Mijn vader een oom fluiten allebei. Als het paard reageerde was het papa en anders mijn oom
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aikon schreef:Mijn pony's hinneken 's morgen tegen de eerste de beste persoon die ze horen. Puur en alleen omdat ze eten willen.
FriesWytske schreef:Wat komen er de laatste tijd onzinnige onderzoeken voorbij. En daar is deze één van.
linky schreef:Onze paarden herkennen ook het geluid van onze auto's................. en ons loopje, gebaren, stem........................ na 40 jaar in de paarden kom je daar ook zonder onderzoek wel achter.
Huertecilla schreef:Onze paarden kunnen ons slaapkamer-raam zien van 40 meter afstand.
Als ze beweging zien, letten ze op.
Als ze míjn silhouet zien ´nuhnuhnuhnuh´ze.
Ze kunnen de voordeur nét niet zien, maar wel horen.
Als er iemand de voordeur uit komt letten ze op.
Als ík de deur uit kom roepen ze luid.
)aikon schreef:Hhhmm. Ik heb een ander artikel gelezen, van Dr. Grzikmek in paard en spul, dat paarden alleen op het zicht zou afgaan en dat verdere zintuigen bij mensen herkenning geen rol speelt.
Maar dat ze alleen hun zicht hebben om mensen te herkennen ervaar ik hier in ieder geval niet..
linky schreef:Onze paarden herkennen ook het geluid van onze auto's................. en ons loopje, gebaren, stem........................ na 40 jaar in de paarden kom je daar ook zonder onderzoek wel achter.
Start ik de auto waarmee ik nu altijd rijd, ook met de trailer, krijg ik veel minder reactie omdat zij met die auto niet zo vaak met de trailer heeft gereden. Ze begint hem wel te herkennen, en ze is bijna blind dus ze doet het op geluid, maar deze is niet "de auto". Niet zoals mijn oude blikje. Beide auto's zijn Volvo's en beide zijn diesels.
Skessa_ schreef:Nou dat verbaast me niet heel erg
Mijn paard reageert ook het sterkste op mij.
Een ander paard bij ons stal reageert al als de auto van zijn baas aankomt.
Maakt niet waar die staat, zodra die die auto hoort, kijkt ie op, ziet de auto en rent luid hinnikend naar voren! (Zo leuk om te zien!!)
Een heeeeeeeeel enkel keer vergist ie zich en dat staat ie maar sneu om zich heen te kijken, van, waar issie nou?
En zijn baasje komt meestal maar 1 keer in de week!
Mijn paard hinnikt ook niet naar andere mensen. Dus nee, het onderzoek brengt voor mij ook geen onverwachte resultaten.