Roden: Tuigpaard overlijdt in de ring - video

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:57

je zal er maar staan, met je tuig over je arm.. Heel veel sterkte aan de eigenaren en verzorgers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:59

Tja, hoe triest ook. Voor een dood paard ga je nu eenmaal geen concours aflasten. Als het mijn paard zou zijn zou ik dat niet eens willen.
Wel erg sneu voor de eigenaars natuurlijk.

nowylover

Re: Roden: Tuigpaard overlijdt in de ring - video

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:01

Al was het mijn paard geweest, hoe verdrietig het ook is, vind ik niet dat ze daarom een concours moeten aflasten. Dan is het voor mijn ook het is maar een dier. Ja ik weet het nu ga ik bokt over mij heen krijgen. Hoe verschikkelijk het ook is voor een dier ga je geen concours aflasten. Ja voor een mens waarschijnlijk wel.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:02

Fennee schreef:
Mijn opa het het er gister al over inderdaad, die was erbij en heeft het dus ook gezien.

Vind dat de omroeper het wel iets anders had kunnen brengen. En even door de microfoon de eigenaren en andere mensen die met het paard te maken hadden sterkte had kunnen wensen.

Edit: kan de video niet even in een link? Vind de beelden namelijk wel schokkend ivm ingezoomd beeld etc.

Zo bedoelde ik het inderdaad ook meer.
Niet dat ze gelijk alles moesten stopzetten en iedereen naar huis moeten sturen, maar een 'condoleance' richting de eigenaren, medeleven tonen en even omroepen wat er gebeurd is, lijkt mij niet meer dan normaal. :o

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:04

nowylover schreef:
Al was het mijn paard geweest, hoe verdrietig het ook is, vind ik niet dat ze daarom een concours moeten aflasten. Dan is het voor mijn ook het is maar een dier. Ja ik weet het nu ga ik bokt over mij heen krijgen. Hoe verschikkelijk het ook is voor een dier ga je geen concours aflasten. Ja voor een mens waarschijnlijk wel.

Blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:06

Jeeetje wat een hoop mietjes hier zeg... Filmpje is schokkend? Dan vraag ik me af wat mensen die dat zeggen zelf gewend zijn, naar mijn idee erg weinig. Het is niet verkeerd om af en toe ook nare dingen van een afstandje te bekijken, in plaats van je kop in het zand te steken.

Ik vind het heel erg triest voor de eigenaren, vervelend voor de organisatie. Want zoiets wil je naar mijn idee heus niet meemaken op je eigen concours.

Maar als ik mocht kiezen, zou ik graag mijn paard of ander dier op deze manier verliezen. Liever zo dan een lijdensweg die van kwaad tot erger gaat. Plotseling en ogenschijnlijk pijnloos.

Las ook een hoop gemiep op Facebook bij het bericht van de hoefslag. Dat het paard door de modder werd gereden en daardoor... Tjongejonge...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:08

Amen Janine1990.

jojozozo83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:12

Ik was erbij en zag het gebeuren. De omroeper heeft later echt wel de eigenaren een hart onder de riem gestoken. Ik vind persoonlijk dat alles heel snel en netjes is opgelost. En we leven echt heel erg met de eigenaren mee. We gaan als vereniging ook nog iets doen richting de eigenaren om te laten blijken dat we meeleven.

Het was echt een grote schok en ik vind dat de omroeper juist even later het publiek heel rustig wist te houdne door duidelijk en eerlijk te vertellen wat er loos was.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:16

Ah sneu, sterkte voor de eigenaren. Dier heeft er volgens mij niet veel van gemerkt en vrij plotseling overleden, een mooie dood, zo in het harnas.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:18

Jeetje wat erg! Heel veel sterkte voor de eigenaren/verzorgers van dit paard!

En wat betreft de omroeper het gebeurd voor hem ook onverwachts en heeft hij vast niet voorbereid wat hij moet zeggen als er een paard komt te overlijden in de ring.
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 12-05-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jojozozo83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:22

Ik liep net met een andere vrouw de ring in om bij de volgende rubriek het schoonste geheel te beoordelen. We stonden net bij de tent op het midden van het terrein toen het tuigpaard omviel. Hij zakte om en spartelde nog heel kort. Binnen enkele seconden waren er een aantal mensen bij aanwezig om te helpen. De kar werd gauw weg gehaald en er werd nog gereanimeerd. Maar in feite wa het toen al voorbij. Het was echt allemaal binnen twee minuten. Er is een dekzeil over het paard gelegd en er is een tractor gekomen om het paard uit de ring te halen. Dit is allemaal heel snel en met grote zorg gedaan. Een paard mag alleen niet van het terrein af, want de KNHS neemt ze in beslag. De veearts was er gelijk bij en heeft nog gekeken, maar er was echt niets meer aan te doen. Hij heeft nog bloed afgenomen. Hij dacht aan een inwendige bloeding, maar dat zal pas echt duidelijk worden na de sectie. Uiteindelijk is het paard later opgehaald en naar Deventer afgevoerd voor sectie, omdat het tijdens een KNHS wedstrijd gebeurde.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:23

Bij het ringsteken waar ik vorig jaar met de pony's aan mee deed raakte een paard los van de wagen. Paard is in paniek een sloot in gerend en heeft daar veel beschadigingen opgelopen. Dier heeft het toen overleefd maar we zijn uiteindelijk wel doorgegaan. De omroeper heeft toen wel even gemeld wat er is gebeurd en de familie sterkte gewenst. Snap dat ze hier ook doorgegaan zijn. Wat moet je anders? Het veranderd toch niks aan de situatie..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:25

Tja, dat is het risico. Ze kunnen ziek worden, plotseling overlijden, externe factoren die meespelen... Paard is in de trots gegaan; de ere-ronde.

Tuurlijk is het ontzettend heftig voor de eigenaren. En je zal er maar staan. In de stromende regen, met het tuig in je hand en toekijkend hoe je paard wordt afgedekt. Ik vind dat ze dat netjes doen en daarna ook uit de ring verwijderen. In zo'n situatie waar niet alles direct voor handen is, denk ik toch een troost voor de eigenaren.

portox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:25

heftig gezicht :( vreselijk

jojozozo83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:27

Nou dat was het vreemde. We hebben al jaren een draaiboek voor de dagen van het concours. En er staat altijd in ' dekzeil en tractor voor afvoeren dood paard'. We hadden er nog de gek mee twee weken geleden, want we hebben het nog nooit hoeven gebruiken. Maar na dit incident weten we wel dat het echt belangrijk is, dat je op zulke dingen wel voorbereid bent. Ook al gebeurt het maar heel af en toe.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:36

Allereerst sterkte voor de mensen rondom dit paard. Ik vind dat er respectvol en goed gehandeld wordt dus wat mij betreft een compliment naar de organisatie.
Wat een geluk bij een ongeluk trouwens dat het op een rustig moment gebeurt.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:43

jeetje wat zonde zeg.

wens de eigenaren heel erg veel sterkte met het verlies van hun toppaard

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:50

verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor de eigenaren en verzorgers van dit paard. Dit hoopt geen enkele paardeneigenaar mee te maken...

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:51

Triest voor de eigenaren van het paard.

Ik vind wel dat er netjes en snel gehandeld is door de organisatie.
Natuurlijk is het rot dat er zoiets gebeurd ,maar je moet wel een beetje nuchter blijven.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:02

Ach wat sneu voor de eigenaren.
Gestorven in het harnas.

De hemel heeft er weer een sterretje bij.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:03

Voor de mensen die erover vallen. De boel heeft (natuurlijk) wel even stil gelegen, ze kunnen moeilijk verder terwijl er een paard zo in de ring ligt.. maar waarom het hele concours aflassen? Ja natuurlijk is het sneu en heel naar voor de eigenaren en de mensen die het gezien hebben. Maar deze dingen gebeuren (gelukkig zelden weliswaar) kijk naar hickstead etc.. Ik vindt dat ze het allemaal heel netjes en snel hebben opgelost. En er is later idd nog een aantal keet wat over gezegd.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:09

FriesWytske schreef:
Wat moet ie dan, snikkend iets zeggen. Kom op, zeg. Het is maar een dier. Als het nu de menner was of iemand anders op het terrein. Dan was het heel wat anders geweest. En dan was het ook wel afgelast.

Pardon?? :? :n
Weet je hoe verschrikkelijk zwaar het is om je beste maatje te moeten verliezen ??

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:10

Ondanks dat dit verschrikkelijk is vind ik dat ze ontzettend goed gehandeld hebben! :j Complimenten, het word snel en netjes gedaan en tot het dier is afgevoerd word er niks gedaan. Ik verwonder me er wel over hoe vaak dit de laatste tijd gebeurt... of is het gewoon steeds meer in het nieuws?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:14

Janine1990 schreef:
Jeeetje wat een hoop mietjes hier zeg... Filmpje is schokkend? Dan vraag ik me af wat mensen die dat zeggen zelf gewend zijn, naar mijn idee erg weinig. Het is niet verkeerd om af en toe ook nare dingen van een afstandje te bekijken, in plaats van je kop in het zand te steken.

Ik vind het heel erg triest voor de eigenaren, vervelend voor de organisatie. Want zoiets wil je naar mijn idee heus niet meemaken op je eigen concours.

Maar als ik mocht kiezen, zou ik graag mijn paard of ander dier op deze manier verliezen. Liever zo dan een lijdensweg die van kwaad tot erger gaat. Plotseling en ogenschijnlijk pijnloos.

Las ook een hoop gemiep op Facebook bij het bericht van de hoefslag. Dat het paard door de modder werd gereden en daardoor... Tjongejonge...

Ja en dat het mishandeling is omdat ze niet bitloos gereden worden :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:17

"Het is maar een dier"... is natuurlijk de meest harteloze uitspraak die mogelijk is in dit soort gevallen.
Ben blij dat ik geen mensen in mijn vrienden of kennissenkring heb die zoiets als eerste reactie zouden geven in geval dat een van mijn paarden of honden zou komen te overlijden.