Paardenschool Kakelbont in Amsterdam is een bitloze manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Paardenschool Kakelbont in Amsterdam is een bitloze manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:13

leuk zeg, prachtig ook die voergelegenheid, dat willen we bij ons ook zo maken, ik vind het helemaal geen zooitje, goed initiatief en ik ga er zeker eens langs, ik denk trouwens dat het al wat is want 100 klanten per week is niet verkeerd.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:16

Top locatie, zal wel niet goedkoop geweest zijn.
Het is eens iets anders dan de klassieke manege. Mag zeker gezien worden en moet niet onderdoen voor de rest

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:52

Wauw! Bijzonder.
Jammer dat het uit de richting is. Hun denkwijze spreekt me enorm aan.

Geen rommeltje, gewoon bezig :-) Hoort misschien ook wel bij hun visie dat het erf niet altijd aangeveegd hoeft te zijn.

Calente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:36

Gaaf! Dit is de manege waar mijn instructrice heeft gewerkt en waar ik toen ook door ben gegaan met lessen van haar en waar ik ook altijd meehielp.
Leuk om alle paardjes weer terug te zien. Helaas is zij daar weer weggegaan, maar zij heeft zeker een groot aandeel gehad in de manier waarop hier lesgegeven wordt. Zij was namelijk NH instructrice en zij heeft hier heel erg aan meegeholpen. Anders zou dit waarschijnlijk ook een "bit" manege zijn geweest.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:37

Heel bijzonder. En wat fijn dat beginners gewoon leren rijden zonder bit! ! Top! !

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:33

Wat een leuk&goed idee, zo'n manege!
Jammer dat er hier in de buurt niet zoiets is :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:36

Wat legt ze dat ook allemaal ontzettend leuk en redelijk begrijpelijk uit :) En ik vind het helemaal geen rommeltje voor een paardenbedrijf waar gebouwd wordt. Lijkt mij een prachtige manege!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:29

Ik vind het een super! Ik hoop dat meerdere van zulke bedrijven komen!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:54

Wat een leuk initiatief zeg! Paardjes lekker buiten en de ruiters leren ook goed met de paarden omgaan vanaf het begin!

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:55

Wauw heel gaaf! En hier vlakbij nog ook. Had er helemaal geen weet van dat deze manege er is... ga binnenkort maar eens een kijkje nemen :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:32

Ik heb hier in 2011 toen ze begonnen met het geven van lessen 10 lessen Natural Horsemanship gevolgd, ontzettend leuk en leerzaam! Helaas ging die instructrice daar toen stoppen met lesgeven waardoor ik ook niet meer verder ben gegaan. Leuk om een filmpje te zien met de vooruitgang die ze maken met de bouw!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:32

Ik woon in Amsterdam en wist eigenlijk helemaal niet dat er zo'n nieuw initiatief is :) Ik denk wel dat ik dit terrein ken, volgens mij was er vroeger ook een kleine 'manege' (kon eigenlijk niet zo genoemd worden). Toen was het echt een bende!

Vind het leuk wat ze doen! Er best wat maneges in Amsterdam waar de paarden door de ruimte buitenlucht tekort komen. Ze mogen hier lekker paard zijn. Heb niet het hele filmpje gekeken maar naar wat ik hier lees lijkt het ook dat ze mensen op een andere manier met paarden om leren gaan.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:14

@ Bonnieaw: ernaast is volgens mij nog een andere stal, daar is het een erger rommeltje wat je er van ziet vanaf de weg. Misschien is dat die kleine ''manege'' die je bedoelt? Want er zit daar sowieso nog een stal die zich ook manege noemt :j Ik reed er vanochtend toevallig nog langs :)