pizza64 schreef:Bak verkennen??? mag dat op dit soort wedstrijden?
Ja dat mag JUIST op dit soort wedstrijden omdat er in imposante gelegenheden wordt gereden..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Hier zijn al vaker berichten over geweest, persoonlijk vind ik dat het inrijden bedoelt is om de baan te leren kennen, vooral voor de paarden. Gp of B, maakt niets uit, de baan moet hetzelfde zijn tijdens het wennen en de proef.
The_Stig schreef:[ Afbeelding ]
, nu de bloemetjes, volgende keer de bloempotten, dan de hekjes wss), dus best thuis blijven :p bulck schreef:Ik ga toch mee met Ayasha. Tuurlijk is dat sneu dat een paard bloemetjes eng vind. Langs de andere kant, dressuur gaat toch over controle en het gymnastiseren van je paard? Dus mss zegt het meer over de rijerij dan wel over wat bloemen. Dat eindeloze gemekker vind ik echt typerend bij dressuurruiters. Het ligt altijd wel ergens aan (weersomstandigheden, bewegende mensen, nu de bloemetjes, volgende keer de bloempotten, dan de hekjes wss), dus best thuis blijven :p

fargo schreef:Ayasha schreef:Ze behoren ook iets beter onder controle te staan en iets beter te kunnen rijden dan de combinaties op zo'n "wedstrijdje".
Ze hebben ook iets meer energie, conditie, temperament en bloed over het algemeenMaar goed..
HorseTimeXL schreef:Ayasha schreef:Akkoord, als er nu iets stond wat daadwerkelijk eng is (dat ie schrikt van een vrachtwagen die er als versiering staat of iets anders wat zo'n dier zelden ziet rond de rij-ring -kan even niet op een fatsoenlijk voorbeeld komen- maar bloemen for crying out loud....
Daar moet een paard echt wel tegen kunnen.
En dat konden de meeste ook blijkbaar. Dus had die van Kittel misschien een slechte dag, accepteer dan dat je met dieren werkt en die nu eenmaal slechte dagen kunnen hebben dat bloemen te veel zijn voor ze, en houd als professional, de eer aan jezelf ipv te gaan zeuren over de bloemen waar het grootste deel van de andere paarden geen last van had.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Als er inderdaad een grote vrachtwagen of object er stond maar dat is ook niet zo..

Ayasha schreef:Ja maar geen van die mensen gaat in protest tegen de F.E.I. Ze balen dat ie geschrokken is en gaan verder.
) tegengewicht bieden aan diegenen die het schrikken van het paard ridiculiseren. Paarden schrikken van de gekste dingen, dus ik vind boeketten rode bloemen op de grond eigenlijk nog niet zo gek. Persoonlijk denk ik dat menig bokpaard er snuivend naar zou kijken.
) maar natuurlijk moeten die ruiters er gewoon rekening mee houden dat er bloemen kunnen zijn. En dat de paarden het dus ook gewoon kennen.
pizza64 schreef:fargo schreef:Ja dat mag JUIST op dit soort wedstrijden omdat er in imposante gelegenheden wordt gereden..
Maar dat zijn deze paarden toch gewend dit soor wedstrijden?
Voor ons paard is bv indoor Zuidbroek en Indoor Tolbert de KNHS Kampioenschappen ook impossant maar baan verkennen mag niet
Ayasha schreef:Ja maar geen van die mensen gaat in protest tegen de F.E.I. Ze balen dat ie geschrokken is en gaan verder.
Aria_zz schreef:Nee, dat klopt idd wel, het is zeker geen gebrek van de organisatie, eerder een onnadenkendheid.
Maar of ze meer zouden schrikken van een vrachtwagen in die context... nee dat denk ik niet. Maar dat doet er eigenlijk niet toe ook.
Ik heb trouwens geen idee of die paarden op elke wedstrijd bloempjes zien (boompjes heb ik mijn twijfels over) maar natuurlijk moeten die ruiters er gewoon rekening mee houden dat er bloemen kunnen zijn. En dat de paarden het dus ook gewoon kennen.
Maar een vrachtwagen is niet persé enger dan een bloempje, soms zelfs soms zelf omgekeerd. Dat is wat ik wilde zeggen![]()
Maar de wedstrijd ring hetzelfde aangekleed houden als de inrij ring (op een aantal dingen dan toch) lijkt me wel zo handig.