Jockey naar ziekenhuis na ernstige val Cheltenham Festival

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Re: Jockey naar ziekenhuis na ernstige val Cheltenham Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:35

Ik vondt het niet nodig om op tem te drukken, maar geef woogy wel gelijk dat jullie bij andere disciplines sneller reageren en of de TEM knop daarmee te maken heeft dat weet ik niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 18:36

Ik ben geen mod. :) mods lezen wel regelmatig bij, maar een tem gaat sneller. je weet dat je reacties op je tem niet via pb krijgt, maar via je gebruikersprofiel?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:39

Is er anders niet een mogelijkheid om niet meer op VN te reageren? Ondanks ik het wel jammer zou vinden dat er dus ook geen normale reacties gegeven kunnen worden, maar dat liever dan de eeuwige negatieve publicaties.

Merk wel dat ik het echt wel naar vind voor die jongen en hoop dat hij er bovenop komt.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:41

Marjoow schreef:
Woogy schreef:
vraag me af waar je vandaan haalt dat ze bij elke koers vallen, of 'bijna'...

Wat ik vreemd vind, Het moment dat iemand gevallen is en er echt iets aan overhoudt is iedereen spontaan lief en aardig en 'oh wat erg, wat rot en naar'. Laat staan als iemand erbij overlijdt, staat bokt vol met jank berichten. Waar verdient deze jongen het aan om te horen 'geen medelijden mee'...

Omdat hij aan een walgelijke sport meedoet, waarin bijna elke race wel een paard op zn plaat gaat :=

En dus denk je er zo over? Bah... Vreselijk dat je zo kan denken. Ik heb 7 maand geleden hetzelfde meegemaakt alleen had ik drie rugwervels gebroken. Dat wens je je ergste vijand niet toe en ik vind het echt heel erg dat mensen hier er zo over denken.. Alleen omdat deze jongen een tak van de sport doet die jou niet aanstaat. Bah, walgelijk gewoon.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:53

Niet fijn voor de jockey, en hopelijk moest het paard niet te veel of te lang lijden dan...

Zelf zie ik niets negatiefs in sporten, alleen als het echt om mishandeling gaat (dus BV met elektra werken, zodat hopelijk je paard beter presteerd, of wat dan ook), want mij lijkt dat ieder paard wel sterker is dan een jockey, en dat die jockeys niet super goed zitten, dus met een bok 2X zo snel af kunnen liggen, dan BV langere beugels ect? Dus als een paard het echt niet leuk vind, dat ie gewoon kan omdraaien, stoppen, bokken, stijgeren of wat dan ook? :')
Mij lijkt het dat als een paard geen zin in een bepaalde sport heeft, ook geen goed paard zal worden voor die sport, althans, als ie echt totaal niet in mee wilt werken... :P

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:54

puppy1128 schreef:
Niet fijn voor de jockey, en hopelijk moest het paard niet te veel of te lang lijden dan...

Zelf zie ik niets negatiefs in sporten, alleen als het echt om mishandeling gaat (dus BV met elektra werken, zodat hopelijk je paard beter presteerd, of wat dan ook), want mij lijkt dat ieder paard wel sterker is dan een jockey, en dat die jockeys niet super goed zitten, dus met een bok 2X zo snel af kunnen liggen, dan BV langere beugels ect? Dus als een paard het echt niet leuk vind, dat ie gewoon kan omdraaien, stoppen, bokken, stijgeren of wat dan ook? :')
Mij lijkt het dat als een paard geen zin in een bepaalde sport heeft, ook geen goed paard zal worden voor die sport, althans, als ie echt totaal niet in mee wilt werken... :P

Oei dat is een heel verkeerde gedachte.. Zo werkt het helaas niet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:57

Zou zo graag zien dat iedereen die negatief denkt over de sport eens gaat kijken bij training en koers van renpaarden en harddravers. Er is niets wat ze liever doen dan hun werk. Een paard wat niet hard wil zal nooit een een goede worden inderdaad. Een paard wat niet kan maar wel wil kun je helpen met ijzertjes, ander bitje, blinkers etc. maar zal ook nooit de beste worden.

Mooiste nog...een volbloed laat zich absoluut niet dwingen. Het moment dat ze het niet zien zitten doen ze het werkelijk niet. Heb weleens op een kruispunt gestaan met m'n merrie omdat ze links wilde en ik rechts.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:00

Ik wil heel graag een keer die tak van de sport van dichtbij mee maken, als serieuze dressuurruiter lijkt me dat echt ontzettend interessant. Heb alleen geen idee van hoe en wat. Zit in Groningen dus ben alleen bekend met de drafbaan hier := .

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:06

Nynke1 schreef:
Ik wil heel graag een keer die tak van de sport van dichtbij mee maken, als serieuze dressuurruiter lijkt me dat echt ontzettend interessant. Heb alleen geen idee van hoe en wat. Zit in Groningen dus ben alleen bekend met de drafbaan hier := .

Geloof me drafsport trainers staan echt wel open voor buitenstaanders, op de koers gewoon op 1 afstappen of je een keer een dag kan komen meekijken!
Ik ga helemaal mee met Woogy!
Daarbij hoor je inderdaad de goede kant van onze sport maar weinig (wat een schande is) als elke recreatie ruiter hier alleen al eens een middag met mij mee zou lopen met verzorgen zouden ze al verstelt(d?) staan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:09

Heb destijds ook altijd heel veel mensen meegenomen naar Duindigt en kennis laten maken met de mooiste sporten die er zijn en stuk voor stuk gingen ze met een tevreden en goed gevoel weg.

Ik denk dat bij de snelle sporten de term onbekend maakt onbemind is ontstaan

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:14

Ik ga mee met woogy. Hoe vaak ik er al niet naast heb gelegen of me handen vol heb gehad omdat ik een volbloed probeerde te dwingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:22

Ik heb op de drafbaan geleerd; ga nooit in het pad staan van een paard die naar de koers gaat! Want paard is zo vreselijk enthousiast dat hij je gewoon niet ziet staan en je zo omver loopt :')
Want de meeste ongelukken gebeuren naast de baan, niet op de baan. Die bezoeker die niet oplette en daardoor omver wordt gelopen of de groom die een te enthousiast paard niet kan houden voor de tijd en letterlijk meegesleurd wordt.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:27

vuurneon schreef:
Ik heb op de drafbaan geleerd; ga nooit in het pad staan van een paard die naar de koers gaat! Want paard is zo vreselijk enthousiast dat hij je gewoon niet ziet staan en je zo omver loopt :')
Want de meeste ongelukken gebeuren naast de baan, niet op de baan. Die bezoeker die niet oplette en daardoor omver wordt gelopen of de groom die een te enthousiast paard niet kan houden voor de tijd en letterlijk meegesleurd wordt.

Jaaa dat heb ik wel eens meegemaakt... Ik al ver van te voren schreeuwen: PAS OP!!! AAN DE KANT MENSEN!!

En dan is er altijd weer een iemand die te druk aan het praten is met iemand anders, haha! (en mij hoor je echt wel haha)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:36

Zo was één van m'n volbloed vrienden ook als hij moest koersen sloeg hij huizenhoog van achteren...Leuk als er fanatieke mensen achter lopen ;)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:32

Woogy schreef:
Zo was één van m'n volbloed vrienden ook als hij moest koersen sloeg hij huizenhoog van achteren...Leuk als er fanatieke mensen achter lopen ;)

:') hooooo braaf paardje... Haha

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:40

Ik kan ook maar enkele paarden voorbrengen, aangezien ik achter sommige opstal moet jetskiën.
En idd, vaak zat bijna mensen zien overlopen door paarden.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:42

Sterkte aan de jockey!

De rensport is idd de heerlijkste tak die er bestaat. Ook de eerlijkste, zonder te veel poespas.
Der is ook niks mooiers dan de hele dag op de koerst rond te struinen :) lekker naar de koers kijken, je paard voor de koers stappen, voorbrengen etc.

Wat Woogy zegt klopt helemaal. Als een volbloed niet wilt, dat wilt ie niet. En dwingen lukt helemaal niet want dan blijven ze mooi staan.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:31

Dat je geen medelijden hebt met de ruiter is natuurlijk belachelijk.
maar dat je je mening niet mag geven is ook belachelijk.
Ben ook niet een fan van de steeplechase. Vind dit ook een gevaarlijke sport. Dat omdat het helaas vaak negatief aan de aandacht komt door vele vallen of sterfte in het parcours. Draf en ren sport vind ik wel mooi om naar te kijken, al is mijn verstand er van zeer beperkt Alleen de steeplechase zou ik niet bewust gaan opzoeken.
Er zijn geen cijfertjes voor vallen in de andere sport takken omdat deze gewoonweg niet worden bij gehouden zoals dit wel grondig word gedaan door de draf-ren tak. Overal vallen ruiters en paarden en overal sterven ruiters en paarden. Echter op "volle" snelheid vallen is statistisch gezien fataler. Dat maakt dat ik dat gedeelte niet leuk vind.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 07:45

Als alle vallen tijdens het normale springen op de voorpagina zouden komen dan was daar geen plek meer voor ander nieuws.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 08:14

Lara_Silver schreef:
daffie1986 schreef:

@marjoow, afgelopen jaar de langste steeple van Europa gezien in Frankrijk(6 of 6,5 km). De dag ervoor en de dag van de grote koers waren er steeple koersen, NUL paarden zijn in die 2 dagen gevallen verspreid over 10 steeple koersen. De langste steeple werdt trouwens gewonnen door een 13-jarige, overigens wordt deze grote race vaker gewonnen door paarden die ouder als 10 jaar zijn.

Maar daar lees je dan uiteraard niets over. :n

If it bleeds, it leads. Zo gaat dat in de nieuwswereld.

Veel sterkte voor de jockey (of jockeys, want het zijn er blijkbaar twee?). Hopelijk komt die er snel weer bovenop.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:17

Ik wil de jockey heel veel sterkte wensen..

Ik denk dat er overal ongelukken gebeuren, zowel bij de dressuur, springen, eventing, als rensport..
Ik denk niet dat we hier moeten gaan speculeren waar de meeste ongelukken gebeuren om een tak in een verkeerd daglicht te stellen.

Tijdens deze wedstrijden dragen de ruiters in elk geval genoeg bescherming, iets wat je van de meeste recreatie ruiters niet kan zeggen, misschien gebeuren daar wel de meeste ongelukken tijdens buitenritten zonder cap

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:25

newt schreef:
Dat je geen medelijden hebt met de ruiter is natuurlijk belachelijk.
maar dat je je mening niet mag geven is ook belachelijk.
Ben ook niet een fan van de steeplechase. Vind dit ook een gevaarlijke sport. Dat omdat het helaas vaak negatief aan de aandacht komt door vele vallen of sterfte in het parcours. Draf en ren sport vind ik wel mooi om naar te kijken, al is mijn verstand er van zeer beperkt Alleen de steeplechase zou ik niet bewust gaan opzoeken.
Er zijn geen cijfertjes voor vallen in de andere sport takken omdat deze gewoonweg niet worden bij gehouden zoals dit wel grondig word gedaan door de draf-ren tak. Overal vallen ruiters en paarden en overal sterven ruiters en paarden. Echter op "volle" snelheid vallen is statistisch gezien fataler. Dat maakt dat ik dat gedeelte niet leuk vind.

Een mening geven is geen enkel probleem, maar ik lees heel erg vaak enorm kwetsende en valse berichten van mensen over de sport, die vaak helemaal niets meer te maken hebben met een mening geven...Dat vind ik wel kwalijk.

Is er al iets bekend over de heren? Ze zouden vanmiddag toch iets laten weten?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:36

Lees net dat hij gisteren geopereerd is en vandaag zou er nieuws zijn maar kan niks vinden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:38

Hopelijk is de operatie goed gegaan en geen verlamming!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:49

Ik kan alleen maar uit brengen 'Arm dier'. Totaal geen medelijde met de jockey, ik vind het sneu voor hem en ik hoop dat hij er goed vanaf komt en de volgende keer even wat beter nadenkt :)