Met je paard over een ecoduct in het Goois Natuurreservaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Met je paard over een ecoduct in het Goois Natuurreservaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 10:49

Ik heb geen probleem met betalen voor een plaatje. Ik heb er problemen mee dat je verplicht een ruiterbewijs moet hebben om het plaatje te mogen kopen.

Yolanda77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 13:28

Daar sluit ik mij bij aan! Zelfs een ruiterbewijs kan nog wel zin hebben, maar dan veel gemakkelijker te halen; theorie-examen op eigen risico (alleen boekje aanschaffen) en praktijk 1x proefexamen (lukt het niet dan alsnog de hele cursus) en 1x echt examen. Worden de kosten ook een stuk lager...

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:14

Yolanda77 schreef:
Daar sluit ik mij bij aan! Zelfs een ruiterbewijs kan nog wel zin hebben, maar dan veel gemakkelijker te halen; theorie-examen op eigen risico (alleen boekje aanschaffen) en praktijk 1x proefexamen (lukt het niet dan alsnog de hele cursus) en 1x echt examen. Worden de kosten ook een stuk lager...

Dat is een idee!
Moet je tegenwoordig voor de praktijk een buiten rit maken? Hoe hoog moet je springen?

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:00

@Manic, volmondig eens, rij al 30 jaar op alle mogelijke paarden, ik ben t/m Zuid-Frankrijk geweest te paard, van Delfzijl naar Vaals en 't IJsselmeer rond en zo nog wat kilometers, maar heb geen ruiterbewijs, en nee, ik ga ook niet één of andere plurk die eerder van mij nog wat kan leren mij laten vertellen of ik m'n beugels wel op de goede lengte heb... Enfin, wie weet valt het reuze mee en zet ik me daar op m'n 50e ofzo nog weleens overheen :')

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:03

haha ik heb 35 jaar geleden mijn ruiterbewijs gehaald, maar deze is verlopen. als ik bij mijn ouders in de buurt wil rijden moet ik opnieuw examen doen :+ , ik rij zwart, en dat gaat prima :o

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:09

Huh? Verlopen? Kan dat ook al? Dacht dat ze altijd zeiden dat je paardrijden nooit verleerde :') Je fietsverkeersexamen van de basisschool hoef je toch ook nooit over te doen? Wat een onzin, en zoals gewoonlijk, wat een geldklopperij.... :D

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 07:30

Ja je moet on het jaar weer betalen voor het ruiterbewijs. Geldklopperij tot en met maar ik vind het zonde van het geld wat ik heb betaald voor het examen om hem nu te laten verlopen dus betaal ik maar braaf

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:23

niet vergeten als je gaat verhuizen :+

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:16

Ik hoop voor ze dat ze de ruiterpaden dan wel eens fatsoenlijk onderhouden op zo'n ecoduct want wat een vreselijk pad is dat ruiterpad over de natuurbrug, ik rij minimaal 2x per week over deze brug en het is achterlijk zwaar en vol met stenen. Ik stap dan ook altijd over het fietspad en krijg dan behoorlijk wat commentaar over mij heen van menig fietser en hardloper maar ik ga echt de benen van mijn bijrijdpaard niet kapot rijden omdat het GNR te bedonderd is om het pad te onderhouden. Ik heb al vaak een mail gestuurd en gebeld maar tot op heden zijn ze hun beloftes nog niet nagekomen. Ik betaal braaf ieder jaar geld aan ze en ik vind dat ze dat geld dan ook wel mogen gebruiken voor onderhoud van de ruiterpaden in plaats voor onderhoud van de fietspaden.

Ik vind het echt geen probleem om wat te betalen om er te mogen rijden maar dan verwacht ik wel dat ik goed onderhouden paden tegenkom. Helaas tot op heden geen verbetering gezien...

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:08

Nou dat vind ik ook nnicolex je betaald er genoeg voor immers.
Ik woon er al jaren niet meer maar ik heb me er destijds wel aan geërgerd dat het zo verschrikkelijk duur was allemaal. Ik heb wel 1 willen halen,maar ik moest complete formulieren invullen en idd mijn ruiterbewijs gaan halen want die had ik ook niet. Dus ben ik ook zwart gaan rijden...ik had zoiets va dan maar een boete...nooit een boete gehad overigens of aangesproken.
Toen had je nog niet van die penningen overigens of ik ben dat vergeten.
Hier in Noord Nederland mag je overal rijden gelukkig.