KNHS in Recht in de regio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 19:55

Schoentje

Re: KNHS in Recht in de regio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:13

Ja, heb het vanmiddag in de pauze ff gekeken ;)
Kreeg gisteren de link via pb.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:56

Een beetje sneu, start je voor spek en bonen in het M. Mag je daarna niet meer het rondje in het L rijden op de regio. Ik vind 250 euro ook buitensporig veel, met 50 euro was de boodschap ook duidelijk

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:57

Ja ook nog HC... Dat het voor de punten niet mag is wel bekend, maar dit is wel n beetje apart zeg :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:39

WD-V => ON

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:08

Ik snap het opzich wel dat daar een boete wordt opgelegd. Zoals die man het zegt als iemand heeft geoefend op een hoger niveau is het gewoon niet eerlijk.
jammer dat die meid dat niet wist. maar het is je eigen schuld als je de regelementen niet kent.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:12

Ik vind het gewoon echt en kromme regel van de KNHS. je kunt thuis op elk gewenst nivo oefenen, dat mag wel en dit niet, ook al was het HC.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:35

PocoGaucha schreef:
Ik snap het opzich wel dat daar een boete wordt opgelegd. Zoals die man het zegt als iemand heeft geoefend op een hoger niveau is het gewoon niet eerlijk.

Dan moeten ze barrages ook maar afschaffen, die staan 10cm hoger dan het eerste parcours, als je dan een keer foutloos hebt gereden heb je ook voorsprong op je concurrentie... ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:00

schoentje schreef:
PocoGaucha schreef:

Dan moeten ze barrages ook maar afschaffen, die staan 10cm hoger dan het eerste parcours, als je dan een keer foutloos hebt gereden heb je ook voorsprong op je concurrentie... ;)

_/-\o_

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:39

en proeven met een joker ook al .. :+

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:37

Wat ik me afvraag is of dat er geen signaal naar de KNHS afgegeven kan worden?

Ik ben zelf dan geen springruiter, maar vind dit eerlijk gezegd belachelijk. Thuis kun je oefenen wat je wilt op welk niveau dan ook en dan start je één keer HC en krijg je een hoge boete.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 12:15

besita schreef:
en proeven met een joker ook al .. :+

En de progressieve rubrieken ook dan, daarin staan vaak de laatste 2 of 3 hindernissen ook hoger dan waarin de klasse normaal staat ;)

Wie weet dat de KNHS nav. deze uitzending de kampioenschaps reglementen nog eens herziet. Laten we het hopen....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:55

PocoGaucha schreef:
jammer dat die meid dat niet wist. maar het is je eigen schuld als je de regelementen niet kent.

Als het toegestaan zou zijn volgens de reglementen, staat het iedereen toch vrij om dat ook te doen? Misschien springen ze thuis wel 1.40 parcoursen, weten wij veel :+
Ik kan toch moeilijk mopperen als ik er in de dressuur uitgereden wordt in het L1 door iemand die zijn paard thuis en met onderlinge wedstrijden al op Z-niveau getraind heeft, dat kan ik zelf toch ook doen voor ik besluit officieel te starten?
Enerzijds wordt er gemekkerd dat het niveau omhoog moet (dressuur dan, weet niet wat de mening over het springen is) en dan is er een deelnemer die zich heel netjes en gedegen voorbereid en dan is het ineens valse concurrentie }:0

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:11

kleinvosje schreef:
Okee, als het springen is heb ik niets gezegd, daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Als het in het kampioenschapsreglement staat en amazone heeft toch gestart, dan kan ik me de opstelling van de KNHS voorstellen. Amazone had de reglementen gewoon goed moeten lezen. Dat doen in mijn ogen veel te weinig mensen...
De KNHS geeft wel duidelijk aan dat het in de juiste klasse starten volledig onder de verantwoording van de amazone valt. Daarom zal ze die boete gekregen hebben denk ik.

sterker nog, paar jaar geleden had ze t zelfde, alleen stond er toen nog in de regelementen KNHS KAN, toen kreeg ze ook praat maar werd het teruggedraaid.

mijn mening is HC of niet HC. je laat je paard over hogere hindernissen heen gaan dan tijdens de kampioenschappen. volgensmij doe je dat bewust, want als het kampioenschap belangrijk voor je is ga je bij de afweging of je M gaat starten of niet voor de kampioenschappen toch wel even uitzoeken of dat kan/mag.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:12

PocoGaucha schreef:

Dan hoef je ook nooit meer een leerpaard aan te schaffen. Want die kent het allemaal al.
Ikzelf heb een paard wat Z2 dressuur is uitgebracht. Rij er al bijna 3 jaar meer in het B niveau door verschillende omstandigheden. Thuis met les pakken we oefeningen uit elk niveau, maar word er net zo goed nog steeds uit gereden door mensen met groene paarden. Wedstrijd is een momentopname.

Eerlijkgezegt vind ik de hoeveelheid papierwerk aan regelementen ontzettend veel, soms vraag ik mij wel eens af of het niet veel simpeler kan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:47

paardjes123 schreef:
Een beetje sneu, start je voor spek en bonen in het M. Mag je daarna niet meer het rondje in het L rijden op de regio. Ik vind 250 euro ook buitensporig veel, met 50 euro was de boodschap ook duidelijk

Ik kan het wel begrijpen hoor, thuis oefenen en HC rijden op concours is nogal een verschil, voor het paard is HC net zo echt als rijden voor puntentelling. En ik denk dat je met springen meer voordeel hebt dan met dressuur.
En zo kun je wel 4 weken voorafgaand aan de kampioenschappen elk weekend HC een klasse hoger starten, dat is toch niet eerlijk?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:51

maar je mag wel heel de winter Z starten, dan in de zomer M rijden en Z op oefenwedstrijden, en gewoon naar de kampioenschappen toe.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:52

Voor mij maakt dat niks uit, je kan ook op de onderlinge wedstrijd van de vereniging een M parcours starten. Of in de dressuur als je L start een M proef oefenen. Met springen gaat dat thuis wat lastig, tenzij je een heel magazijn hindernissen thuis heb staan.
Natuurlijk moeten reglementen nageleefd worden, maar vind 250 euro buitensporig veel geld.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:57

Lielle schreef:
maar je mag wel heel de winter Z starten, dan in de zomer M rijden en Z op oefenwedstrijden, en gewoon naar de kampioenschappen toe.

Dan gaat het denk ik meer om de korte termijn. Als het paard 4 weken Z start en dan meteen kampioenschappen rijd in M heeft die een heel andere instelling dan wanneer je een winter Z start, dan een paar maanden M en dan kampioenschappen in M.

Uiteindelijk gaat het erom dat het voor iedereen eerlijk is en dat iedereen gelijke kansen heeft, dat willen we toch allemaal?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:06

gelijke kansen heb je nooit, dat is een illusie. En dat ga je ook niet afdwingen door dit soort regels. Wat ik al helemaal niet snap is waarom je dan wel tussen de regio en de hippiade wel mag promoveren.
Bovendien is het net zo eerlijk als je wel een klasse hoger mag starten, zolang die regel dan maar voor iedereen geldt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:33

Niet iedereen heeft zoveel mogelijkheden, met regels krijg je zoveel mogelijk eerlijke kansen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:41

onzin. Waarom is het wel eerlijk dat niemand HC een klasse hoger mag starten, en niet dat iedereen dat mag? De mogelijkheden zijn in beide gevallen gelijk, en het is aan jezelf of je er gebruik van maakt. En nogmaals, de kansen zijn nooit eerlijk. Niemand heeft evenveel talent, een even goed paard en evenveel begeleiding. Ga je dan ook regelen dat iedereen maar een keer mag trainen, op een voorgeschreven hoogte?

wat jij wil is het creeren van een 'level playing field', iets waar ik het op zich mee eens ben. Maar dan op een manier dat voor iedereen dezelfde regels gelden, terwijl ik bij jou proef dat je iedereen dezelfde kansen wil geven. En dat is onmogelijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:53

Ik wil helemaal niets, de knhs heeft besloten dat dit een eerlijkere regeling is dan het voorheen was.
En ik ben het er wel mee eens, je hebt ook nog zoiets als eerlijkheid en gevoel voor, bij sommige mensen ontbreekt dat totaal en dan zijn zulke regels gewoon nodig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:00

ik snap werkelijk helemaal niet waar je op doelt. Waarom is het niet eerlijk om een klasse hoger te starten, mits iedereen dat dan mag? Overigens bestaat deze regel al heel erg lang, wat bedoel je dan met 'voorheen'? En wat zijn 'zulke regels'? Persoonlijk heb ik meer moeite met een geroutineerd Z paard (type automaat) dat in het B wordt ingezet met een nieuwe ruiter en daar alle prijzen inclusief kampioenschap weghaalt (voorbeeld, geen concreet geval).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:07

Dat een paard Z heeft gesprongen wil niet zeggen dat iedereen ermee kan rijden, daarom zijn er ook regels mbt hoogst en laagst gezamelijke klasse.

Als alles toegestaan is en ter eigen interpretatie en goeddunken zullen er veel mensen zijn die het sportief niet eerlijk zullen vinden met hun paard de weken voorafgaand aan een kampioenschap HC een klasse hoger te starten, of bv maanden in een klasse blijven hangen om prijzen weg te pakken ed.
Terwijl er ook mensen zijn zonder enig eergevoel en dat gewoon doen, om maar winst te halen en prijzen te pakken.