Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Riddershow schreef:Cayenne schreef:Eirikur, valt me op dat het symbool op de zijkant van de trailer precies hetzelfde is als jouw avatar, toeval?
Oog voor detail!
Of het wel of niet kan qua gewicht zou ik meerdere paardjes niet snel in een 1,5 paards trailer zetten. De kap van de trailer is aardig ingescheurd en gezich hoe ze de trailer rechtzetten verwacht ik niet dat hij heel zwaar is van zichzelf?
Maar een trailer mag ook niet met onrustige paarden losschieten. Dus of er is iets fout in de mechaniek of een mensenfout...
Cayenne schreef:Eirikur, valt me op dat het symbool op de zijkant van de trailer precies hetzelfde is als jouw avatar, toeval?
Riddershow schreef:Oog voor detail!
Of het wel of niet kan qua gewicht zou ik meerdere paardjes niet snel in een 1,5 paards trailer zetten. De kap van de trailer is aardig ingescheurd en gezich hoe ze de trailer rechtzetten verwacht ik niet dat hij heel zwaar is van zichzelf?
Maar een trailer mag ook niet met onrustige paarden losschieten. Dus of er is iets fout in de mechaniek of een mensenfout...
quera schreef:Ik ken de mensen van het ongeluk niet persoonlijk, al heeft de oudste wel een gezicht waarvan ik denk "dat heb ik eerder gezien". Maar ik zit al ongeveer 30 jaar in de IJslanders en weet dus uit eigen waarneming dat talloze mensen al decennialang hun ponnies op deze manier vervoeren. Omdat het wereldje niet zo groot is, trekken ijslanderwedstrijden en -evenementen vaak deelnemers uit het gehele land. Die zijn er dus aan gewend aanzienlijk grotere afstanden af te leggen dan een knotjesruiter die nooit zijn of haar kring uit komt. En in al die tijd is dit de eerste keer waarvan ik hoor, dat er iemand met 2 IJslanders in een 1½-paards trailer kapseist. Ik sluit niet uit dat het nooit eerder gebeurd is, maar zeldzaam is het wel.En laat eirikur nou net als interesse IJslandse paarden hebben..
1+1=.....?

. Amy77 schreef:Ochjemig..heftig hoor..
Roantje leek niet rad?
Hoe is het met de paarden lente? Flinke spierpijn gehad, of is alles meegevallen?
Wat een beschermengels hebben de dames en paarden gehad..hopelijk is iedereen inmiddels van de schrik bekomen.
_Lente_ schreef:Amy77 schreef:Ochjemig..heftig hoor..
Roantje leek niet rad?
Hoe is het met de paarden lente? Flinke spierpijn gehad, of is alles meegevallen?
Wat een beschermengels hebben de dames en paarden gehad..hopelijk is iedereen inmiddels van de schrik bekomen.
Het is het gelukkig heel erg meegevallen, op de schrik na. De paarden hebben niks, en lijken vooralsnog ook geen trauma o.i.d. opgelopen te hebben bij het ongeluk. Het roantje had op dat moment wat spanning, maar dat is natuurlijk absoluut niet vreemd, eerst zo'n ongeluk en dan de trailer uitkomen terwijl aan de andere kant het verkeer langsraast..
Inderdaad goede beschermengels, laat weer zien dat een ongeluk in een klein hoekje zit, hoe voorzichtig je ook bent..
Denk dat ze niet minder meer ruimte hebben dan 2 kwpn'ers in een 2paards trailer. En denk dat dit een stuk stabieler is dan een zware kwpn'er die aan 1 kant staat 
set_elkol schreef:jij kende ze Lente?
). set_elkol schreef:Ik heb het gezien vanaf de andere kant van de rijbaan, ik zag de trailer op zn kant liggen en mensen er naast dus ik vermoed dat er nog paarden in zaten. De mensen eromheen waren zo rustig dat ik tegen mijn zus zei, volgens mij zit er gelukkig niks in! Wel dus, maar wat bleven de IJslanders bewonderingswaardig rustig en dat ze gewoon weer de trailer in liepen!
maar toch vond ik het knap! Toydoll schreef:Te zien aan de trailer is er totaal geen schade aan dissel oid; dat is dus echt niet met geweld losgekomen. Dat heeft gewoon nooit goed vast gezeten.
Erg hard hebben ze ook niet gereden, die trailer heeft amper schade.
Huni schreef:set_elkol schreef:Ik heb het gezien vanaf de andere kant van de rijbaan, ik zag de trailer op zn kant liggen en mensen er naast dus ik vermoed dat er nog paarden in zaten. De mensen eromheen waren zo rustig dat ik tegen mijn zus zei, volgens mij zit er gelukkig niks in! Wel dus, maar wat bleven de IJslanders bewonderingswaardig rustig en dat ze gewoon weer de trailer in liepen!
Tja dat zijn ijslanders!!!! heerlijk koel in het hoofd