Paardenpoep wellicht sleutel tot toekomst van biobrandstof

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slotman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:41

_Marinke_ schreef:
Vriendin van me was hier ook al mee bezig! Leuk om te lezen, maar ben benieuwd hoe dit in werking gaat en wat voor gevolgen het op langer termijn gaat hebben.

Hoop inderdaad niet dat we mega bedrijven gaan krijgen waar paarden de koeien / varkens van nu worden. :n

Grappig onderwerp! Inderdaad, Marinke..

Ik ben hier al sinds eind 2010 mee bezig, maar om dit als tiener uit tezoeken, terwijl deze man zoveel bedrijven achter zich heeft staan maakt het niet makkelijker!

Ik weet wel dat er vorig jaar een Green Deal uitgegeven is tussen een samenwerkingsverband met het ministerie van EL&I.
Het jammere hiervan is dat dat plan 'mijn plan' was.. En ik het voor het eerst voor heb gesteld toen ik bij de EL&I was.
Dit plan maakt pellets van stro, en is tot 35x weer te gebruiken, waardoor de energie concentratie in deze pellets omhoog gaat, uiteindelijk worden deze pellets ook daadwerkelijk omgezet naar energie.

Zelf heb ik mijn plan aangepast naar een ander (wellicht beter) concept, waar ook paardenhouders daadwerkelijk iets aan hebben. En dit keer meld ik mij eerst voor intellectuele eigendom.

Na een kleine 2,5 jaar proeven uit te voeren en veel informatie opgezocht te hebben, heb ik een dikke map vol met nuttige informatie. Waar paardenmest wel of niet geschikt voor is, en welke eventuele toevoegingen er nog nodig zijn. Zo ben ik er ook achter dat het energie winnen uit paardenmest eigenlijk een nutteloze energieverspilling is, alhoewel mest van andere diersoorten hier wel goed voor is.

Nu het intellectuele eigendom is aangevraagd, ik met de laatste tests bezig ben, en ik de begrotingen voor elkaar moet hebben om daadwerkelijk te kunnen beoordelen of dit financieel ook erg aantrekkelijk is voor paardeneigenaren (ik heb zelf wel mest, maar het moet ook op grotere schaal),
ben ik nog wel op zoek naar paardeneigenaren die mee zouden willen werken aan dit project.

Diegene die over dit project meer informatie willen hebben, wil ik graag vragen om contact met mij op te nemen!

Groeten Sharon Slotman