Zestig dode paarden op boerderij in Wisconsin [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Re: Zestig dode paarden op boerderij in Wisconsin [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:05

Verschrikkelijk zeg |(

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:45

Verschrikkelijk dit, hoe kan een mens dit doen.. Zoals al eerder gezegd, misschien een samenhang van allerlei nare situaties, maar ik vind niet dat dat een mens het recht geeft om een dier (of in dit geval meerdere) te laten verhongeren.

Levenslang. Geen doodstraf, nee levenslang. Dan weten ze ook wat ze hebben gedaan.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:03

yrsa_karlijn schreef:
Ik wil dit absoluut niet goed praten, maar vaak is dit een gevolg van allerlei omstandigheden, waarbij mensen in een depressie raken of in een neerwaartse spiraal komen en het geheel niet meer overzien en ook niet meer weten wat ze nou moeten. Zijn niet in staat hulp te vragen en komen steeds verder in de problemen. Hopelijk dat de overige dieren het overleven en er weinig aan over gaan houden. Vreselijke dood.

Goed dat je altijd het positieve van de mens wilt blijven zien maar vergeet niet dat er ook een boel mensen zijn die er gewoon onverschillig mee om gaan. Ja ook zulke dingen gebeuren, helaas vaker dan we denken. Wat zeg je van de puppymills die al lang voordat de crisis begon bestonden en waar ook zulke toestanden plaats vinden ? Wat te zeggen van de fokkers die vol blijven houden dat er bij hun fokdieren geen erfelijke afwijkingen bestaan terwijl dit wel degelijk zo is ? Fokkers die domweg blijven ontkennen dat ze met bepaalde dieren beter niet kunen fokken, dat toch doen en dan jou en mij voorliegen omdat ze gewoon op een gemakkelijke manier de pegels in hun knip willen stoppen ? Mensen die hun dier aan en boom knopen en simpelweg wegrijden zonder nog een keer achterom te kijken ? Zo kan ik nog wel even doorgaan........Dat jij en ik de gedachtengang van zulke gasten niet begrijpen lijkt me logisch maar om dat allemaal op de crisis te gooien vind ik ernstig naief, deze toestanden zijn er al vele vele jaren. Gewoon accepteren dat er veel mensen zijn die onverschillig naar dieren kijken, die zien ze niet zoals jij en ik dat doen, die voelen niet wat jij en ik voelen maar zien dieren alleen maar als economisch gewin. Ja helaas, zo zit de mens ook in elkaar.

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:09

echt vreselijk!
maar weetje wat ik niet kan begrijpen? iedereen vind dit heel erg, maar dat er in australie 10000 paarden missgien worden neergeknalt vind niemand erg. oké, die hebben last van de droogte, maar toch...10000 is niet niks!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:15

het blijft triestig iedere keer weer opnieuw. hebben mensen dan echt geen besef van welke schade ze aanrichten?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:15

piet333 schreef:
echt vreselijk!
maar weetje wat ik niet kan begrijpen? iedereen vind dit heel erg, maar dat er in australie 10000 paarden missgien worden neergeknalt vind niemand erg. oké, die hebben last van de droogte, maar toch...10000 is niet niks!

Maar wat als ze die paarden niet zouden afknallen? Dan zouden ze een langzame en pijnlijke dood sterven. Geloof me, als een paard in één keer dood is is het een stuk minder erg dan een lange en pijnlijke lijdensweg ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:00

yrsa_karlijn schreef:
wortelsussie schreef:
Dooie lijken ruiken super sterk. Dat van die 55 begraafde dieren zal niet van 1 jaar zijn. Oppervlakkig begraven zal je ook gaan ruiken... Niemand in de buurt op deze buren na die afvroegen waar de geur vandaan kwam?

Heb er overigens geen woorden voor. Te belachelijk, zoveel leed... En kan je nagaan dat het vroeger een rijstal was!

:+ Ja, want waren ze nog springlevend geweest hadden ze vast minder gestonken. (Sorry :') )

Oeps! Die snap ik niet?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:46

wortelsussie schreef:
yrsa_karlijn schreef:
:+ Ja, want waren ze nog springlevend geweest hadden ze vast minder gestonken. (Sorry :') )

Oeps! Die snap ik niet?

Je zei: Dooie lijken. Aangezien lijken altijd dood zijn is het een beetje dubbelop :P

youssra_sbai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:49

Verschrikkelijk dit! Dat die eigenaar dat gewoon kan! Paarden zo erg verwaarlozen..
Om te janken dit :'(

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 01:13

wortelsussie schreef:
yrsa_karlijn schreef:

Oeps! Die snap ik niet?

Je zei: Dooie lijken. Aangezien lijken altijd dood zijn is het een beetje dubbelop :P[/quote]

:O

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 07:21

Ben ik de enige die zich afvraagt hoe die eigenaren binnen een maand tijd 55 dode dieren op z'n erf heeft gekregen? Begin april is alles namelijk in beslag genomen en eind april vinden ze er 55 dood....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:47

yrsa_karlijn schreef:
Ik wil dit absoluut niet goed praten, maar vaak is dit een gevolg van allerlei omstandigheden, waarbij mensen in een depressie raken of in een neerwaartse spiraal komen en het geheel niet meer overzien en ook niet meer weten wat ze nou moeten. Zijn niet in staat hulp te vragen en komen steeds verder in de problemen. Hopelijk dat de overige dieren het overleven en er weinig aan over gaan houden. Vreselijke dood.

Ja dat klinkt allemaal leuk en aardig, en is ook wel voor te stellen. Maar waarom dan vijf paarden laten verhongeren in een stal? Als je dan zoveel van dieren houdt, en je kunt ze niet slachten, schiet ze dan zelf dood.

Opsluiten en vergeten in een stal vind ik onmenselijk (nouja, ondierlijk), en daar is geen énkel excuus voor.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:56

Mallow schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt hoe die eigenaren binnen een maand tijd 55 dode dieren op z'n erf heeft gekregen? Begin april is alles namelijk in beslag genomen en eind april vinden ze er 55 dood....

Die 55 lagen al voor de eerste inval onder de grond. Toen zijn ze geweest voor die 5 die in stal lagen en de nog levende dieren. Die 55 waren verderop begraven buiten de stal en zijn toen dus onopgemerkt gebleven.

Tamamba123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:11

Hoe kunnen ze wat verschrikkelijk , rijschool van hel!!!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 09:45

Alweer een slachtoffer van het vrbod op paardenslachten. Wij zijn net terug uit de usa. De crisis in de paarden is er heel erg...

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:13

verschrikkelijk, dat mensen dit dieren kunnen aandoen

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:09

Mallow schreef:

Nee, je bent niet de enige.

Afschuwelijk dit!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:29

Oh verschrikkelijk!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 09:21

yrsa_karlijn schreef:

Nou sorry hoor, maar een depressie? Die mensen zijn gewoon niet goed wijs, dat heeft naar mijn idee niks met een depressie, of een spiraal, of geen hulp kunnen vragen te maken. Daar zit echt wel wat meer achter.
Dat zijn geen mensen, dat zijn beesten.

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:49

wie doet nu zoiets ??!!!!!! |( ;( ;( |( |( ;(

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:51

Mariska_R schreef:
Mallow schreef:

Nee, je bent niet de enige.

Afschuwelijk dit!

ik dacht ook al zoiets !!
echt verschrikkelijk ;(