Nieuw paardenresort in Zeeland in aanbouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Nieuw paardenresort in Zeeland in aanbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:37

Is het niet te klein? Als je al 50 kavels hebt, waarvan veel mensen een paard zullen hebben en dan nog tijdelijke gasten met paarden. Dan heb je toch veel te weinig weiland over, 30 hectare is nou niet echt super veel als er ook nog van alles op gebouwd moet worden.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:40

Denk ook niet dat dit een geschikt plan is voor in deze tijd.

En idd de regels van de stranden zijn hier goed streng. Ben niet bekent aan die kant van Zeeuws-Vlaanderen (woon aan de kant van Hulst) en hier zijn weinig tot geen geschikte wegen om rijden, tenzij je paard echt goed verkeersmak is.

En over die 1500m², dan wonen wij in een villa :+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:43

Wat ik ook mis is een binnenmanege eerlijk gezegd, ook al zouden er voldoende ruiterpaden komen en genoeg weiland (valt te bezien). Voor het enorme bedrag aan geld wat je moet neerleggen hoogstwaarschijnlijk zou ik persoonlijk voor de natte dagen (die zijn er in Nederland.. hihi) mijn paard graag binnen trainen. Verwend of niet, maar dat is toch wel minimaal als je ziet wat er aan luxe voor de mens gepland staat toch??

Ja, de DOW Chemical plant Terneuzen zit er inderdaad praktisch tegenaan... Zouden jullie zoveel geld (hoeveel dat dan ook mag zijn) uitgeven aan een 1500 m² waar je paard niet echt bij huis staat, waar je niet enorm veel buitenrijd mogelijkheden hebt en ook nog eens enkel een buitenbak die je moet gaan delen met even snel gerekend minimaal 50 paarden als elk huishouden 1 paard zou hebben? En dan tegen een enorme giftige stoffen fabriek aankijken?

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:53

Equus er naast EN van de zelfde eigenaar heeft een erg basic binnenbak van 20 bij 40.

Nog even over de ruimte.
Als je alle kavels aftrekt van die 30ha
Hou je 22,5 ha over.
Alle openbare voorzieningen er af en ik schat dat je tussen de 10 en de 12 ha overhoudt.
Stel dat elke villa1 paard bezit, ( in eerdere publicaties werd dat verplicht gesteld, hou je een 2000 m2 over per paard aan wei/ paddock.
Bij een goed onderhoud en bijvoeren gaat dat net.

Mwa, ik gun iedereen succes bij het ondernemen, maar mijn twijfels hierbij zijn wel een beetje groot.

Tja, de Dow, als er weer eens iets mis gaat of er is onderhoud gepleegd, dan wordt het niet donker door het fakkelen en dat dreunt ook nog eens behoorlijk hard.
Komt geregeld voor.
Laatst bijgewerkt door idje op 12-05-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:55

denk dat het teveel wordt op een te kleine locatie daarbij zoveel paardenmensen met verschillende ideeen op een kluitje zou niets voor mij zijn. Denk dat het een harde dobber zal worden om dit rendabel te maken.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:58

Ik neem aan dat de binnenmanege van Equus wat ernaast zit niet als accommodatie gaat gelden voor dit resort toch zeker... Dat is echt veel te krap!

En wie gaat het geheel managen (uitmesten, voeren, opslag stro/hooi/voer enz.) want iedereen heeft weer andere wensen... Zou er wel echt goed over nagedacht zijn?? En dan moet je nog werk gaan krijgen in de Chemie ofzo om dicht bij huis te kunnen werken... haha!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:01

idje schreef:
Equus er naast EN van de zelfde eigenaar heeft een erg basic binnenbak van 20 bij 40.

Nog even over de ruimte.
Als je alle kavels aftrekt van die 30ha
Hou je 22,5 ha over.
Alle openbare voorzieningen er af en ik schat dat je tussen de 10 en de 12 ha overhoudt.
Stel dat elke villa1 paard bezit, ( in eerdere publicaties werd dat verplicht gesteld, hou je een 2000 m2 over per paard aan wei/ paddock.
Bij een goed onderhoud en bijvoeren gaat dat net.

Mwa, ik gun iedereen succes bij het ondernemen, maar mijn twijfels hierbij zijn wel een beetje groot.

Tja, de Dow, als er weer eens iets mis gaat of er is onderhoud gepleegd, dan wordt het niet donker door het fakkelen en dat dreunt ook nog eens behoorlijk hard.
Komt geregeld voor.

Absoluut waar, de DOW geeft genoeg lawaai en licht om je af en toe in te beelden dat je in oorlogstijd in Beiroet leeft... En dat is dan je buurman! Plus, er loopt bij mijn weten nog steeds een onderzoek naar allerlei zaken die al dan niet bijna of helemaal fout gaan. Zou er niet zooo dicht naast willen wonen voor een enorm bedrag!! Leuk al deze reacties overigens, laat je goed over meer zaken nadenken dan je in eerste instantie doet...

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:08

ik volg dit niet meer word dit om je paard te stallen of gewoon voor iedereen om lekker een uitje te maken met je paard?? :?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:12

char1900 schreef:
ik volg dit niet meer word dit om je paard te stallen of gewoon voor iedereen om lekker een uitje te maken met je paard?? :?

Wonen in een Villa op 1500m², een paard (of meer) in de gezamenlijke stallen, een hotel en horeca aan huis en dat was het ongeveer... Op de eerste pagina reacties staat een link naar het project...

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:32

Oh, dat is wel heel dicht in de buurt... Ben benieuwd wat daar van gaat worden :) Geef mij maar lekker de paarden aan huis zonder bijhorend resort ;)

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:08

Ach jee..... Weer iemand die het hoog in de bol heeft gekregen met een paarden-resort... -O-

En dan nog wel op een plek waar oorspronkelijk toch geen bewoning meer was toegestaan? Anders hadden die boeren ook wel allemaal kunnen blijven wonen.
Maar ik moet er ook niet aan denken om zo dicht bij de DOW te wonen, alleen al het idee wat er allemaal mis kan gaan daar...

Nee, als iemand in Zeeuws-Vlaanderen paarden lekker aan huis wil hebben zijn er echt wel leukere, veiligere en zelfs goedkopere mogelijkheden te vinden dan dit plan :=

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:53

Willemina_L schreef:
Ja, je hebt gelijk Olikea, dat is een belachelijk stuk ijzerdraad wat zeker moet verdwijnen... Waar heb jij een brief naar geschreven? Ken wel meer mensen die dat snel weg willen hebben....

Ga ik even voor je navragen.. vriendin van me heeft die mail verstuurd.. Ik denk naar de boswachter van het gebied..

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:56

Het klinkt allemaal heel erg mooi. Het toont wel lef, om zoiets in deze tijden tegaan beginnen. Ik hoop dat dit plan slagen mag. Voor ons is dit onze grote droom. om ons paard aan huis te hebben staan.
Succes!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:59

Mariaboz1982 schreef:
Het klinkt allemaal heel erg mooi. Het toont wel lef, om zoiets in deze tijden tegaan beginnen. Ik hoop dat dit plan slagen mag. Voor ons is dit onze grote droom. om ons paard aan huis te hebben staan.
Succes!!

Ik vrees dat je dan nog even verder moet dromen. Dit is zeker al het 5e plan dat ik langs zie komen en die andere plannen zijn een stille dood gestorven; ik zie niet waarom dit plan opeens wel zou slagen.
Daarnaast, als je in die omgeving zit en voldoende centen te makken hebt om je in zo'n plan in te kopen, dan kun je daar ook een andere toko van kopen of bouwen; op een betere plek en tegen minder geld!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:02

Mariaboz1982 schreef:
Succes!!

Een kavel van 1.500 is wel erg klein om een paard op te houden, dus echt aan huis zullen de paarden daar niet komen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:07

Ben ook heel benieuwd wat dit gaat worden :j Aan de kant van de Dow (waar het ruiterpad omheen ligt) staan 2 van mijn paarden op 50 hectare. Het is wel een heel mooi gebied.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:50

hmm hier een grote grote vraag van mijn kant naar meer en betere ruiterpaden.Ben het werkelijk spuugzat om altijd maar in een bermpje te rijden.

Dit plan slaat nergens op inderdaad.Je zal maar eens een half miljoen moeten neerleggen met de fakkel van de dow als bbq brrrr.
Hier in zeeuws vlaanderen staan erg erg leuke optrekjes te koop met veel land als je iets zoekt voor paard aan huis.

Dan die walgelijke knalgele en kanariepiet blauwe caravans aan de braakman ieuwwwww.Het wordt steeds gekker!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:21

Zo'n luxe onderneming in de gemeente Terneuzen? Klinkt als het openen van een Dolce & Gabbana filiaal in Kruiningen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:37

Pfff jongens dat gaat toch niet...
Ik zou bv mijn paard in een paddock met schuilstal (eventueel met weide) willen hebben die week, een ander wil s'nachts op stal en overdag op de wei, dat is toch geen doen? Of ze moeten aan je huisje staan, maar da's dus echt te krap.

Dan moet je gewoon bungelows met een stalgebouwtje aansluitend op een paddock van 20 x 20 neerzetten, dan kan iedereen zelf bepalen wat ie wil. Maar goed, sommige mensen willen dan weer niet uitmesten...

Neh, en dan ook nog de geld kwestie... Ook ik zie het niet gebeuren.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:40

Over de ruiterpaden, daar zijn ze (iig in t westelijk deel) druk mee bezig. Verschillende ondernemers/boeren zijn zich aan het aansluiten om zo grote routes en ook trektochten mogelijk te maken. En dat het niet dicht bij het strand ligt vind ik een beetje een rare opmerking, want dat is hooguit 5 a 10 km, wat makkelijk te doen is.. En ik geloof trouwens niet dat er bij de Mosselbank veel toeristen op het strand komen toch? Iig, snap dat ze 'bij ons' (breskens - nieuwvliet - cadzand) streng zijn op die tijden ivm vele toeristen, maar dat valt daar toch wel mee? Daarnaast denk ik ook dat ze als gemeente hier wel wat aan gaan veranderen (plus het is gemeente Terneuzen, weet niet hoe die hierin staan tov gemeente Sluis)

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:33

Saintelette schreef:
Over de ruiterpaden, daar zijn ze (iig in t westelijk deel) druk mee bezig. Verschillende ondernemers/boeren zijn zich aan het aansluiten om zo grote routes en ook trektochten mogelijk te maken. En dat het niet dicht bij het strand ligt vind ik een beetje een rare opmerking, want dat is hooguit 5 a 10 km, wat makkelijk te doen is.. En ik geloof trouwens niet dat er bij de Mosselbank veel toeristen op het strand komen toch? Iig, snap dat ze 'bij ons' (breskens - nieuwvliet - cadzand) streng zijn op die tijden ivm vele toeristen, maar dat valt daar toch wel mee? Daarnaast denk ik ook dat ze als gemeente hier wel wat aan gaan veranderen (plus het is gemeente Terneuzen, weet niet hoe die hierin staan tov gemeente Sluis)

Ja, dat ruiterpadenverhaal speelt al minstens 20 jaar, zo niet langer.
En er zijn al eerder routes geweest, 1- en meerdaagse,
die vervolgens totaal niet onderhouden werden.
(Ik heb het boekje nog)
Na tamelijk korte tijd was er helemaal niks van over.
Strand op 5 km?
Waar dan? De mosselbanken? Hoofdplaat?
Ook dat zijn weer zakdoekjes 'strand' waar je in een paar minuten overheen bent,
en, gezien het soort bodem, levensgevaarlijk om over te rijden.
Loop er zelf maar eens over bij eb.
Zo heb je stevig zand onder je voeten en zo zit je tot aan je knieen in de blub.
Een kwestie van een pasje meer links of rechts.
IK waag mijn paarden daar niet aan.
Natuurlijk valt het (Noordzee)strand onder Sluis.
Terneuzen heeft geen echt strand.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:59

idje schreef:
Saintelette schreef:

Ja, dat ruiterpadenverhaal speelt al minstens 20 jaar, zo niet langer.
En er zijn al eerder routes geweest, 1- en meerdaagse,
die vervolgens totaal niet onderhouden werden.
(Ik heb het boekje nog)
Na tamelijk korte tijd was er helemaal niks van over.
Strand op 5 km?
Waar dan? De mosselbanken? Hoofdplaat?
Ook dat zijn weer zakdoekjes 'strand' waar je in een paar minuten overheen bent,
en, gezien het soort bodem, levensgevaarlijk om over te rijden.
Loop er zelf maar eens over bij eb.
Zo heb je stevig zand onder je voeten en zo zit je tot aan je knieen in de blub.
Een kwestie van een pasje meer links of rechts.
IK waag mijn paarden daar niet aan.
Natuurlijk valt het (Noordzee)strand onder Sluis.
Terneuzen heeft geen echt strand.

Dacht idd aan de mosselbank en t gebied daarnaast.. Maar wist niet dat t daar zulke bagger kwaliteit is.. Kom zelf van Breskens dus weinig behoefte aan kijken hoe t strand daar is haha ;)
T klinkt mooi, maar wss komt er toch niks van :n
Waren ze eigenlijk al begonnen met realisatie? Zag dat ze wel naast de nieuwe weg ook bezig zijn daar, maar of dat voor dit project was?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:33

ik kom zelf ook uit breskens en kom zeker wel op andere stranden.
Ik ben het helemaal met idje eens, heel dat gedraai en gezeur over ruiterpaden....het zal wel aan mij liggen maar een ruiterpad zie ik als zijnde een pad waar je op zand of gras rijdt,veilig en afgeschermd door een afbakening met wat dan ook zodat je geen fietsers auto scooters etc tot last bent.

De '"Ruiterpaden"hier bestaan dus gewoon uit polderweg met asfalt en ja met geluk kan je als het gras gemaaid is,op het gras rijden.

Helaas voor al die mensen die er zoveel werk aan besteden zoals de van damme in groede....die steekt er altijd erg veel tijd in maar tot nu toe vind ik het niks.

ALs je dan eens in de buurt van nieuwvliet gaat rijden,daar hebben ze nu stukken natuurgebied afgezet..hardstikke mooi maar of je mag er niet rijden of alles is dichtgemaakt met enorme onhandige lage klapdeurtjes.

De hele omgeving hier in west zeeuwsvlaanderen zou echt een absoluut paardenparadijs kunnen zijn,maak mooie ruiterpaden op het strand met een doorgang door die golfbrekers,maak paardvriendelijke toegangen tot natuurgebieden, gooi de braakman lekker open voor paarden etc etc.

Hierdoor weer meer toeristen,hierdoor weer meer werk en leven in de brouwerij.