Politie moet zelf paardenpoep opruimen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:13

Carolaaxxxx schreef:
Politie mag tegenwoordig alles. Zelfs een motoragent mag 5 personenauto's inhalen op een weg waar niet ingehaald mag worden. Ook mocht hij tijdens dat inhalen harder dan 80 rijden op een 80 weg :))

Nee ik heb het he-le-maal niet op dat arrogante gedrag van de politie tegenwoordig.. Maar poep opruimen van een paard lijkt me wel onhandig.. Net te kwetsbaar.

Ff offtopic, maar dat mogen ze gewoon hoor.. weet jij veel wat voor melding ze hebben.
Bij inbraak heterdaad bijvoorbeeld is het niet zo handig om met zwaailicht en sirene aan te komen rijden. Dan is de boef allang gevlogen ;)

_Lucy

Re: Politie moet zelf paardenpoep opruimen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:45

ach wat een gedoe..
wat moeten ze dan doen? de ene afstappen de mest opruimen (in een prullenbak die dan wel heel toevallig in de buurt moet zijn..?)en de andere dat paard vasthouden terwijl hij op de andere zit, of er naast 2 vast houden.
dan crieer je eerder gevaarlijke omstandigheden. en ben je als politie inderdaad wel heel erg kwetsbaar (+ dat je er maar weer op moet zien te komen.. die beesten zijn mega groot..)

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:47

Amvbeek schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Politie mag tegenwoordig alles. Zelfs een motoragent mag 5 personenauto's inhalen op een weg waar niet ingehaald mag worden. Ook mocht hij tijdens dat inhalen harder dan 80 rijden op een 80 weg :))

Nee ik heb het he-le-maal niet op dat arrogante gedrag van de politie tegenwoordig.. Maar poep opruimen van een paard lijkt me wel onhandig.. Net te kwetsbaar.

Ff offtopic, maar dat mogen ze gewoon hoor.. weet jij veel wat voor melding ze hebben.
Bij inbraak heterdaad bijvoorbeeld is het niet zo handig om met zwaailicht en sirene aan te komen rijden. Dan is de boef allang gevlogen ;)

Eigenlijk zijn politiemensen verplicht om de signalen te gebruiken als ze de verkeerswetten overtreden. Daarnaast kan het zijn dat ze hun rijgedrag moeten rechtvaardigen als er klachten zijn. Voor een motoragent volstaan de zwaailichten, denk ik.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:55

Hestakuuk schreef:
Eigenlijk zijn politiemensen verplicht om de signalen te gebruiken als ze de verkeerswetten overtreden. Daarnaast kan het zijn dat ze hun rijgedrag moeten rechtvaardigen als er klachten zijn. Voor een motoragent volstaan de zwaailichten, denk ik.

Nou nee, daar klopt niks van. Politieagenten mogen in het kader van de rechtmatige uitvoering van hun beroep ten alle tijden alle verkeersregels aan hun laars lappen. Dus ook bellen achter het stuur bijvoorbeeld, als het maar nodig is voor de uitvoering van de politietaak. (en mits het natuurlijk geen gevaar veroorzaakt)

Op het moment dat een politieauto zwaailicht en sirene voert, dan is het een VOORRANGSVOERTUIG. Dus dan moet iedereen voorrang verlenen aan dat voertuig. En dat hoef je niet als de toeters en bellen niet aan staan, maar dan mag de politieagent wel nog steeds harder rijden, door rood, etc.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:26

Mij is altijd gezegd dat een politie een normale 'burger' is wanneer deze geen signalen of dergelijke aan heeft. Dus dat zij zich dan ook gewoon aan de normale regels moeten houden. Wat voor situaties krijg je anders? Dan kunnen ze de politie beter van de weg trappen want dan is het 1 grote chaos als de politie dat gedrag maar doet..
Ze kunnen altijd een zwaailicht aan doen, zal de boef of dergelijke niet zien. Sirene vind ik dan ook overdreven en jaagt de dief weg, maar zwaailicht als waarschuwing moet wel.

Edit:
Als de boef wel de zwaailichten zou zien, zou die ook zien dat er een politiewagen aankomt, dus probleem van een zwaailicht zie ik helemaal niet in. Is een teken dat burgers op moeten passen op gevaarlijke manouvres van de politie. Ik ben iig niet bedacht op een rare manier van rijden als een politie niks aan heeft dus ik verwacht dan ook dat ze zich veilig gedragen..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:40

Nou, nou, wat word die mest hier in de binnenstad goed opgeruimd zeg... :oo poehpoeh!! Maar wel mij met mijn pony aan de kant trappen in de polder en beginnen te janken over mest.. :n sorry hoor. Ik snap best dat de omstandigheden het lang niet altijd toelaten, maar dat is ook wel een heull ruim begrip he ;).
Dat ze met een wedstrijd/ koninginnedag/ gay parade en alle andere feesten in de stad geen mest opruimen snap ik, maar als ze relatief chill aan het rondstappen zijn vind ik het best kunnen dat ze dat even doen. Moet ik ook, toch?

En dat de politie 'de verkeersregels aan de laars mag lappen' klopt, mits op een normale manier. En terecht, ze hoeven lang niet altijd met alle toeters en bellen aan te komen zetten, dat levert alleen maar een hoop stress/ drukte op in de omgeving. Ik heb namelijk wel eens gehoord dat mensen politie auto's met signalen juist volgen, iets met aapjes kijken en geen leven hebben ofzo..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:42

Carolaaxxxx schreef:
Mij is altijd gezegd dat een politie een normale 'burger' is wanneer deze geen signalen of dergelijke aan heeft. Dus dat zij zich dan ook gewoon aan de normale regels moeten houden. Wat voor situaties krijg je anders? Dan kunnen ze de politie beter van de weg trappen want dan is het 1 grote chaos als de politie dat gedrag maar doet..

Even ter info, ik ben zelf agent. Als ik tijdens het werk gewoon van a naar b rij, dan heb ik me ook gewoon aan de maximumsnelheid en alle andere verkeersregels te houden.

Zwaailicht en sirene mag alleen gebruikt worden met toestemming van de meldkamer. Dit is bijvoorbeeld bij prio 1 meldingen: de pleuris is uitgebroken, er ligt iemand dood te gaan, er is een flinke aanrijding gebeurd.. etc. Je moet zo snel mogelijk te plaatse zijn.

Maar er zijn ook prio 2 meldingen. Daarbij moet je ook zo snel mogelijk te plaatse zijn, maar je hebt geen toestemming om zwaailicht en sirene aan te zetten. Je mag dan dus echter wel door rood en harder rijden.

Bij de rijopleiding voor politieambtenaren leer je die zaken ook: door rood rijden zonder zwaailicht en sirene, harder rijden, inhalen, etc. En geloof me, als je dat gewoon netjes doet hebben veel mensen niet eens door dat je gewoon door rood de kruising over kachelt :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:56

_Lucy schreef:
ach wat een gedoe..
wat moeten ze dan doen? de ene afstappen de mest opruimen (in een prullenbak die dan wel heel toevallig in de buurt moet zijn..?)en de andere dat paard vasthouden terwijl hij op de andere zit, of er naast 2 vast houden.
dan crieer je eerder gevaarlijke omstandigheden. en ben je als politie inderdaad wel heel erg kwetsbaar (+ dat je er maar weer op moet zien te komen.. die beesten zijn mega groot..)

Deze problemen loopt iedereen tegen aan toch? Als het voor hun niet te doen is is het voor een ander al helemaal niet op te brengen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:11

Snadrem schreef:
Carolaaxxxx schreef:

Even ter info, ik ben zelf agent. Als ik tijdens het werk gewoon van a naar b rij, dan heb ik me ook gewoon aan de maximumsnelheid en alle andere verkeersregels te houden.

Zwaailicht en sirene mag alleen gebruikt worden met toestemming van de meldkamer. Dit is bijvoorbeeld bij prio 1 meldingen: de pleuris is uitgebroken, er ligt iemand dood te gaan, er is een flinke aanrijding gebeurd.. etc. Je moet zo snel mogelijk te plaatse zijn.

Maar er zijn ook prio 2 meldingen. Daarbij moet je ook zo snel mogelijk te plaatse zijn, maar je hebt geen toestemming om zwaailicht en sirene aan te zetten. Je mag dan dus echter wel door rood en harder rijden.

Bij de rijopleiding voor politieambtenaren leer je die zaken ook: door rood rijden zonder zwaailicht en sirene, harder rijden, inhalen, etc. En geloof me, als je dat gewoon netjes doet hebben veel mensen niet eens door dat je gewoon door rood de kruising over kachelt :')

Inderdaad zo had ik het ook begrepen van vriendlief die ook agent is ;)

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:41

Amvbeek schreef:
Inderdaad zo had ik het ook begrepen van vriendlief die ook agent is ;)

In Nederland wel, in België mag dat niet, denk ik. Ik zal het even navragen.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:28

Ik snap het aan de ene kant wel. Waarom zouden wij het wel moeten opruimen en hun niet als ze gewoon rustig op patrouille zijn, of als ze een hele tijd stil staan op een plein.

Afbeelding

Ik snap overigens niet waarom ze de politiepaarden niet gewoon poepzakken opdoen. Die zijn gewoon verkrijgbaar voor zowel als bereden paarden als menpaarden. Dan is iedereen toch blij en is het hele probleem opgelost? :o? Hoe je ook niet af te stappen en je leegt hem gewoon bij terugkomst of desnoods wanneer hij vol is onderweg in het groen. Er ligt geen mest meer op straat en tadaa klaar iedereen happy :Y)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:40

Carolaaxxxx schreef:

En jij wist natuurlijk al lang waar deze motoragent heen moest of niet ;)

Ik snap wel dat het opgeruimd moet worden omdat de politiepaarden meestal in de stad lopen en het niet heel fris is als het daar vol ligt terwijl jij aan het winkelen bent.
Hetzelfde geld voor honden en katten poep. Aan de andere kant, ze zijn met hun werk bezig en niet als ons lekker een buitenritje aan het maken als hobby.
Ach wat, ik kan me er niet druk om maken :=

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:41

Maysie schreef:
Ik snap het aan de ene kant wel. Waarom zouden wij het wel moeten opruimen en hun niet als ze gewoon rustig op patrouille zijn, of als ze een hele tijd stil staan op een plein.

[ Afbeelding ]

Ik snap overigens niet waarom ze de politiepaarden niet gewoon poepzakken opdoen. Die zijn gewoon verkrijgbaar voor zowel als bereden paarden als menpaarden. Dan is iedereen toch blij en is het hele probleem opgelost? :o? Hoe je ook niet af te stappen en je leegt hem gewoon bij terugkomst of desnoods wanneer hij vol is onderweg in het groen. Er ligt geen mest meer op straat en tadaa klaar iedereen happy :Y)

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ken meerdere mensen die die poepzakken gebruiken. Is juist heel handig. De politie kan ze ook gewoon gebruiken en klaar.

Maar misschien doen ze dit niet omdat het er niet uit ziet bij de politiepaarden? Of omdat ze meestal met elastiek werken en te voorkomen dat er mensen aan gaan trekken en het dan opeens los laten?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:47

haha dan hebben ze stront over zich heen, ik zie het al voor me :')

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:19

Snadrem schreef:
Carolaaxxxx schreef:

https://plus.google.com/104890688634392 ... RAPc1noXVy
Een mooi filmpje met uitleg gevonden.
Dit kan ook altijd een oorzaak zijn van een politieauto zonder sirene of zwaailichten die de regels overtreed :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:26

Ik heb dit nooit zo goed begrepen.. Ik rijd dan wel altijd op wegen met berm etc. en niet door een stad of dorp, maar ik voel écht wel wanneer mijn paard gaat poepen hoor. Kan hem dan altijd gewoon de berm in sturen.....

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:32

Haha,, wat lachwekkend!
Het is mest, lekker boeiend.. als het nou vuilnis is vind ik het een ander verhaal..
Wat kan nederland zich weer aanstellen! Haha

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:36

bello2005 schreef:
Haha,, wat lachwekkend!
Het is mest, lekker boeiend.. als het nou vuilnis is vind ik het een ander verhaal..

Wellicht moet je het ook vanaf de niet paardenmensen kant bekijken ;).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:37

Maysie schreef:
bello2005 schreef:
Haha,, wat lachwekkend!

Wellicht moet je het ook vanaf de niet paardenmensen kant bekijken ;).

Inderdaad, ik vind het ook mega irritant als ik door de hondenkak heen loop. Laat staan een mega paarden-homp. O:)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:30

Hondenpoep begrijp ik .. als het midden op de stoep ligt. Vreselijk. Maar paardenpoep is natuurlijk gras/hooi/brokken??? En ligt meestal op straat niet op de stoep. En het is na enkele regenbuien weer weg ( moet het natuurlijk wel regenen).

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:54

bello2005 schreef:
Hondenpoep begrijp ik .. als het midden op de stoep ligt. Vreselijk. Maar paardenpoep is natuurlijk gras/hooi/brokken??? En ligt meestal op straat niet op de stoep. En het is na enkele regenbuien weer weg ( moet het natuurlijk wel regenen).

Blijft toch vervelend, vooral als het aan je wielen hangt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:55

Hondenpoep of paardenpoep, het blijft poep en het is beiden vies.

Die mestzakken zullen ze wellicht niet gebruiken omdat het een eventueel mikpunt zou kunnen zijn van vandalisme..