Anky's column voor Stop Schelden met kanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Anky's column voor Stop Schelden met kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:57

Waarom schelden? leren communiceren?

Als ik mijn kleine teen stoot tegen de rand van de bank komen er toch behoorlijk wat $%@#$^& uit. En wat voor woorden je daar kan invullen moet men zelf lekker weten.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:55

miss_lizje schreef:

Als ik mijn kleine teen stoot tegen de rand van de bank komen er toch behoorlijk wat $%@#$^& uit. En wat voor woorden je daar kan invullen moet men zelf lekker weten.

Precies..

Dus omdat ik scheld, zou ik ineens een contactgestoord iemand zijn die niet normaal kan communiceren...
Beetje apart haha.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:04

Als je zelf kanker krijgt of een dierbaar persoon verliest aan kanker (wat ik niemand toe wens) dan leer je het wel af...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:09

Genoeg mensen aan kanker verloren. En nogsteeds, al scheld ik er bijna nooit mee. En wie ben ik om mensen tegen te gaan proberen houden die dat wel doen. Leven en laten leven, als je je zo erg ergerd aan het feit dat dit woord gebruikt word in verschillende contexsten kan je beter jezelf in huis opsluiten zonder tv en radio.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:18

LiVetime schreef:
Als je zelf kanker krijgt of een dierbaar persoon verliest aan kanker (wat ik niemand toe wens) dan leer je het wel af...

Wie zegt dat ik geen dierbaren verloren ben aan kanker? wie zegt dat ik dit niet verschrikkelijk vond?
Zolang het niet gericht naar jou is, of een letterlijke link naar de ziekte zie ik het probleem niet.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:30

miss_lizje schreef:

Dat vind ik niet schelden dat is een uitroep en dat je dan eens vloekt daar heb ik ook helemaal geen probleem mee. Schelden doe je tegen/naar/over anderen en ookal zei iemand iets eerder in dit topic dat er zwaardere problemen zijn dan toch denk ik dat als we allemaal (ik dus ook) wat aan onze normen en waarden doen dat er al heel veel gedaan is aan de zwaardere problemen

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:30

carr_friesje schreef:
LiVetime schreef:

Wie zegt dat ik geen dierbaren verloren ben aan kanker? wie zegt dat ik dit niet verschrikkelijk vond?
Zolang het niet gericht naar jou is, of een letterlijke link naar de ziekte zie ik het probleem niet.

en dat is nou net het probleem .......jij ziet het probleem niet

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:05

RM94 schreef:
carr_friesje schreef:

en dat is nou net het probleem .......jij ziet het probleem niet

Of het probleem is dat mensen zich ergeren aan zaken waar zij objectief gezien geen enkele schade of last van ondervinden. Ik vind het ook stijlloos om te vloeken met kanker, maar als het taalgebruik van een ander me niet aanstaat dan ga ik gewoon niet/minder met zo'n persoon om, kan je zo'n persoon niet vermijden kan je altijd vragen of hij het niet wil doen waar je bij bent. Ik vind het niet nodig om het hele land mijn mening op te dringen. Ik vind denk niet dat de wereld ineens veel beter word als iedereen politiek correct praat, bovendien denk ik dat al deze reclame campagnes met hetzelfde recept (BNer met IQ bloemkool die PR technisch wat punten moet scoren en dus op een belerend toontje wat PCs zegt) waarschijnlijk geen enkel nut dienen, organisaties die op moeten komen voor maatschappelijke belangen kunnen hun geld wel beter besteden.