Ophef in Amerika over doodschieten paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Re: Ophef in Amerika over doodschieten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:28

All you animal activists; Fuck you! (Hier moest ik toch wel even om grinniken := )
En dan schiet hij het paard op een gruwelijk nette manier neer..

Het paard heeft geen enkel moment stress gehad! +:)+
Dit zie ik liever dan dat de paarden op langdurig transport moeten om vervolgens ergens anders geslacht te worden!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:29

Dribbel schreef:
_/-\o_
Amerikanen zijn lekker dubbel hierin. We willen geen paarden slachten want dat is sielugh, maar daardoor gaan ze in slechtere omstandigheden op transport en worden elder geslacht.

Absoluut waar,wel eens discussie gehad met aantal Amerikanen hierover.Vroeg waarom ze wel rundvlees aten en geen paard.Het slachtverbod betekend alleen maar meer ellende voor deze dieren.Tikje hypocriet ...

Elk dier verdient het om met respect behandeld te worden,zeker als het geslacht gaat worden.Ik zie geen misstanden op het filmpje,beessie weet van niets....merkt niets en komt met aanlopen zeker niet gestessed over.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:35

De slachter had wel even kunnen nadenken. Ik denk dat de dierenrechtenactivisten zich nu nog steviger in het harnas gaan hijsen en dat heel veel mensen zo geshockeerd zijn dat ze zich nog sterker anti-paardenslacht gaan gedragen. Zeer jammer, de kleine pasjes die richting versoepeling paardenslacht genomen zijn, worden volgens mij door dit "incident" helemaal teniet gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:36

Gini schreef:
De slachter had wel even kunnen nadenken. Ik denk dat de dierenrechtenactivisten zich nu nog steviger in het harnas gaan hijsen en dat heel veel mensen zo geshockeerd zijn dat ze zich nog sterker anti-paardenslacht gaan gedragen. Zeer jammer, de kleine pasjes die richting versoepeling paardenslacht genomen zijn, worden volgens mij door dit "incident" helemaal teniet gedaan.

Dit denk ik ook.

Het is gewoon niet slim om in een land als Amerika een dier en plein publique af te slachten, hoe netjes het ook gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:36

Tinky12 schreef:
Dribbel schreef:
_/-\o_
Amerikanen zijn lekker dubbel hierin. We willen geen paarden slachten want dat is sielugh, maar daardoor gaan ze in slechtere omstandigheden op transport en worden elder geslacht.

Absoluut waar,wel eens discussie gehad met aantal Amerikanen hierover.Vroeg waarom ze wel rundvlees aten en geen paard.Het slachtverbod betekend alleen maar meer ellende voor deze dieren.Tikje hypocriet ...

Elk dier verdient het om met respect behandeld te worden,zeker als het geslacht gaat worden.Ik zie geen misstanden op het filmpje,beessie weet van niets....merkt niets en komt met aanlopen zeker niet gestessed over.

Idd beestje komt relaxed over , tsja het is hard maar beter dit dan uren op transport en dan halfdood gedood worden...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:37

Handig is het niet nee, maar er is wat mij betreft geen hypocrieter land dan Amerika. i.p.v. dit filmpje laten zien, moeten ze eens filmen met hoe de getransporteerde paarden worden geslacht en dat eens uitzenden op de Amerikaanse televisie

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:38

Gini schreef:

Laten we het er maar op houden dat hij een betere slachter is dan een lobbyist :P ...ieder zijn vak ;)

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:53

Ik wist niet dat het slachthuis in New Mexico al open was?!
Ik krijg regelmatig e-mail over de voortgang om de slachthuizen weer open te krijgen.
Vanuit de paardenwereld word er heel hard gewerkt om ze weer open te krijgen!
En 's morgen 10 paarden extra in je weiland vinden is niet grappig,
of paarden die achtergelaten worden omdat de mensen het gewoon niet kunnen betalen om ze laten inslapen.
Gebeurt vaak als de bank het huis afneemt, en die mensen staan dus op straat.
Met de slachthuizen hebben mensen weer een uitweg, en krijgen ze er nog geld voor.
De slachthuizen in Mexico zijn echt walgelijk, en de vaak lange reis er naartoe ook.
Je kunt op een sale al een paard voor $10 kopen :(
Baaltje hooi is soms duurder!
Handig is de man niet geweest, maar ik kan me de frustratie voorstellen.
Die dierenactivisten zijn helemaal door gedraait, en begrijpen schijnbaar weinig van dieren.
Edit* Heb het ook even opgezocht op youtube en het slachthuis is nog niet permitted om paarden te slachten.
Laatst bijgewerkt door sonita op 26-03-13 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:55

In één van de laatste westerse landen waar de doodstraf nog wordt uitgevoerd, en het gevangenissysteem dwangarbeid benut. Walgelijke hypocrisie.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:01

Wacht maar wat ze hier met de gevangenissen gaan doen......

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:03

Jullie vergeten dat de cultuur in Amerika gewoon heel anders is.

Als er hier in Nederland een chinese honden-slachterij zou openen dan zou er ook geprotesteerd worden. En als er dan een gekke chinees een puppy doodschiet voor de ogen van al die mensen, daar zou ook niemand blij van worden.

Verder vind ik het prima als er weer geslacht gaat worden in Amerika, maar dan niet zoals vroeger, waar alle paarden naar een voormalige koeien-slachterij worden gebracht en in een klein hokje worden gejaagd en klemgezet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:09

Hij schiet netjes idd, ik heb gezocht op de naam van de slachterij, ik word wel echt misselijk van het eerste filmpje, bah.. Dan is dit een betere manier idd, paard heeft geen stress gehad..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:05

Hoewel het feitelijk inderdaad niet uitmaakt, vind ik dit wel weer Typisch iets voor zo'n idiote Amerikaan om op deze manier z'n standpunt duidelijk te maken!
Wat woont daar toch een dom volk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:51

Amerikanen zijn hypocriet, over zowat alles.
Maar inderdaad, een dier doodmaken, puur om een statement te maken is ook niet mijn ding, hoe stressvrij dat ook gebeurt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:08

Juist ja...en wat had meneer hiermee willen bereiken???

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:01

Nice and clean shot! :) niks mis mee.
Wellicht niet zo handig van hem, maar paard heeft in elk geval niet onnodig hoeven lijden op transport! :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:12

vraag me af hoe het zit met het afschieten van de mustangs dat door de overheid als opdracht wordt gegeven in sommige staten.... daar geen probleem mee "dierenactivisten"?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:27

De meeste Amerikanen zijn gewoon hypocriet. Ze leven in hun eigen superieure wereldje.
Geen handige actie van de slachter, maar wel zeer begrijpelijk.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 21:57

Deze man eet paardenvlees. Goed, het was niet zo verstandig om het zo als statement te schieten maar hij eet het wel op.
Ik zeg: camera staren op slachthuizen, net als mare stare. Nummer op de rug van de persoon die het dier schiet zodat er raport gemaakt kan worden als iemand het niet netjes en vlug doet zodat de dieren, welke dieren dan ook, er niets van merken. Dierenliefhebbers genoeg die er wel controle op willen houden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:22

petraaken schreef:
euhm hier worden ze toch ook geschoten in het hoofd? Of er is meer aan de hand maar diervriendelijker kan het volgens mij niet meer wat die man gedaan heeft. Dus snap de ophef niet zo.

Ja, maar dat gebeurt met een soort terugslagpin. Die man pakt dus gewoon een revolver en schiet het paard in zijn hoofd.

Natuurlijk niet echt een handige actie om zoiets uit te halen en zeker niet in Amerika waar al genoeg ophef is over de slacht.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 05:41

daffie1986 schreef:
petraaken schreef:
euhm hier worden ze toch ook geschoten in het hoofd? Of er is meer aan de hand maar diervriendelijker kan het volgens mij niet meer wat die man gedaan heeft. Dus snap de ophef niet zo.

Ja, maar dat gebeurt met een soort terugslagpin. Die man pakt dus gewoon een revolver en schiet het paard in zijn hoofd.

Natuurlijk niet echt een handige actie om zoiets uit te halen en zeker niet in Amerika waar al genoeg ophef is over de slacht.

Er zijn ook schietmaskers met kogels hoor! Die werken zo goed als hetzelfde..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 06:38

Ik vind niks schokkendst aan het filmpje, paard is gelijk dood en ook nog eens in alle rust. En de reden, tja Amerikanen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 08:22

Kogel of pin het resultaat is hetzelfde. Paard is diervriendelijk gedood. Het dier heeft niet afgezien.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:21

Eerlijk gezegd snap ik al die rare opmerkingen niet over "Amerikanen" , zijn de mensen die dit zeggen ooit in de VS geweest? Kennen ze het land? Hebben ze die "Amerikanen" ooit ontmoet? Of gewoon kortzichtig meekletsen met de rest.
Amerika is "iets" groter dan Nederland; de mensen die er wonen hebben meer "kleur" in culturele zin en meer variatie dan in Nederland denkbaar is. Die "idiote" Nederlanders eten vlees van dieren die op zieke manier worden opgefokt en ook niet altijd op nette manier worden geslacht na een "geen" leven te hebben gehad en volgestopt te zijn met o.a. antibiotica. Nederlandse hypocrisie ten top.
Ik wil iedereen aanraden om eens rond te kijken waarom de Amerikaanse slachthuizen gesloten zijn voordat er hier in het luchtledige geroepen wordt.
Nederlanders zetten slachtpaarden ( en andere dieren) op afschuwelijke transporten naar Italië etc. , Amerikaanse activisten willen juist proberen om de paarden daar op een nette manier geslacht te krijgen en dat is dus precies wat de meneer doet ( ik ga het filmpje niet kijken). Het verhaal heeft dus meerdere kanten: de meneer die het paard schiet heeft gelijk omdat het dier nu in 1x dood is, de activisten hebben gelijk omdat het slachten in Amerika ( o.a. door "Belgische slachthuizen") een horrorverhaal op zich was. En zo zitten daar nog veel meer redenen en meningen tussen.
Oklahom wilde het slachten weer gaan toestaan; voor iedereen die dus niet weet waar het overgaat, lees dit topic even door en de links die er in staan.
"Nederlanders" altijd hun mening klaar maar van toeten nog blazen weten ze, alles altijd maar in hokjes stoppen; zichzelf incluis! en liefst de meute achterna rennen en niet verder kijken dan hun neus lang is. "Nederland" een heel klein landje, niet alleen qua afmetingen! Zo kan ik nog wel een wat vooroordelen op noemen over Nederland en bewoners: oh ja, we dragen allemaal klompen ( en Amerikanen dragen allemaal een Cowboyhoed en hebben een pistool op zak......................)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:11

Nou doe jij ook wel een beetje waar je anderen van beticht, Elcid. ;) Generaliseren.