Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idje schreef:Equus er naast EN van de zelfde eigenaar heeft een erg basic binnenbak van 20 bij 40.
Nog even over de ruimte.
Als je alle kavels aftrekt van die 30ha
Hou je 22,5 ha over.
Alle openbare voorzieningen er af en ik schat dat je tussen de 10 en de 12 ha overhoudt.
Stel dat elke villa1 paard bezit, ( in eerdere publicaties werd dat verplicht gesteld, hou je een 2000 m2 over per paard aan wei/ paddock.
Bij een goed onderhoud en bijvoeren gaat dat net.
Mwa, ik gun iedereen succes bij het ondernemen, maar mijn twijfels hierbij zijn wel een beetje groot.
Tja, de Dow, als er weer eens iets mis gaat of er is onderhoud gepleegd, dan wordt het niet donker door het fakkelen en dat dreunt ook nog eens behoorlijk hard.
Komt geregeld voor.
char1900 schreef:ik volg dit niet meer word dit om je paard te stallen of gewoon voor iedereen om lekker een uitje te maken met je paard??
Geef mij maar lekker de paarden aan huis zonder bijhorend resort
Willemina_L schreef:Ja, je hebt gelijk Olikea, dat is een belachelijk stuk ijzerdraad wat zeker moet verdwijnen... Waar heb jij een brief naar geschreven? Ken wel meer mensen die dat snel weg willen hebben....
Mariaboz1982 schreef:Het klinkt allemaal heel erg mooi. Het toont wel lef, om zoiets in deze tijden tegaan beginnen. Ik hoop dat dit plan slagen mag. Voor ons is dit onze grote droom. om ons paard aan huis te hebben staan.
Succes!!
Mariaboz1982 schreef:Het klinkt allemaal heel erg mooi. Het toont wel lef, om zoiets in deze tijden tegaan beginnen. Ik hoop dat dit plan slagen mag. Voor ons is dit onze grote droom. om ons paard aan huis te hebben staan.
Succes!!
Aan de kant van de Dow (waar het ruiterpad omheen ligt) staan 2 van mijn paarden op 50 hectare. Het is wel een heel mooi gebied. Saintelette schreef:Over de ruiterpaden, daar zijn ze (iig in t westelijk deel) druk mee bezig. Verschillende ondernemers/boeren zijn zich aan het aansluiten om zo grote routes en ook trektochten mogelijk te maken. En dat het niet dicht bij het strand ligt vind ik een beetje een rare opmerking, want dat is hooguit 5 a 10 km, wat makkelijk te doen is.. En ik geloof trouwens niet dat er bij de Mosselbank veel toeristen op het strand komen toch? Iig, snap dat ze 'bij ons' (breskens - nieuwvliet - cadzand) streng zijn op die tijden ivm vele toeristen, maar dat valt daar toch wel mee? Daarnaast denk ik ook dat ze als gemeente hier wel wat aan gaan veranderen (plus het is gemeente Terneuzen, weet niet hoe die hierin staan tov gemeente Sluis)
idje schreef:Saintelette schreef:Over de ruiterpaden, daar zijn ze (iig in t westelijk deel) druk mee bezig. Verschillende ondernemers/boeren zijn zich aan het aansluiten om zo grote routes en ook trektochten mogelijk te maken. En dat het niet dicht bij het strand ligt vind ik een beetje een rare opmerking, want dat is hooguit 5 a 10 km, wat makkelijk te doen is.. En ik geloof trouwens niet dat er bij de Mosselbank veel toeristen op het strand komen toch? Iig, snap dat ze 'bij ons' (breskens - nieuwvliet - cadzand) streng zijn op die tijden ivm vele toeristen, maar dat valt daar toch wel mee? Daarnaast denk ik ook dat ze als gemeente hier wel wat aan gaan veranderen (plus het is gemeente Terneuzen, weet niet hoe die hierin staan tov gemeente Sluis)
Ja, dat ruiterpadenverhaal speelt al minstens 20 jaar, zo niet langer.
En er zijn al eerder routes geweest, 1- en meerdaagse,
die vervolgens totaal niet onderhouden werden.
(Ik heb het boekje nog)
Na tamelijk korte tijd was er helemaal niks van over.
Strand op 5 km?
Waar dan? De mosselbanken? Hoofdplaat?
Ook dat zijn weer zakdoekjes 'strand' waar je in een paar minuten overheen bent,
en, gezien het soort bodem, levensgevaarlijk om over te rijden.
Loop er zelf maar eens over bij eb.
Zo heb je stevig zand onder je voeten en zo zit je tot aan je knieen in de blub.
Een kwestie van een pasje meer links of rechts.
IK waag mijn paarden daar niet aan.
Natuurlijk valt het (Noordzee)strand onder Sluis.
Terneuzen heeft geen echt strand.