Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Resistance schreef:Paarden zijn slimme dieren die trekken. Hier in Zweden gaan ze 's winters ook naar zuidelijke delen van het land, en komen 's zomers weer terug. Het lijkt mij dat de paarden op zich ook wel naar andere, minder droge plekken zullen "verhuizen".

ptiteblue schreef:Ik heb ooit ergens gelezen dat de Brumbies, zo heten de wilde paarden daar, een hart problemen hebben die ze helemaal ongeschikt maken voor het werken.
Dus niet mogelijk om ze door te verkopen en vangen, want die kunnen niet tegen werken.
Water zetten, kan denk ik niet hoor, de boeren daar moeten al vechten om zelf hun dieren water te kunnen geven, is een woestijn, bijna gelijk op de Sahara.
In Amerika werden trouwens een paar jaar geleden de mustangs ook vanuit helikopters doodgeschoten.
Goof schreef:Resistance schreef:Paarden zijn slimme dieren die trekken. Hier in Zweden gaan ze 's winters ook naar zuidelijke delen van het land, en komen 's zomers weer terug. Het lijkt mij dat de paarden op zich ook wel naar andere, minder droge plekken zullen "verhuizen".
Bedenk wel dat Zweden maar een ieniemienie stukje land is vergeleken met Australie.
Australie is in zijn geheel groter dan heel Europa en daar vergissen mensen zich hier geloof ik in.
Het is niet een kwestie van 'even opdrijven' of 'even verplaatsen' naar andere plekken. Het midden van Australie is 1 grote, droge woestenij.

Marin_ka3 schreef:Eerder afschieten, hoe kom je daar nou bij. Eerder naar omkijken zal je bedoelen. Ooit van sterilisatie of castratie gehoord?

novito schreef:dat komt er ook nog bij! hoelang zou zoiets duren? en wat wordt er daarna met dat stuk grond gedaan??
Plus dat er voeding in de grond komt waar planten en bomen weer wat aan hebben. De natuur regelt dat zelf wel.
Marin_ka3 schreef:Hoezo inheems, dus alweer 'eigen volk eerst!!?' ' For crying out lout' , nu ook al voor de dieren? Dadelijk ook nog voor de plantjes. Het moet niet gekker worden
heb ik er 1 gered van een verschrikkelijke dood.
Goof schreef:Marin_ka3 schreef:Hoezo inheems, dus alweer 'eigen volk eerst!!?' ' For crying out lout' , nu ook al voor de dieren? Dadelijk ook nog voor de plantjes. Het moet niet gekker worden
Australie is in alle opzichten uniek, wat daar woont en leeft komt nergens anders voor, dus het 'eigen volk eerst' lijkt me niet meer dan logisch.
Het 'paarden van water voorzien' klinkt allemaal nobel en schattig, maar dit is een gebied dat zeer onherbergzaam is. Daar staat niemand geloof ik bij stil, ga daar eerst over nadenken voor dat iemand roept dat alles dan maar water moet krijgen en er een wereldwijde actie opgezet moet worden.

Goof schreef:Marin_ka3 schreef:Hoezo inheems, dus alweer 'eigen volk eerst!!?' ' For crying out lout' , nu ook al voor de dieren? Dadelijk ook nog voor de plantjes. Het moet niet gekker worden
Australie is in alle opzichten uniek, wat daar woont en leeft komt nergens anders voor, dus het 'eigen volk eerst' lijkt me niet meer dan logisch.