Dressuurpaard Mistral Hojris dit jaar met pensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Dressuurpaard Mistral Hojris dit jaar met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:37

Daarover verschillen wij dan van mening Lara. Ik vind de gemiddelde training bij haar trainer om te huilen. Het enige positieve wat ik eruit kon halen was regelmatig even halsstrekken. Maar de paarden van Adelinde lopen beter over de rug met beter achterbeengebruik dan de paarden die Laura onder het zadel heeft.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:41

Anne_GTI schreef:
Daarover verschillen wij dan van mening Lara. Ik vind de gemiddelde training bij haar trainer om te huilen. Het enige positieve wat ik eruit kon halen was regelmatig even halsstrekken. Maar de paarden van Adelinde lopen beter over de rug met beter achterbeengebruik dan de paarden die Laura onder het zadel heeft.

Ik ga Bechtolsheimer niet verdedigen, ik vind haar aanleuning alles behalve eerlijk naar het paard toe. Dus nogmaal (al 3x nu) ik prefereer geen van beide rijstijlen. Die van Laura net iets meer dan die van Adelinde, maar uiteindelijk is het mij nog steeds veel te veel gepluk. Dus hier houd ik het ook bij. Als de stijl van de ruiters het me de moeite waard was geweest had ik graag verder gediscussieerd maar in dit geval dus niet. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:58

Met het risico dat we off topic gaan ben ik wel benieuwd wie je voorkeur dan wel heeft. En dan niet gelijk Langehanenberg/Dujardin/Hester gaan noemen.... :D Want ik vermoed dat we het daar wel over eens gaan zijn. Maar als je het eens bent is de discussie afgelopen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:31

Anne_GTI schreef:
Met het risico dat we off topic gaan ben ik wel benieuwd wie je voorkeur dan wel heeft. En dan niet gelijk Langehanenberg/Dujardin/Hester gaan noemen.... :D Want ik vermoed dat we het daar wel over eens gaan zijn. Maar als je het eens bent is de discussie afgelopen.

De discussie komt dan inderdaad niet ver. Want je noemt één van de combinaties op die mij heel erg verrast heeft. Dujardin heeft haar gouden medaille echt verdiend. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:34

Lara_Silver schreef:
De discussie komt dan inderdaad niet ver. Want je noemt één van de combinaties op die mij heel erg verrast heeft. Dujardin heeft haar gouden medaille echt verdiend. :D

En ook dat is een kwestie van smaak en voorkeur want dat vind ik bijvoorbeeld helemaal niet en ook heel raar dat ze buiten Engeland nergens meer start

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:38

Dat interesseert mij helemaal niks. Ik praat over rijstijl, niet over wedstrijdsport. Maar ik beantwoorde slechts de vraag van Anna_GTI en het is dan ook geen uitnodiging verder offtopic te gaan, althans niet vanuit mijn kant.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 07:02

Het potje Bechtolsheimer is leeg, we trekken Dujardin open. Die haar gouden OS-medaille was gekocht!! Kind kan niet rijden.

Zouden we niet allemaal eens wat bescheidener worden? Zeker zo lang we zelf nog op de patattenvelden van de ruiterclub in de buurt een L-proefje zitten te sjokken?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 07:47

sarabande schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik vergelijk hier de twee amazone's. En ik mag nog altijd aangeven als ik uit twee kwaden zou moeten kiezen ik Bechtolsheimer zou kiezen en zeker niet Cornelissen. Maar het zijn beiden verreweg de ruiters die ik prefereer qua rijstijl.

Kijk en dat vind ik nu heel raar, de manier waarop Laura zit te zagen en te trekken en daar ook nog voor beloond wordt vind ik misselijkmakend en absoluut niet te vergelijken met Adelinde. Beiden hebben een paard dat door weinig anderen te rijden zou zijn, maar de wijze waarop Adelinde dat oplost heeft meer mijn respect dan de ingrepen die Laura toepast

Daar moet ik even op reageren..want persoonlijk wordt ik nogal misselijk van het losrijden van Adelinde met het nodige trek en flexwerk..{en dat zie je ook bij haar leerlingen} en Parzival kan verre van beter zitten dan Mistral.Ook ik prefereer trouwens beide rijstijlen absoluut niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:15

Ja dat flexwerk zie je veel in de LDR stijl.
Mijn ding is het ook niet, heb ook nooit op die manier leren rijden of les gehad dus ik snap het verder ook niet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:21

[***] schreef:
Fijn voor Mistral dat hij lekker van zn pension mag genieten :j
Waarschijnlijk kan zijn mond dan eindelijk genezen.

Ach ach, vals en flauw , deze laatste opmerking.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:40

sarabande schreef:
Kijk en dat vind ik nu heel raar, de manier waarop Laura zit te zagen en te trekken en daar ook nog voor beloond wordt vind ik misselijkmakend en absoluut niet te vergelijken met Adelinde. Beiden hebben een paard dat door weinig anderen te rijden zou zijn, maar de wijze waarop Adelinde dat oplost heeft meer mijn respect dan de ingrepen die Laura toepast

Heb je een beetje last van Chauvinisme :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:59

chikohaa schreef:

Wat een trieste opmerking

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:19

sarabande schreef:
chikohaa schreef:

Wat een trieste opmerking

De waarheid is wel vaker triest:D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:30

Gini schreef:
Het potje Bechtolsheimer is leeg, we trekken Dujardin open. Die haar gouden OS-medaille was gekocht!! Kind kan niet rijden.

Zouden we niet allemaal eens wat bescheidener worden? Zeker zo lang we zelf nog op de patattenvelden van de ruiterclub in de buurt een L-proefje zitten te sjokken?

Af en toe geniet ik echt van je opmerkingen _O-
Maar je hebt gelijk, zet je zelf met je bips op Mistral, denk zeker niet dat het een makkelijke is.