Paardenslachten weer toegestaan in Oklahoma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Paardenslachten weer toegestaan in Oklahoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:12

Ja, klopt, belachelijk he! Ik eet zelf helemaal geen vlees, maar voor mijn vriend kijk ik altijd op het etiket of het vlees echt uit nederland komt.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:04

Tja misschien is slachten op welke manier dan ook beter dan liggen creperen in een weiland.
Hopelijk wordt het vanaf hier alleen maar beter...

Er is al een begin...

liannelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:27

easygoing schreef:
liannelizzy schreef:
ja die koeienfabrieken zijn toch niet geschikt voor paarden

Wel voor koeien dan?

nee ook niet voor koeien hoor!!!!! :P

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:28

8nnemiek schreef:
Toch ben ik bang dat er weinig veranderd wat betreft de manier van slachten. Als er nieuwe, paardvriendelijke slachterijen werden geopend dan werd dat heus wel vermeld..
Ze werken daar inderdaad met fabrieken.. die mag je gerust inhumaan, dieronvriendelijk noemen.. zelfs dierenmishandeling als je het mij vraagt. Een kudde paarden loslaten, paard voor paard in een kleine kooi drijven en klem zetten.. paarden raken dan helemaal in paniek. Erg stressvol. Dus wat dat betreft snap ik dat er veel weerstand tegen is. Ik zou dan ook nooit paardenvlees uit Amerika willen (of waar dan ook buiten Nederland eigenlijk := )
Ergste is dat dit voor zover ik weet Belgische slachterijen zijn/waren.. waar ze dus wel weten hoe het beter kan, maar gewoon om geld te besparen en vanwege de soepele regels en weinig control kunnen doen en laten wat ze willen..

Jij snapt het!!

Opmerking als domme Amerikanen etc....pfff kom maar eens kijken hoe het er aan toe gaat. Het is helaas kiezen uit meerdere kwaden.
De slachtplaatsten zijn afschuwelijk, maar het transport naar Mexico is afschuwelijke ( en de slachthuizen ook) maar de verwaarlozing is ook vreselijk.
Een goeie oplossing...is er helaas (nog) niet. Enigste optie die wij gebruiken en kunnen betalen is euthanasie door de dierenarts. Of de ouderwetse cowboys, die schieten hun paarden zelf af als ze gewond of ziek zijn. Maar ja ook dat kan niet iedereen op de juiste manier.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:35

Nog even een toevoeging waarom er zo'n enorme weerstand is tegen slachthuizen.
Omdat er dan weer gefokt wordt voor de slacht. Net als hier in Nederland heel de paardenmarkt vol staat met shetlanders die rechtstreeks naar het slachthuis gaat.
Dat is hier het grootste argument om de slachthuizen dicht te houden. Paarden fokken voor de slacht NEE!
Ook worden er VEEL TE VEEL mustangs gevangen door de BLM en die worden niet allemaal geadopteerd, gevolg, enkeltje long term holding pen of slachthuis. Als de slachthuizen weer open gaan is het nog makkelijker om ze naar de slager te sturen.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 00:25

Wie paarden [op]fokt voor de slacht, kan niet rekenen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:49

wolter schreef:
Wie paarden [op]fokt voor de slacht, kan niet rekenen.

Ja, dat snapt volgens mij niemand aangezien er zoveel zijn die dat roepen.

Maar ik ga ervan uit dat ze bedoeld dat mensen dan veel meer gaan fokken want ze worden immers verkocht dus is er weer vraag naar wat op den duur weer meer paarden opleverd voor de slager. Tenminste, dat zou het juiste argument moeten zijn.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:31

Als je 70 tot 200 hectare hebt en een boel paarden daar hebt lopen die maar een eind aan fokken.....reken maar uit! is echt wel winst hoor.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:21

liannelizzy schreef:
ja die koeienfabrieken zijn toch niet geschikt voor paarden

Volgens mij zijn ze ook niet geschikt voor de koeien, een grote bende op zo'n fabriek!

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:19

HCRanch schreef:
Als je 70 tot 200 hectare hebt en een boel paarden daar hebt lopen die maar een eind aan fokken.....reken maar uit! is echt wel winst hoor.

Ik herhaal maar even: Wie paarden [op]fokt voor de slacht, kan niet rekenen.
Niet persoonlijk bedoeld maar met 70 tot 200 ha kun je veel beter iets anders bedenken dan paardenvlees produceren.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 01:36

Helemaal mee eens.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 05:29

Wat is volgens jullie humaan slachten en wat niet??

- Ik las ergens in dit topic dat het humaan is door een DA, als ik de post goed begreep. Als een paard een spuitje krijgt door een DA, duurt het ongeveer 45 minuten voordat het hart stilstaat. Een kogel in het voorhoofd en dan slagader doorsnijden vind ik persoonlijk een stuk humaner. Of als de slagader doorgesneden wordt op de goede manier, dan is het paard met een paar seconden bewusteloos en binnen een halve minuut dood.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:05

Het gaat hier over slachthuizen en de manier waarop paarden er behandeld worden, niet over slacht vs inslapen. :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:49

wolter schreef:
HCRanch schreef:

Ik herhaal maar even: Wie paarden [op]fokt voor de slacht, kan niet rekenen.
Niet persoonlijk bedoeld maar met 70 tot 200 ha kun je veel beter iets anders bedenken dan paardenvlees produceren.

_/-\o_ Amen