Woogy schreef:JoyCiej007 schreef:
Goh, wat een reactie vól inlevingsvermogen zeg...........
- oogkleppen zeggen niet alles; zijn ook zat paarden die zonder oogkleppen levensgevaarlijk voor de wagen worden en bijv. schrikken van hetgeen achter ze, op de wagen gebeurd. Ook zonder oogkleppen kan paard (met wagen) in sloot belanden.
- tuig doorsnijden en/of evt. gebruikmaken van paniekhaken aan het tuig is leuk bedacht, in de beginpost wordt daar niet over gesproken. Wie weet is dat wel gebeurd of geprobeerd, kunnen wij toch niet weten?! Bovendien, probeer jij maar eens bij een paard die in paniek aan het spartelen is in het water, tuig los te snijden, paniekhaken los te trekken of daar uberhaupt bij in de buurt te komen. 1 flinke tik tegen je hoofd of borst en jij zal mee verdrinken.
Als de situatie er naar is kan een dergelijke reddingsactie misschien lukken, maar dat geeft ook niets aan garanties!
Absoluut wel inleving vermogen maar ik barst van verdriet en enigzins woede in dit soort berichten. Hoeveel paarden lopen sloten etc in met kleppen gewoon omdat ze ze niet zien?
Er wordt inderdaad niet gesproken over ene poging het dier te redden dus daar kan ik niet over oordelen maar heb er ook eens één moeten lossnijden waarvan de wagen over de kop was geslagen en de kerel eronder lag. Echt niet dat er een seconde twijfel in mij was wat er moest gebeuren. De juiste riemen los, wagen eraf en hij kon overeind. Uiteraard is dat in water een heel stuk moeilijker en zeker niet zonder risico, maar mijn paarden voor mijn leven...ten alle tijden.
Ben jij ooit in een dergelijke situatie geweest? Nee? Roep dan even wat minder hard van de toren hoe jij het zou doen. Is heel makkelijk te vertellen vanachter de pc. Helaas weet niemand hoe hij/ zij reageert in een dergelijke panieksituatie... Daarnaast heel knap werk om een paard uit te spannen dat kopje onder is gegaan; je ziet niks, kan nergens bij, paard is in paniek, en wil je dat ie het overleefd dan moet je héél snel zijn. Mijn dieren zijn mij ook alles, maar ik zou echt niet durven roepen dat mij het wel zou lukken ze tijdig te redden...
Sterkte voor de eigenaren en betrokkenen!