gekomen... Wat ik je dan aanraadt, zelf even een melding te maken bij de politie, dat kan gewoon telefonisch en is minder zwaar dan een aangifte... Maar dan weten ze iig dat hij dat bij meer mensen doet en dat het echt moet ophouden :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:55

Er is toch niets gebeurd, wyoming ?
Als je naar was gevallen of jezelf of je fjord had zich bezeerd, had ik er geen grapje over gemaakt, hoor :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:02

wat ik alleen niet snap is hij ging achter de meide aan?? uh en ze paard en wagen dan?? :')
nou heb zelf ook keer gehad met me eerste pony dat ik em op ze plek moest zetten en hem dus een klap verkocht waren manege lesklanten gelijk bij de manege gaan zeiken over dat ik mijn paard zou mishandelen...dat ik ook denk van kom op zeg met alleen foei bereik je niks hoor als een paard niet luistert

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:22

KimD schreef:
Hún durven, ik haalde het vroeger als kind niet in mijn hoofd zomaar een wei in te springen en op het paard te gaan zitten doen. Ik was zo witheet van woede, een uur erna kwam het stoom nog uit mijn oren.

Ik had het vroeger ook niet gedaan/gedurfd en waarschijnlijk nu hetzelfde gereageerd als jou... maar met de ouders van tegenwoordig weet je maar nooit wat je kunt verwachten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:27

wyoming schreef:

En zo zie je maar weer dat sommige verhalen gewoon kloppen.
Ook wel apart dat de politie (blijkbaar) precies weet over wie het gaat. Ook wel tekentje aan de wand zou ik denken.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:37

Dan is die man zeker de plaatselijke rare kwibus of zoiets. :P

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:43

Zoolgangster schreef:

Riep je mijn hond?
Grapje, die heet kwibus vandaar!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:45

Tja, het is 1 kant van het verhaal, maar je zou toch zeggen dat de politie minstens even ging babbelen met die meneer om ook de
andere kant van het verhaal maar eens aan te horen.

8nnemiek schreef:
Ik neem aan dat de ouders wel redelijk goed kunnen inschatten of hun kind liegt/overdrijft, dus ik vind dat de politie zo'n melding wel serieus moet nemen. Dat is toch niet niks, een kerel die achter een meisje aan rent terwijl die geroepen heeft dat ie haar eens zal slaan. Ik zou me dood schrikken, ook als ouder zijnde.

Sommige ouders niet hoor.
Zei diegene die door ouders er op aan werd gesproken dat ik volledig onterecht hun klerejong klerejong had genoemd,
want hun zoon had echt geen stenen naar mijn auto gegooid, zoiets zou hij nooit doen.
Had hij ook nog thuis verteld toen hij thuis kwam en hij had zitten huilen.
Nou dat klerejong gooide dus wel degelijk stenen naar mijn auto, die ik op dat moment bestuurde en waarmee ik
stapvoets door de wijk reed om vooral achter auto's spelende kinderen niet plat te rijden, als dank gooien ze
dan stenen naar je auto.
Dus niet alle ouders hebben ook maar een flauw vermoeden.

Stelende 11 jarige... geloofden de ouders ook heilig in.. (op heterdaad betrapt)
En pony verzorger die zonder toestemming was gaan buitenrijden, beweerde ook bij hoog en laag het echt niet gedaan te
hebben. (alleen jammer dat 3 man je hebben zien rijden...)

Maar neemt niet weg, dat deze kinderen over die man met pony misschien best de waarheid vertellen, dus bezoekje
politie lijkt me wel de aangewezen weg.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:35

Citaat:
Jij durft...

Natuurlijk durft ze, ze zal wel moeten durven om twee redenen.

Die blagen hebben niks op die ponies te klimmen en al helemaal niet het weiland in te komen.

Maar het belangrijkste, stel je voor dat met die blagen iets was gebeurd, dat ze ongelukkig gevallen waren en ook nog een trap gekregen hadden. Niet uit te denken wat voor ellende dan over je heen komt.

Dan maar een paar blauwe plekken. Als daar aangifte over was gedaan, had je met bovenstaand logische argument niks te vrezen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 07:52

Mary1971 schreef:
Lianne86 schreef:
Zie het als een schouderklopje zeg :') Damn... Er zat niets achter.... Ik moet hier niet eens op in gaan :')

Een schouderklopje is in mijn ogen iets heel anders als een tik op de kont hoor...

er word gewoon ene zacht klopje op het achtereind bedoeld in de zin van "kom op lekker buitenspelen" geen billenkoek...
je kunt natuurlijk ook alles wat je tegen komt letterlijk nemen/lezen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:51

vrouwke schreef:
Zoolgangster schreef:

Riep je mijn hond?
Grapje, die heet kwibus vandaar!

Oh, ik denk al, wat doet die hond hier ineens? :D

Xje_chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:33

je weet niet wat de pony heeft gedaan

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:37

Lianne86 schreef:
Houden we er ook even rekening mee dat kids nog best wel kunnen overdrijven? :) Zal niet de eerste keer zijn.....

Maarja, mocht het wel echt zo zijn; dan hoop ik toch wel dat de politie er iets aan doet..

Die meisjes zullen vast voor de lol bedenken dat ze worden achtervolgd door een oudere man die hen bedreigt :j
Kinderen zijn ook niet gek hoor, zeker geen meiden van 11 en 12. Als we nou ook al niet meer gaan geloven wat kinderen zeggen omdat ze wel zullen overdrijven..