Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:03

In de krant staat:
29 paarden zijn donderdag uit een overvolle stal in Barendrecht gehaald. Ze zaten in een onderkomen waar maar plek was voor vijf paarden. Enkele dieren waren ondervoed, sommigen moesten door een dierenarts worden verzorgd. Dat meldde de politie.

Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen, 29 paarden op een plek voor 5 ?

noellee

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:05

Meerdere paardjes per stalletje erin proppen..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:07

Weet iemand wat je moet doen als je een in beslag genomen paard zou willen overnemen (mocht het beslag uiteindelijk definitief worden). Heb geen idee waar je dit moet aangeven.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:13

Nuage neem even contact op met crazycactus, zij heeft dit ook aan de hand gehad en kan je misschien helpen

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:14

Eindelijk! Liberty van het oude hippisch centrum Barendrecht stond daar toch ook?

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:22

Wij kregen net een sms of het om onze paarden ging.. Nou ik zal het gelijk duidelijk maken: Onze paarden staan niet in Barendrecht, maar in Mijnsheerenland en wij hebben een gruwelijke hekel aan het verwaarlozen van paarden! BAH!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:34

Hoe kan het zo uit de hand lopen. Hopelijk krijgen de dieren het nu beter.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:36

Is de rede nu de huisvesting want vind ze er nog niet heel slecht uit zien sommige kunnen dikker en hebben een plukkerige vacht maar zeer slecht vind ik ze niet.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:36

spatter schreef:
Nuage neem even contact op met crazycactus, zij heeft dit ook aan de hand gehad en kan je misschien helpen

Dankjewel!

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:42

Het is goed ziek; dit was dus een zogenaamde opvang voor mishandelde paarden.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:53

Stond er een groot zwart paard, half tinker half shire?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:56

Liberty en glenn stonden daar als goed is was glenn al overleden door haar onzorgvuldigheid.
Ook werd zij niet weggepest daar, maar hadden haar honden de paarden aangevallen en deed zij dat af als vandalisme.
Ook was er van te voren bekend dat er op dat land niet gebouwd mocht worden.
Als je dan toch 30 paarden neemt en zelf stallen gaat staan bouwen van pallets tja dan gaat de gemeente klagen.
Dat het te vol is zonder vergunningen, en dan krijgt je natuurlijk nooit meer makkelijk een vergunning als je zomaar uit eigen beweging gaat bouwen.

Ook zijn er nooit eerder paarden inbeslag genomen of weggehaald alleen verplaatste door de eigenaresse zelf.
de paarden gingen van weilanden naar stallen etc. waar ze vervolgens opstapte zonder te betalen.
en zo kwam ze altijd weer terug daar op dat landje, 4 maanden geleden ging ze nog een boerderij in belgie kopen en alle paarden meenemen toen zijn er dus weer een paar paarden verplaats maar ook weer terug geplaats door haar.
Er zijn nog nooit eerder paarden daar daadwerkelijk weggehaald.

Dit is de eerste keer en ze heeft er nu 5 of 6 mogen houden.
als ze binnen een maand een andere locatie heeft gevonden krijgt ze de paarden dus weer terug
en begint ze gewoon weer van voor af aan.

en volgens mij stond er idd een groot zwart paard half tinker half shire die heeft volgens mij ook navajo
Waar deze ranch naar vernoemd is.
De paarden die er liepen waren helemaal niet opgevangen omdat ze mishandeld of verwaarloosd waren.
Maar omdat ze die gratis kon krijgen die paarden mankeerde niks tot zij er voor ging zorgen
Toen was het pas mishandeling en verwaarlozing

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:59

Klopt hij heet Navajo. Weet je of die ook in beslag is genomen?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:09

Ja klopt Navajo is ook in beslag genomen.
Maar de eigenaresse krijgt nu een maand om ze terug te kunnen krijgen.
Ik weet niet waar ze nu onder gebracht worden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:14

Jeeetje zeg benieuwd hoe afloopt

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:15

ach de wei tijd komt eraan dus , het is dan simpel he . ze krijgt ze gewoon weer terug en volgende winter ziet ze wel weer verder . zo gaat het meestal met dat soort mensen

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:23

zo die is niet blij bij dat filmpje.. wat een gescheld na die journalist.

een kant wel logisch als ze op je erf staan.

ze zagen er niet dik uit die shet's.. met een wintervacht lijken ze nog dikker.
maar extreem mager ook niet. maar ik ken de hele situatie niet, en die dierenartsen die erbij waren zullen wel gelijk hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:23

superdymp schreef:
ach de wei tijd komt eraan dus , het is dan simpel he . ze krijgt ze gewoon weer terug en volgende winter ziet ze wel weer verder . zo gaat het meestal met dat soort mensen

Idd....

komt ze dr weer lekker makkelijk vanaf met dr grote mond voor de camera...

Akelig mens..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:45

waar gaan de paarden eigenlijk heen??weet iemand dat?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:21

Die dieren op het filmpje zien er echt niet slecht uit.
Ik krijg de indruk dat de huisvesting het grootste probleem is.

Tootst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:25

wenny schreef:
Liberty en glenn stonden daar als goed is was glenn al overleden door haar onzorgvuldigheid.
Ook werd zij niet weggepest daar, maar hadden haar honden de paarden aangevallen en deed zij dat af als vandalisme.
Ook was er van te voren bekend dat er op dat land niet gebouwd mocht worden.
Als je dan toch 30 paarden neemt en zelf stallen gaat staan bouwen van pallets tja dan gaat de gemeente klagen.
Dat het te vol is zonder vergunningen, en dan krijgt je natuurlijk nooit meer makkelijk een vergunning als je zomaar uit eigen beweging gaat bouwen.

Ook zijn er nooit eerder paarden inbeslag genomen of weggehaald alleen verplaatste door de eigenaresse zelf.
de paarden gingen van weilanden naar stallen etc. waar ze vervolgens opstapte zonder te betalen.
en zo kwam ze altijd weer terug daar op dat landje, 4 maanden geleden ging ze nog een boerderij in belgie kopen en alle paarden meenemen toen zijn er dus weer een paar paarden verplaats maar ook weer terug geplaats door haar.
Er zijn nog nooit eerder paarden daar daadwerkelijk weggehaald.

Dit is de eerste keer en ze heeft er nu 5 of 6 mogen houden.
als ze binnen een maand een andere locatie heeft gevonden krijgt ze de paarden dus weer terug
en begint ze gewoon weer van voor af aan.

en volgens mij stond er idd een groot zwart paard half tinker half shire die heeft volgens mij ook navajo
Waar deze ranch naar vernoemd is.
De paarden die er liepen waren helemaal niet opgevangen omdat ze mishandeld of verwaarloosd waren.
Maar omdat ze die gratis kon krijgen die paarden mankeerde niks tot zij er voor ging zorgen
Toen was het pas mishandeling en verwaarlozing

Ik wil mij bij dit verhaal aansluiten van wenny. Hoewel ik niets doe met paarden als hobby, heb ik even een account op dit forum aangemaakt om te reageren op jullie berichten over Navajo ranch. Helaas ken ik de situatie van Navajo ranch maar al te goed. Ik ben al jaren actief betrokken geweest bij deze zaak. Al sinds 2006 loopt deze kwestie. De mevrouw koopt een stuk grond, dat officieel bedoeld is als recreatietuin, maar waar wel hobbymatig paarden mogen worden gehouden (ca. 6 paarden). Mevrouw is hier een manege op begonnen voor oude mishandelde paarden. Hoewel zij hele mooie plannen had met het stuk grond, kon de gemeente niet toestaan dat ze het volbouwde met afvalhout en daarbij alle regels van de ruimtelijke ordening en het dierenwelzijn aan haar laars lapte. Zonder verder over haar plannen te communiceren en steeds te beloven dat ze ging verhuizen naar o.a. België, heeft ze steeds de ruimte gekregen om te stoppen met de wijze waarop zij haar "hobby" uitoefende.
Ik kan niet anders zeggen dat ik vol lof ben over de dierenpolitie die nu eindelijk eens (na vele jaren van waarschuwingen) hebben doorgepakt en deze schrijnende situatie hebben beëindigd.
Om op de paarden terug te komen. Deze zijn niet in beslag genomen, maar in bewaring gesteld. Dit betekent dat de paarden nog steeds haar eigendom zijn. De instanties zijn wettelijk verplicht om zorg te dragen voor de dieren voor een bepaalde tijd (minimaal 2 weken). Ook zullen ze medisch helemaal worden nagelopen.
Mocht mevrouw niet kunnen voldoen aan de opgelegde last, zullen de dieren eigendom worden van de betreffende instantie. Er zal dan worden gekeken of ze ergens kunnen worden geplaatst.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:48

Het is idd in 2006 begonnen ik ben toen daar vertrokken en zij is het gaan huren/kopen.
Toen ik daar weer eens wilde kijken hoe het geworden was, was de situatie al erg slecht zo slecht
Dat ik het ben gaan melden bij de LID en dierenbescherming, En ik weet dat meerdere mensen dit hebben gedaan.
Helaas werd er totaal niks aan gedaan.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:00

Stukje grond heeft ook te koop gestaan op marktplaats omdat ze naar België zou gaan verhuizen.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:09

DUS als ik het goed begrijp, verwaarloost ze al geruime tijd paarden en doet mevrouw gewoon waar ze zin in heeft. Vervolgens na vele jaren van ellende voor de dieren en tig aanklachten verder worden haar paarden 2tot4 weken opgevangen,gevoerd en krijgen grote beurt van de da en dat alles wordt weer door ons ( de gemeenschap) betaald.
Vervolgens vindt ze weer een ander (tijdelijk) land/landje en paarden worden terug gebracht geeft die mensen een hand en Bedankt nederland!!!!! En gaat de ellende weer verder voor die dieren :?
Als ze ooit in Belgie terecht komt is het einde zoek..........

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:10

Ik geloof dat er wel betaald moet worden per paard per dag dat ze opgevangen zijn. Kan ze dat niet dan gaan ze niet terug. Maar ik weet dit niet zeker.