Valentina van 't Heike breekt been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:05

Och het arme beestje, hopelijk komt het weer redelijk in orde.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:59

Ho neej :( Valentina was net goed op weg ....
Nu zullen ze sportpaarden zeker niet meer in de wei zetten :(

Getup

Re: Valentina van 't Heike breekt been

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:00

Wat een naar bericht, hopelijk herstelt ze goed genoeg om nog lekker op de wei te kunnen lopen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 01:45

BaBritFre schreef:
Ho neej :( Valentina was net goed op weg ....
Nu zullen ze sportpaarden zeker niet meer in de wei zetten :(

Ik denk dat je daar een denkfout maakt. De meeste sportpaarden komen gewoon buiten in de wei maar wel met wat voorzorgsmaatregelen. Ik zie veel paarden niet in de wei komen die gewoon in de basis lopen. Amateurs hebben zeer vaak grotere angsten door minder kennis waarbij ik wel graag wil opmerken dat ik zelf ook een amateur ben maar ik mijn paarden graag buiten zie lopen. Niet alle amateurs en niet alle beroepsruiters zijn over één kam te scheren.

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 02:13

De door mij zeer gerespecteerde Arabische volbloed hengst Krimh is op 23 jarige leeftijd met gebroken been in de wei gevonden.
Het kan de besten overkomen.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:24

Lightninggg schreef:
Heb hier juist hetzelfde meegemaakt met mijn merrie. Paard werd klaargemaakt voor Young Riders. Heeft 2 weken geleden haar kootbeen op 3 plaatsen gebroken in de wei. We hebben haar ook nog laten opereren maar de revalidatie is zeer zwaar |(

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar is inslapen dan geen betere optie?
Ik zou er echt moeite mee hebben om mijn paard te zien lijden. Dan maar geen veulens..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:26

Dat is ieders eigen keus. Ik ben ook meer het vechterstype, inslapen kan altijd nog.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:45

Ja, maar het gaat mij er om wat je dat paard aandoet. Als iemand aangeeft : "maar de revalidatie is zeer zwaar |( " , dan vraag ik me af of je nog wel handelt in het belang van het paard?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:25

Ook de kans op genezing moet meegeteld worden. Zware revalidatie en 90% kans dat het goed komt is nog iets anders dan zware revalidatie en 10% kans dat het goed komt.
Er zal heus wel over nagedacht zijn en ik vind het dus een beetje onbeleefd om uit ocharm twee zinnetjes te concluderen dat ze het dier maar beter had laten inslapen.
Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Ik hoop dat Valentina goed geneest.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:38

Als een redelijk goede genezing geen optie was geweest dan had familie Lansink dit ook niet gedaan.

Ik hoop zo dat Valentina er door komt! Het blijft natuurlijk spannend!

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:22

amukela schreef:
Lightninggg schreef:
Heb hier juist hetzelfde meegemaakt met mijn merrie. Paard werd klaargemaakt voor Young Riders. Heeft 2 weken geleden haar kootbeen op 3 plaatsen gebroken in de wei. We hebben haar ook nog laten opereren maar de revalidatie is zeer zwaar |(

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar is inslapen dan geen betere optie?
Ik zou er echt moeite mee hebben om mijn paard te zien lijden. Dan maar geen veulens..

Revalidatie is zwaar omdat ze (waarschijnlijk valentina ook) 5 weken op stal moet met een gips. Een sportpaard dat normaal elke dag mag lopen 5 weken op stal laten staan maakt het zwaar omdat het zeer moeilijk is om ze rustig te houden. Na die 5 weken is het nog minstens 3 maanden aan de hand buiten laten. Het paard heeft geen pijn, anders had ik haar wel laten inslapen. Ze is nu heel hevig en breekt haar stal zowat af (staat nu 4 weken op stal). Nadien is er 10 % kans op een matige springcarrière (parcours tot 1m20). De kans dat deze paarden nog dressuur op wedstrijdniveau kunnen is 50 % en er is 95 % kans dat ze nog als recreatiepaard kunnen dienen. Omdat de kans groot is dat ze nog recreatief bereden kan worden en het een zalig wandelpaard is wou ik het wel proberen. Het ging dus niet om de veulens, maar dat is natuurlijk ook mooi meegenomen.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:55

Aaahw hopelijk komt het goed met de merrie.
Ik reageer normaal niet op dit soort topics, maar vind het zo een leuke merrie :)
Duimen dat het weer helemaal goedkomt en ze geneest van de breuk ^_^