Rabobank twijfelt over sponsoring rodeo in Salinas (USA)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moi22

Re: Rabobank twijfelt over sponsoring rodeo in Salinas (USA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 01:53

Even los van het filmpje. Wat moet de Rabobank in godsnaam bij zo'n evenement aan de andere kant van de wereld :? ? Lijkt mij dat ze hun centjes in tijden van crisis toch beter kunnen besteden en als ze dan willen sponsoren, waarom niet een onschuldig jeugd evenementen in hun eigen land waar mensen ze wel kennen?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:29

uhm lieve moi22 even de OP lezen. Dit word gesponsord door een locale Rabobank in Amerika. Als je de reclames van Rabobank ziet zie je dat ze internationaal opereren. Niet heel raar dus.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:56

JoyCiej007 schreef:
Mocht de Rabobank dit soort evenementen echt willen gaan sponsoren, dan zijn ze mij als klant (vanaf m'n geboorte!) kwijt.

Ze sponsoren het al.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:59

Alsof de rabobank niet wist wat er daadwerkelijk word gedaan met die stieren!!!! Belachelijk gewoon.. maar willen klanten een lening afsluiten/ hypotheek kan de klant het zich bekijken, maar bij zoiets willen ze zich wel melden om te sponseren. Belachelijk, bah. ..... rabobank,, k begin echt een hekel te krijgen aan de rabobank!!!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:08

Rabobank kan beter stoppen met gelijk welke sport met dieren te sponsoren.
Rodeo is in het officiële circuit al jaren streng gecontroleerd, strenger als een gemiddelde paardensportwedstrijd hier.
Objectief gezien is een dressuurcarrière in een officieel circuit voor een paard veel grotere stress en pijniging als een rodeoleven, dus ik zou maar niet te hard gaan roepen vanuit Europa.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:31

De rodeo op zich is niet een probleem. De rodeo's waarbij men de regels verbreken voor mij echter wel. Op youtube zijn er genoeg filmpjes te vinden waar bij er een taser gebruikt wordt net wanneer het hek open gaat. Een aantal van die filmpjes zijn gemaakt om de daders er op aan te pakken omdat die rodeo's al waarschuwingen hadden gehad en men zich er nog niks van aan trok. Het is dus niet zo dat men het niet probeert om de rodeo zo leuk en veilig mogelijk te houden voor mens en dier. Het is meer dat het een probleem is wat niet 1 2 3 aan te pakken is. Gelijk dan maar roepen dat de hele rodeo moet stoppen vind ik persoonlijk dan ook te ver gaan. Wel vind ik dat de organisatie van de rodeo, de mensen die leed aanrichten (doormiddel van tasers gebruiken ect) en de plaats waar het gehouden wordt flink gestraft dienen te worden. Waarom de plaatst? Das omdat er helaas gemeenteraden zijn die er van weten en er niks aan doen omdat het inkomsten zijn (dit is al eens bewezen). De rabobank zou dus gewoon rodeo's moeten mogen sponseren mits er bewezen is dat men daar leed aanricht bij dieren vind ik.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:45

VivaLaVida schreef:
Ragdollcat schreef:
Sorry, maar dit vind ik wel een afgrijselijk rotsport ter vermaak van die klote Amerikanen.

Puur dierenmarteling is het en ik kan daar heel boos om worden, waarom wat is het nut ervan? lekker dieren pesten? Heeft absoluut niks te maken met ranchwerk of wat dan ook.

Ik weet dat er vaak kalveren hun nekken en of ruggen breken bij dit soort onzin.

Nou hahaha wat een leuke volksvermaak zeg.

Het is ook heel typisch Amerikaans, net als met die arme tenesee walking horses van hoe het eraan toe gaat en die raar extreem gespierde gefokte dieren en noem maar op.

Hoe weet je dat?
En heb je je verdiept in halter gefokte paarden?

Ga maar ff een diepgaande onderzoek doen, is niet zo moeilijk en je krijgt alles te zien en te lezen. Smerig vermaak ten koste van dieren.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:49

Verschrikkelijke sport vind ik het... Als je het vergelijkt met western of engels is dit echt totaal niet diervriendelijk. Ik zou als sponser meteen de kraan toe draaien en mijn reclame daar weghalen. Bij dit soort wanpraktijken wil je je naam toch niet betrokken hebben? :?

Anderzijds is er wel een mooi kant, ik denk nu aan het drijven van koeien of kalfjes. Dit vind ik persoonlijk wel leuk om te zien. Het ziet er ook vriendelijker uit dan rodeo.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:25

Heleennn schreef:
Verschrikkelijke sport vind ik het... Als je het vergelijkt met western of engels is dit echt totaal niet diervriendelijk.

Ben je al ooit op een rodeo geweest? Of is dat een you-tube mening?
Ik vind het een veel mooiere en eerlijkere sport als dressuur of springen..

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:30

Eerlijk? Een youtube mening. Maar waarschijnlijk wordt daar alles erg vergroot door de makers van het filmpje die hoohst waarschijnlijk tegen rodeo zijn. Ik zou graag eens naar een rodeo gaan, heb al western gereden in amerike en vondt dat erg diervriendelijk. Verschild waarschijnlijk ook van plaats tot plaats...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:46

Daar waar het echt als sport geldt (pro of geen pro, maar lid van een Rodeo Association) wordt echt wel toegezien op het welzijn van de dieren. En van de rijders. Maar helaas bestaat er nog een hoop naast het geregelde circuit..
Maar dat is hier thuis niet anders. Je hebt verenigingen met regels over het paardenwelzijn, en je hebt zondagse straatraces met dravers waar GAIA dan droevige filmpjes kan gaan maken. Als je die als Amerikaan bekijkt op YouTube krijg je vast ook een vreemd idee bij Belgische paardensport.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:26

Jolliegirl schreef:
Dierenmishandeling is niet toegestaan op bokt..
Wáárom mag het op VN wel???

Ik vind dit filmpje te afschuwelijk en NIET iets voor op bokt!
Jullie zouden je zelf ook aan de regels moeten houden...

Typisch weer dit hoor... bah.

je ziet dit filmpje toch niet direct als je voorbij scrolt. Er staat dat het als schokkend kan worden ervaren. Nou als je niet van schokkende beelden houd, dan kijk je toch niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:32

HorseTimeXL schreef:
Jolliegirl schreef:
Dierenmishandeling is niet toegestaan op bokt..
Wáárom mag het op VN wel???

Ik vind dit filmpje te afschuwelijk en NIET iets voor op bokt!
Jullie zouden je zelf ook aan de regels moeten houden...

Typisch weer dit hoor... bah.

je ziet dit filmpje toch niet direct als je voorbij scrolt. Er staat dat het als schokkend kan worden ervaren. Nou als je niet van schokkende beelden houd, dan kijk je toch niet.

De openingspost is later veranderd ;)
Los daar van is het gewoon ontzettend krom dat als je als gewone bokker zoiets plaatst het verwijderd wordt, maar de nieuwsredactie mag het blijkbaar wel. Beetje meten met twee maten. Maar zag dat 'ie al helemaal verwijderd is nu.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:36

Het gaat om de regels....dierenmishandeling is verboden op bokt..
Maar zijzelf mogen het wel plaatsen??? KROM!

Ik kan wel wat hebben..ook dit filmpje..
Ik word niet zo snel warm of koud van filmpjes..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:44

Nachtlampje schreef:
JoyCiej007 schreef:
Mocht de Rabobank dit soort evenementen echt willen gaan sponsoren, dan zijn ze mij als klant (vanaf m'n geboorte!) kwijt.

Ze sponsoren het al.

Welke bank sponsort geen dubieuze zaken (denk aan wapenhandel etc).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:28

Ik zie een rodeo niet als dierenmishandeling, je hebt natuurlijk idioten die zich niet aan de regels houden maar dat heb je in elke vorm van sport. Dat is ook niet goed te praten. Ik heb WEL rodeo's gezien (dus in Amerika ;) ) en ik vond het helemaal niet shockerend of ook maar te maken hebben met dierenmishandeling :') Ook geen ongelukken gezien betreft de dieren, wel mensen die behoorlijk te grazen werden genomen (rodeo clowns) en mensen die een knal kregen van een stier tijdens de "circle of fear" :)

Als dit het filmpje is wat ik denk dat het is dan vind ik dat ze adequaat hebben gereageerd door het paard snel weg te halen, je wil zo'n dier niet rond hebben rennen op 3 benen... op dat moment zat het paard nog vol met adrenaline, maar zodra dat zakt.... vreselijk... Hopelijk is het paard direct afgemaakt...

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:51

Heb al mening rodeo gezien hier, weliswaar onder Belgisch en Duits beleid, en moet zeggen dat er nooit iets gebeurde wat niet door de beugel kon hoor. M'n vriend is zo'n gek die in een clownspak voor de stieren springt, en ik houd men hart meer vast voor hem dan voor de stier :)

Maar ik denk dat het inderdaad is zoals hier al een paar keer is gepost, je hebt altijd rotte appels in de sport, of het nu rodeo, dressuur of de rensport is. Maar om alles dan over één kam te scheren?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:55

heb inderdaad heel erg respect voor die rodeoclowns :') man die zijn soms echt gek, ze gooien zich gewoon voor die stieren en als iets vertraging oploopt moeten zij de tijd gaan vullen met rare acties :=

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:45

JoyCiej007 schreef:

Misschien je eens gaan verdiepen in de Rabobank, die stopt je centjes namelijk in veel meer dubieuse zaken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:34

Kijk dan ook gelijk ff naar de ABN...de ING..
Ohja...vergeet CocaCola niet die men regelmatig drinkt...

Sponsoren allemaal dit soort dingen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:52

Heeft die petitie toch nog geholpen. Ik heb de filmpjes gezien, en die zijn echt niet soft. Walgelijk vind ik het.

Btw was niet alleen Rabobank sponsor, maar ook Coca Cola.

Edit: sorry, post boven mij even gemist.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:23

Jolliegirl schreef:
Kijk dan ook gelijk ff naar de ABN...de ING..
Ohja...vergeet CocaCola niet die men regelmatig drinkt...

Sponsoren allemaal dit soort dingen..

Klopt, maar daar zit ik ook niet bij met mijn geld :Y)

Het verbaasd mij alleen dat mensen hier roepen dat als
rabobank dit doet, dat ze weg zijn. Hebben ze dan nooit verder
gekeken dan hun neus lang is? Je hoeft er maar een krant voor open
te slaan, of even googlen... Maargoed zo zie je maar weer dat niet iedereen het
interessant vindt waar hun geld in geinvesteerd wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:33

Bij welke bank zit jij dan met je geld als ik vragen mag?

Ik ben van mening dat elke bank wel dubieuze dingen sponsort ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:55

Ik geloof ook niet dat alles 100% zuiver kan zijn bij een bank, maar rabobank steekt er toch wel ruimschoots boven uit. Ik zit bij de ASN. Nu alleen in de gaten houden hoe dat verloopt nu de staat SNS overgenomen heeft waar ASN een onderdeel van is..

Edit: Naast asn heb je ook nog de triodos bank die 'ons' geld ook bewust investeert .

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:30

Ik vind het heel gaaf om te zien hoe die cowboys die koeien vangen, als er een uit de kudde ontsnapt ofzo. Wat ze vroeger deden. Gewoon om dat het hun werk is.
Niet deze ' stoere jongentjes' die dieren opfokken en expres pijn doen , zknder nut.