Black Caviar wint de William Reid Stakes [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:33

Ze denken erover om dit jaar weer naar Royal Ascot te komen en Black Caviar te laten dekken door Frankel. _/-\o_

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:40

Zoef! Grappig, als je het filmpje kijkt, dan lijkt het helemaal niet zo snel te gaan door die bewegende camera. Maar als je je dan realiseert dat ze 72 km/u gaan... Respect.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 12:36

xkimmie schreef:
Ze denken erover om dit jaar weer naar Royal Ascot te komen en Black Caviar te laten dekken door Frankel. _/-\o_

Nou ik hoop toch wel dat ze verstandig zijn en voor een andere hengst dan Frankel kiezen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 14:57

daffie1986 schreef:
xkimmie schreef:

Nou ik hoop toch wel dat ze verstandig zijn en voor een andere hengst dan Frankel kiezen.

waarom hoop je dat? gewoon uit nieuwsgierigheid, want ben niet helemaal thuis in de paardensport maar vind dit soort dingen wel interessant :)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 23:14

Omdat ik van mening ben dat als je een paard maar tot zijn 4de laat racen, je niks kunt zeggen over zijn beenkwaliteit. Black Caviar heeft tot nu toe keiharde benen, dus ik hoop dat ze voor een paard als Catlaunch uit de USA kiezen. Catlaunch is nu 13 jaar en heeft zijn 1ste race dit seizoen gewonnen. 99 keer gestart, waarvan: 39x 1ste, 19x 2de, 13x 3de en 28 keer buiten de 1ste drie plaatsen geïndigd. Ik vind kwaliteit veel belangrijker als kwantiteit. Zeg ik niet dat Frankel kwantiteit is, maar ook geen zekerheid nog om hem kwaliteit te kunnen noemen.

Ook staat Catlaunch op een gedeelde 17de plaats met John Henry op de lijst van paarden (wereldwijd) die de meeste keren op de 1ste plaats geïndigd zijn. Ik meen dat het ook een sprinter is, maar dat weet ik niet zeker.

Catlaunch:

enige nadeel, hij is al gecastreerd. Maar zo'n soort paard zou ik dus kiezen als hengst.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 00:08

ik bedoelde dat hij dit jaar als 13-jarige 1x gestart is en eindigde als 3 jarige. 27 maart start hij weer. Hij staat overigens in de top 100 sinds 2000

HorseTimeXL

Re: Black Caviar wint de William Reid Stakes [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:16

O zo! Bedankt!

xkimmie

Re: Black Caviar wint de William Reid Stakes [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:49

Ik snap wat je bedoelt maar heb dit paard even snel opgezocht en ja hij heeft zeker goede benen en loopt meestal een goede koers maar omdat hij niet op topniveau loopt is de kans klein dat ze Black Caviar naar zo'n hengst sturen.
Frankel heeft zichzelf nog niet bewezen als dekhengst maar de snelheid van Black Caviar en snelheid en stamina van Frankel zou op papier zeer interessant zijn. Een sprinter met stamina om uiteindelijk verder te gaan. Of het ook echt een succes zal zijn moeten we maar afwachten maar zo werkt het nou eenmaal..

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:03

Geweldig ! Zoveel energie en kracht, de jockey heeft niet met de zweep geslagen.

Prachtig dier!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:12

xkimmie schreef:
Ik snap wat je bedoelt maar heb dit paard even snel opgezocht en ja hij heeft zeker goede benen en loopt meestal een goede koers maar omdat hij niet op topniveau loopt is de kans klein dat ze Black Caviar naar zo'n hengst sturen.
Frankel heeft zichzelf nog niet bewezen als dekhengst maar de snelheid van Black Caviar en snelheid en stamina van Frankel zou op papier zeer interessant zijn. Een sprinter met stamina om uiteindelijk verder te gaan. Of het ook echt een succes zal zijn moeten we maar afwachten maar zo werkt het nou eenmaal..

Ze kunnen BC ook niet naar hem sturen aangezien hij al gecastreerd heeft. Maar uiteraard bedoel ik wel een paard die net als hem tot deze leeftijd zo goed zou lopen in Group rennen.

Maar zelf zou ik nooit op papier gaan fokken.

ponyyysss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:45

Waaauww! <3