Paard in Californië neergeschoten met pijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:14

@ DonCamillo:

Inderdaad, en daarom zal de prognose tevens niet zo best zijn. En wat een klinkklare onzin dat jonge paarden/3 jarigen er altijd wel schraal uitzien. Dat ze nog niet in de volle bespiering zitten zoals wanneer ze aan het werk zijn gegaan is logisch. Dat ze aan gewicht verliezen bij een dergelijke gebeurtenis is ook waar. Maar dan zie je toch echt niet zo een ribbenkast en uitstekende heupbotten.
Nu dit is bij mij geen schraal meer, maar ronduit broodmager.

Nou mogen jullie op me schieten, maar dan zet ik hier wel een lading foto's neer van onze veulens totdat ze uitgegroeid waren als volwassen paard (wordt bokt beheer dan echt niet blij van). Er is er geen eentje bij die er zó uitziet en achter houden hoef ik niks, daarvoor kennen me te veel mensen die hier ook lezen.

LBLGypsyCobs

Re: Paard in Californië neergeschoten met pijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:28

Toch ken ik zat mensen die net als jij de paarden er keurig bij hebben staan, op welke leeftijd dan ook.
Tot ze dan net die ene treffen die zo hard groeit dat het niet bij te voeren is.
Of er eentje hebben staan die net herstelt van een eerdere ziekte of eentje in slechte conditie opvangen.

Tuurlijk zie je bij dit dier de ribben, maar hij heeft ook wel wat achter de rug en als er door wat voor omstandigheden dan ook al niet veel reserve is, dan hakt dit er nog eens extra in.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:33

Arm dier! :(:)

Wat een idioten heb je ook toch...
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 14-04-13 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwensing verwijderd

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:03

Het beest ziet er goed uit na omstandheden. Maar als een paard een nacht veel pijn heeft dan kan een paard er snel op achteruit gaan.Vacht is ook slecht, maar dat komt door de omstandheden en de pijn. Hij is iets te dun. Als je goed kijkt, dan kun je zien dat hij niet goed staat. Komt door de pijn. Dus ik denk dat men daar de ernst mee bedoelen. Ik denk dat de bil/been spier beschadigd is en dat die moeilijk te behandelen is en genezing ook moeilijk is.

Maar hoop op zegen en dan dit mooie dier het overleefd.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:11

Arme beessie.
Ik hoop dat er niet al te veel beschadigd is geraakt en dat het beestje mag herstellen. Zo jong ook nog...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:05

Wat een gezeur weer over schraal zien. Hij heeft misschien wel de hele wei in paniek doorgerend en een paard met pijn ziet er nu eenmaal opgetrokken uit. Tevens is hij nog maar 3.

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:09

milja78 schreef:
DonCamillo schreef:
Hmm, ik vind het een beetje een vaag verhaal.
Voor een quarter x volbloed van 3 jaar oud vind ik hem er slecht uitzien: mager, dorre vacht, ingevallen. Dat word je niet in een nacht. Er staat dat de pijl in de bilspieren terecht kwam: doorgaans is dat een plek waar een wond niet zoveel kwaad kan. Het zou gaan om de linker bil: waarom zie ik daar dan geen wond of verband?

idd! paard zier er echt niet al te fris uit!

klopt maar ik zie wel een wond hoor!

ilovebecka_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:09

Akhal_Teke schreef:
Wat een gezeur weer over schraal zien. Hij heeft misschien wel de hele wei in paniek doorgerend en een paard met pijn ziet er nu eenmaal opgetrokken uit. Tevens is hij nog maar 3.

dat is ook waar !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:52

Ragdollcat schreef:
Arm dier. Bah waarom zijn er gekken die zulke dingen doen? zo ook in Nederland een eend met een pijl door de nek.

Er zal altijd gekken zijn.

Verstandige mensen schieten met lood uit een loop?

Ik zie het verschil tussen een jachtpijl en een jachtkogel niet. Militaire kogels zijn veel gemener. Jachtspul is bedoeld om de prooi te doden. Militair spul is bedoeld om de vijand met zoveel mogelijk zwaar verwonde, uitgeschakelde maar levende soldaten te belasten.

@Elanor; terecht verboden? Waarom? Is humaner dan hagel en hagel is heel normaal.
Een boog is een verboden jachtmiddel in NL omdat het geen geluid maakt en men de jacht zoveel mogelijk wil exploiteren.
Met pijl en boog kan je heimelijk jagen; met een geweer vrijwel niet. Dus wordt pijl en boog verboden en de geweerjacht voor veel geld geëxploiteerd.

Helaas gebeuren er ook ongelukken mee.
Geldt ook voor autos. Die zijn eigenlijk het gevaarlijkste.
Dat lezen we veel vaker in de nieuwsrubriek; je kan niet eens je paard meer de openbare weg op laten ontsnappen...

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:40

Handboogschieten is in Nederland uitsluitend sport en heeft daarom een zekere vrijheid die 'geweerschietsport' bepaald niet heeft.
Er is geen wettelijke vergunningplicht, er zijn geen fysieke eisen, je bent niet verplicht een vaardigheidsbewijs te halen.
Bij die (best bijzondere) vrijheid horen geen punten die uitsluitend als doel hebben zoveel mogelijk schade aan te richten en te doden.
Ze zijn daarom m.i. terecht verboden HC. :)

De NHB en de sportschutters zijn zich overigens welbewust van hun 'uitzonderingspositie'. Ze zijn er zuinig op dat ze zichzelf mogen reguleren. De (sociale) controle bij verenigingen is dan ook groot. Veel handboogschutters waren dan ook nog woedender dan de rest van Nederland over het incident met de eend dat niet zo lang geleden plaatsvond.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:36

Elanor schreef:
Bij die (best bijzondere) vrijheid horen geen punten die uitsluitend als doel hebben zoveel mogelijk schade aan te richten en te doden.
Ze zijn daarom m.i. terecht verboden HC. :)

Er van uít gaande dat het een verboden jachtmidel is, heb je gelijk.
Ik volg een andere redenering. Ik vind het onterecht dat het een verboden jachtmiddel is.

Overigens vind ik de reactie van de boogschutters op het eendincident echt helemaal _/-\o_
Zij hebben er het grootste belang bij dat de boogschutters hun zegeningen tellen en hun vrijheid niet te grabbel gooien :)*
Net dát punt is wat me bij de ruiterij verbluft. Misdragingen worden te vuur en te zwaard verdedigd met agressie naar de rest van de wereld die altijd overal de schuld van is. Ondanks het toenemende verbod voor mest op straat. Zelfs dát ziet men niet als alarmsignaal.
De eigen verantwoordelijkheid voor het grote goed van een stuk vrijheid hebben bijvoorbeeld de terreinrijdende motorrijders ook te laat beseft.
Dus, ja, vanuit jouw uitgangspunt heb je helemaal gelijk en de belangengroep doet er goed aan zich zeer streng te autoreguleren.