Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fiffill schreef:Niks nieuws.... dode paarden (of delen ervan) worden al zo vaak gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel interessant/mooi om te zien (al is het niet erg origineel) en snap het probleem nooit zo.Dieren worden er niet speciaal voor geslacht, en dieren worden wel vaker opgezet. Wat is daar mis mee?
jiehaaa schreef:Fiffill schreef:Niks nieuws.... dode paarden (of delen ervan) worden al zo vaak gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel interessant/mooi om te zien (al is het niet erg origineel) en snap het probleem nooit zo.Dieren worden er niet speciaal voor geslacht, en dieren worden wel vaker opgezet. Wat is daar mis mee?
Ik vind het zo triest. Omdat dieren die van zichzelf al volmaakt zijn met lege dode ogen ineens tot kunst verworden. Het is gruwelijk, omdat je niet graag ziet dat een dier zo eindigt. En dat is vast hypocriet, als je ook vlees eet of leer draagt, maar daar kan ik mee leven.
(ik moet wel zeggen, dat jouw reactie gecombineerd met je onderschrift een onbedoeld effect heeft)
Fiffill schreef:jiehaaa schreef:
Ik vind het zo triest. Omdat dieren die van zichzelf al volmaakt zijn met lege dode ogen ineens tot kunst verworden. Het is gruwelijk, omdat je niet graag ziet dat een dier zo eindigt. En dat is vast hypocriet, als je ook vlees eet of leer draagt, maar daar kan ik mee leven.
(ik moet wel zeggen, dat jouw reactie gecombineerd met je onderschrift een onbedoeld effect heeft)
En waarom dan niet? Ik vind het juist dat je op een mooie manier je respect kunt tonen juist door dieren te gebruikendood is dood. Of 't rot weg, of je gebruikt het.
jiehaaa schreef:Fiffill schreef:En waarom dan niet? Ik vind het juist dat je op een mooie manier je respect kunt tonen juist door dieren te gebruikendood is dood. Of 't rot weg, of je gebruikt het.
Ik wil mijn dieren graag herinneren zoals ze waren, met glans in de ogen. Geen lege huls die bedoeld is om mensen te shockeren.
sannx94 schreef:Bedoel je mijn onderschrift? Want dat gaat over een familielid dat pas overleden is dus vind het niet echt leuk wat je nu zegt.
Dat terzijde, ze willen juist dit soort reacties uitlokken. Iemand had het eerder over die mensen die gooiden met katten of een hond lieten uithongeren. Dat vind ik ook dierenmishandeling en absurd dat dat kan. Verder doet dit me niet veel eigenlijk.
galley schreef:Ik weet verder niet zo hoe het zit met rotting, en mooi is het niet, maar ik vind het niet erger dan iemand die een hertenhoofd aan de muur heeft eigenlijk..
galley schreef:Ik weet verder niet zo hoe het zit met rotting, en mooi is het niet, maar ik vind het niet erger dan iemand die een hertenhoofd aan de muur heeft eigenlijk..
Fiffill schreef:sannx94 schreef:Bedoel je mijn onderschrift? Want dat gaat over een familielid dat pas overleden is dus vind het niet echt leuk wat je nu zegt.
Dat terzijde, ze willen juist dit soort reacties uitlokken. Iemand had het eerder over die mensen die gooiden met katten of een hond lieten uithongeren. Dat vind ik ook dierenmishandeling en absurd dat dat kan. Verder doet dit me niet veel eigenlijk.
Er werd toch helemaal niks tegen jou gezegd, hoe kom je daar nu bij? Volgens mij ging het gewoon over die van mij
Julez schreef:Ik heb duidelijk géén gevoel voor kunst...
Vraag me af wanneer iemand een dood mens of een baby zo zou ophangen als zijnde 'kunst', of er dan ook zoveel mensen zouden zijn die het goed praten. Denk dat iedereen het dan wel erover eens is dat het luguber is. Waarom dit dan niet?