Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:24

het is dus niet eens origineel meer... :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:25

Julez schreef:
het is dus niet eens origineel meer... :?

En toch is er telkens weer ophef over... :')

peetje82

Re: Opgehangen dood paard moet kunst voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:26

hou er helemaal niet van, bah.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:27

O mijn god...die fotos.. aan de ene kant ja en aan de andere kant nee.. ik krijg er de kriebels van als ik ernaar kijk

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:28

Ik vind de foto's wel mooi! :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:34

Nou, ik zou er niet van gecharmeerd zijn om mijn paardjes op zo'n manier terug te zien.
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 05-04-13 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:35

Ja nouja, tenslotte eten we wel braaf ons stukje vlees aan het eind van de avond ( vegetariers daar gelaten natuurlijk). En wat er in die industrie gebeurd is veel erger. Dit paard is vast ook niet speciaal geslacht voor dit kunstwerk.

Ik vind het geen kunst, omdat ik opgezette dieren ook geen kunst vind. Maar vind de provocatie wel mooi

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:35

Fiffill schreef:
Niks nieuws.... dode paarden (of delen ervan) worden al zo vaak gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel interessant/mooi om te zien (al is het niet erg origineel) en snap het probleem nooit zo. :) Dieren worden er niet speciaal voor geslacht, en dieren worden wel vaker opgezet. Wat is daar mis mee?

Ik vind het zo triest. Omdat dieren die van zichzelf al volmaakt zijn met lege dode ogen ineens tot kunst verworden. Het is gruwelijk, omdat je niet graag ziet dat een dier zo eindigt. En dat is vast hypocriet, als je ook vlees eet of leer draagt, maar daar kan ik mee leven.

(ik moet wel zeggen, dat jouw reactie gecombineerd met je onderschrift een onbedoeld effect heeft :') )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:38

jiehaaa schreef:
Fiffill schreef:
Niks nieuws.... dode paarden (of delen ervan) worden al zo vaak gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel interessant/mooi om te zien (al is het niet erg origineel) en snap het probleem nooit zo. :) Dieren worden er niet speciaal voor geslacht, en dieren worden wel vaker opgezet. Wat is daar mis mee?

Ik vind het zo triest. Omdat dieren die van zichzelf al volmaakt zijn met lege dode ogen ineens tot kunst verworden. Het is gruwelijk, omdat je niet graag ziet dat een dier zo eindigt. En dat is vast hypocriet, als je ook vlees eet of leer draagt, maar daar kan ik mee leven.

(ik moet wel zeggen, dat jouw reactie gecombineerd met je onderschrift een onbedoeld effect heeft :') )

En waarom dan niet? Ik vind het juist dat je op een mooie manier je respect kunt tonen juist door dieren te gebruiken :) dood is dood. Of 't rot weg, of je gebruikt het.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:41

als n paard nou mooi opgezet zou worden ,ok.
Maar het is zo'n rotzicht om ze daar zo te zien hangen.....

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:42

Fiffill schreef:
jiehaaa schreef:

En waarom dan niet? Ik vind het juist dat je op een mooie manier je respect kunt tonen juist door dieren te gebruiken :) dood is dood. Of 't rot weg, of je gebruikt het.

Ik wil mijn dieren graag herinneren zoals ze waren, met glans in de ogen. Geen lege huls die bedoeld is om mensen te shockeren.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:42

Bedoel je mijn onderschrift? Want dat gaat over een familielid dat pas overleden is dus vind het niet echt leuk wat je nu zegt ;).

Dat terzijde, ze willen juist dit soort reacties uitlokken. Iemand had het eerder over die mensen die gooiden met katten of een hond lieten uithongeren. Dat vind ik ook dierenmishandeling en absurd dat dat kan. Verder doet dit me niet veel eigenlijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:43

jiehaaa schreef:
Fiffill schreef:

Ik wil mijn dieren graag herinneren zoals ze waren, met glans in de ogen. Geen lege huls die bedoeld is om mensen te shockeren.

Genoeg kunst met dieren die niks te maken heeft met mensen shockeren.

44Myrthe44

romyloverrr schreef:
phormicola schreef:
Het is kunst als mensen er emotioneel op reageren, volkomen geslaagd dus.

Inderdaad !

Vind je? Dus een begrafenis is ook kunst?

Fenrir

sannx94 schreef:
Bedoel je mijn onderschrift? Want dat gaat over een familielid dat pas overleden is dus vind het niet echt leuk wat je nu zegt ;).

Dat terzijde, ze willen juist dit soort reacties uitlokken. Iemand had het eerder over die mensen die gooiden met katten of een hond lieten uithongeren. Dat vind ik ook dierenmishandeling en absurd dat dat kan. Verder doet dit me niet veel eigenlijk.

Er werd toch helemaal niks tegen jou gezegd, hoe kom je daar nu bij? Volgens mij ging het gewoon over die van mij ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:46

Ik weet verder niet zo hoe het zit met rotting, en mooi is het niet, maar ik vind het niet erger dan iemand die een hertenhoofd aan de muur heeft eigenlijk..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:47

Ik vind het gaaf :))

Ik vind het veelzeggend, en emotie opwekkend.

Daarbij, over een opgezet wildzwijn komt geen ophef. Paard wel, ik vind het altijd een beetje verbazingwekkend :')

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:48

Omdat het ging over vlees eten wat ik zei dacht ik dat :P.

Myrthe: Een begrafenis kan ook als kunst gezien worden als je er niet bij betrokken bent. Een mooie kist, prachtige bloemstukken en veel emotie. Je kunt alles als kunst zien als je wilt

Vudress

Afbeelding

Sammie schreef:
http://www.ad.nl
'We begrijpen de hevige reacties, vooral bij vegetariërs',

Waarom zou je als vegetariër een probleem maken van een paard dat toch al dood is?

Fenrir

galley schreef:
Ik weet verder niet zo hoe het zit met rotting, en mooi is het niet, maar ik vind het niet erger dan iemand die een hertenhoofd aan de muur heeft eigenlijk..

Dieren zijn gewoon opgezet, anders gaat 't wel erg snel stinken. :P Tenzij je zoals bijv Damien Hirst bewust een koeienkop laat liggen rotten (zet 'm maar even in link: http://www.occupyforanimals.org/uploads ... 4_orig.jpg)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:49

*steekt hand op* hier een vegetariër trouwens :D

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:51

sannx94 schreef:
k.

Huh? Ik heb van jou niks gequote hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:52

galley schreef:

wilde ik ook net schrijven :D Wilde zwijnen,tijgerkoppen,herten....vanalles zie je soms aan de muur.
Ik zie ze liever levend.
Een ander beest aan de muur vind ik ook niets.
Ik heb vaak dode paarden gezien maar voor mij went het nooit.Blijf het niet leuk vinden. ;(

jiehaaa

Fiffill schreef:
sannx94 schreef:

Er werd toch helemaal niks tegen jou gezegd, hoe kom je daar nu bij? Volgens mij ging het gewoon over die van mij ;)

Klopt!

LisaLuna

Julez schreef:
Ik heb duidelijk géén gevoel voor kunst...
Vraag me af wanneer iemand een dood mens of een baby zo zou ophangen als zijnde 'kunst', of er dan ook zoveel mensen zouden zijn die het goed praten. Denk dat iedereen het dan wel erover eens is dat het luguber is. Waarom dit dan niet?

Inderdaad! Vind het echt walgelijk.
Ik denk als ik dit zou zien dat ik de ingang binnen storm om verhaal te halen welke gek dit verzint. Wat is dit voor 'kunst' dit is geen kunst maar gewoon simpelweg idioot!

Opgezette dieren vind ik ook niet mooi maar toch oogt dat in mijn ogen anders dan dit.. Dit hangt er heel luguber uit en opgezette dieren zien er nog wel een beetje.. Oké uit? Hoe leg ik dat uit.. Desalniettemin vind ik ook opgezette dieren die er soort van 'vrolijk' en gewoon 'bevroren' in plaats van opgehangen er uit zien ook niks van kunst.