Gothenburg: Kittels protest wordt verworpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:18

pizza64 schreef:
Bak verkennen??? mag dat op dit soort wedstrijden?

Ja dat mag JUIST op dit soort wedstrijden omdat er in imposante gelegenheden wordt gereden..

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:46

fargo schreef:
Ja dat mag JUIST op dit soort wedstrijden omdat er in imposante gelegenheden wordt gereden..

Maar dat zijn deze paarden toch gewend dit soor wedstrijden?
Voor ons paard is bv indoor Zuidbroek en Indoor Tolbert de KNHS Kampioenschappen ook impossant maar baan verkennen mag niet -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:14

bigone schreef:
Hier zijn al vaker berichten over geweest, persoonlijk vind ik dat het inrijden bedoelt is om de baan te leren kennen, vooral voor de paarden. Gp of B, maakt niets uit, de baan moet hetzelfde zijn tijdens het wennen en de proef.

Ik heb in mijn proeven op regionaal niveau, nog nooit de ring op voorhand mogen verkennen hoor.
Nee, hierover echt "officieel" zeuren vind ik echt van weinig professionaliteit getuigen. Doe dat in je caravan/vrachtwagen of nog beter, thuis op stal, dan is het ook uit je systeem.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:18

Nee, dit is dan ook internationaal niveau en voor de ruiters en paarden hangt er ook iets meer van af van zo'n "wedstrijdje".. !!

Ayasha
Blogger

Re: Gothenburg: Kittels protest wordt verworpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:20

Ze behoren ook iets beter onder controle te staan en iets beter te kunnen rijden dan de combinaties op zo'n "wedstrijdje".

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:21

weet iemand waar je de proeven terug kan kijken?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:40

Ayasha schreef:
Ze behoren ook iets beter onder controle te staan en iets beter te kunnen rijden dan de combinaties op zo'n "wedstrijdje".

Ze hebben ook iets meer energie, conditie, temperament en bloed over het algemeen ;-) Maar goed..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:42

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:47

Ik ga toch mee met Ayasha. Tuurlijk is dat sneu dat een paard bloemetjes eng vind. Langs de andere kant, dressuur gaat toch over controle en het gymnastiseren van je paard? Dus mss zegt het meer over de rijerij dan wel over wat bloemen. Dat eindeloze gemekker vind ik echt typerend bij dressuurruiters. Het ligt altijd wel ergens aan (weersomstandigheden, bewegende mensen :D, nu de bloemetjes, volgende keer de bloempotten, dan de hekjes wss), dus best thuis blijven :p

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:50

bulck schreef:
Ik ga toch mee met Ayasha. Tuurlijk is dat sneu dat een paard bloemetjes eng vind. Langs de andere kant, dressuur gaat toch over controle en het gymnastiseren van je paard? Dus mss zegt het meer over de rijerij dan wel over wat bloemen. Dat eindeloze gemekker vind ik echt typerend bij dressuurruiters. Het ligt altijd wel ergens aan (weersomstandigheden, bewegende mensen :D, nu de bloemetjes, volgende keer de bloempotten, dan de hekjes wss), dus best thuis blijven :p

haha, helemaal juist!! :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 14:53

Whahahahaha..... RODE bloemetjes..... Wat een dressuurgemuts.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:04

Anne_GTI schreef:

Nou! Dus dat!! :+
Ze mogen al een rondje door de ring ook...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:37

Anne_GTI schreef:

Precies, volgende keer gewoon witte bloemen anders kleurt het niet bij je sjabrak :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:40

fargo schreef:
Ayasha schreef:

Ze hebben ook iets meer energie, conditie, temperament en bloed over het algemeen ;-) Maar goed..

Jep, en de ruiters die dat moeten kunnen handelen. Zo niet, moet je of kunnen accepteren, dat een paard nu eenmaal af en toe iets zal doen dat ie normaal niet doet en dat professioneel en sportief op vatten, of je blijft thuis.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:42

Waarom zou dit dressuurgemuts zijn? Bokt staat vol met verhalen over paardenetende vogels, levensgevaarlijk grasjes en ponyverslindende putdeksels. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:44

Ja maar geen van die mensen gaat in protest tegen de F.E.I. Ze balen dat ie geschrokken is en gaan verder.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:46

HorseTimeXL schreef:
Ayasha schreef:
Akkoord, als er nu iets stond wat daadwerkelijk eng is (dat ie schrikt van een vrachtwagen die er als versiering staat of iets anders wat zo'n dier zelden ziet rond de rij-ring -kan even niet op een fatsoenlijk voorbeeld komen- maar bloemen for crying out loud....
Daar moet een paard echt wel tegen kunnen.

En dat konden de meeste ook blijkbaar. Dus had die van Kittel misschien een slechte dag, accepteer dan dat je met dieren werkt en die nu eenmaal slechte dagen kunnen hebben dat bloemen te veel zijn voor ze, en houd als professional, de eer aan jezelf ipv te gaan zeuren over de bloemen waar het grootste deel van de andere paarden geen last van had.

Ik sluit me hier volledig bij aan. Als er inderdaad een grote vrachtwagen of object er stond maar dat is ook niet zo..

Ik kan je wel vertellen dat er genoeg paarden zijn die niets geven om zo'n grote vrachtwagen, bobcat, etc, maar wel om iets kleins als een bloembak of grote tak!
Dus vind het een beetje flauw om te zeggen: moest het nu een vrachtwagen geweest zijn..., dat zijn namelijk de dingen die ze meestal al erg goed kennen :)*

Maar jullie hebben wel gelijk, ze zouden er gewoon moeten mee kunnen omgaan. Beetje stom om daar over te gaan klagen. Even aangeven dat decoratie van te voren bij het inrijden aanwezig moest zijn en klaar. Lijkt me iets volwassener.
Wel jammer van de proef natuurlijk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:47

Ik heb eentje die niet op kijkt van traktor met sleep (eigenlijk twee) maar wel van een boompje gaan schrikken, maar dat laatste is MIJN gebrek, niet dat van de organisator.

Ik denk alleen dat er meer paarden zouden schrikken van bv een traktor of een vrachtwagen omdat ze dat dan weer niet gewend zijn in die context. Boompjes en bloemen zien ze toch elke wedstrijd wel?

Nu moet ik zeggen, dat ik eentje heb, en die reageerde op geen enkele boom of bloem, maar aan de jury, stond een soort "tropische bloem". Dat uitzicht had ie iig... Rozen, denneboompjes allemaal geen probleem... Maar dat tropisch geval aan de C... Daar ging ie voor in de ankers. _O-
Maar zoals je zegt: da's jammer maar pak dat dan, zeker als professional, ook gewoon professioneel op.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:50

Ayasha schreef:
Ja maar geen van die mensen gaat in protest tegen de F.E.I. Ze balen dat ie geschrokken is en gaan verder.

Ow ja hoor, het klacht neerleggen gedoe vind ik ook wat ver gaan.
Ik wilde alleen even een (sarcastisch :o ) tegengewicht bieden aan diegenen die het schrikken van het paard ridiculiseren. Paarden schrikken van de gekste dingen, dus ik vind boeketten rode bloemen op de grond eigenlijk nog niet zo gek. Persoonlijk denk ik dat menig bokpaard er snuivend naar zou kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:53

Ayasha schreef:

Marlies wilde wel in protest maar dacht dat er niets zou veranderen aan de situatie, en dat klopt :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:55

Nee, dat klopt idd wel, het is zeker geen gebrek van de organisatie, eerder een onnadenkendheid.
Maar of ze meer zouden schrikken van een vrachtwagen in die context... nee dat denk ik niet. Maar dat doet er eigenlijk niet toe ook.
Ik heb trouwens geen idee of die paarden op elke wedstrijd bloempjes zien (boompjes heb ik mijn twijfels over :P ) maar natuurlijk moeten die ruiters er gewoon rekening mee houden dat er bloemen kunnen zijn. En dat de paarden het dus ook gewoon kennen.
Maar een vrachtwagen is niet persé enger dan een bloempje, soms zelfs soms zelf omgekeerd. Dat is wat ik wilde zeggen ;)

Maar de wedstrijd ring hetzelfde aangekleed houden als de inrij ring (op een aantal dingen dan toch) lijkt me wel zo handig.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:58

pizza64 schreef:
fargo schreef:

Maar dat zijn deze paarden toch gewend dit soor wedstrijden?
Voor ons paard is bv indoor Zuidbroek en Indoor Tolbert de KNHS Kampioenschappen ook impossant maar baan verkennen mag niet -O-

Op alle grote wedstrijden in nederland mag je ook gewoon baan verkennen hoor, ook op de knhs kampioenschappen. Het zijn wel vaak van die onmogelijke tijden als tussen 6 en 7 smorgens.

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:00

Ayasha schreef:

Die mensen reden waarschijnlijk geen wereldbekerfinale waar ze een jaar voor onderweg zijn geweest én hoeven er niet van te leven.

Ik vind het allemaal makkelijk praten, je moet je paard maar onder controle hebben. Zeker nog nooit zo'n arena binnengereden.

Ik doe het ze nog steeds niet na.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:01

Aria_zz schreef:
Nee, dat klopt idd wel, het is zeker geen gebrek van de organisatie, eerder een onnadenkendheid.
Maar of ze meer zouden schrikken van een vrachtwagen in die context... nee dat denk ik niet. Maar dat doet er eigenlijk niet toe ook.
Ik heb trouwens geen idee of die paarden op elke wedstrijd bloempjes zien (boompjes heb ik mijn twijfels over :P ) maar natuurlijk moeten die ruiters er gewoon rekening mee houden dat er bloemen kunnen zijn. En dat de paarden het dus ook gewoon kennen.
Maar een vrachtwagen is niet persé enger dan een bloempje, soms zelfs soms zelf omgekeerd. Dat is wat ik wilde zeggen ;)

Maar de wedstrijd ring hetzelfde aangekleed houden als de inrij ring (op een aantal dingen dan toch) lijkt me wel zo handig.

Hihi ja in Belgie werken ze vaak met van die bolvormige denneboompjes langs de ring. :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:02

Ik heb er nog geen voorbij zien komen, maar ik start ook nog gewoon onderling :+