Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JudithO schreef:Zo, ik ben benieuwd wat er van gaat worden. Hopelijk wordt inderdaad de ouderwetse Haflinger meer teruggehaald. Die Haflingers van tegenwoordig zijn net Arabieren in Haflingervacht. Als je dan zo graag een sportpony wilt, neem dan een anders ras. Neemt niet weg dat Haflingers ook heel goed de sport in kunnen, veelzijdig als ze zijn.
JudithO schreef:Zo, ik ben benieuwd wat er van gaat worden. Hopelijk wordt inderdaad de ouderwetse Haflinger meer teruggehaald. Die Haflingers van tegenwoordig zijn net Arabieren in Haflingervacht. Als je dan zo graag een sportpony wilt, neem dan een anders ras. Neemt niet weg dat Haflingers ook heel goed de sport in kunnen, veelzijdig als ze zijn.
Sandrina schreef:Ik ben 10 jaar gelden lid moeten worden van het KTVH om mijn pony op mijn naam te krijgen. Dat hoeft nu niet meer , maar geeft aan wat een arrogante club het is. Ik had het al gauw gezien, omdat de trekpaarden de boventoon voerden; en naar ik nu lees zijn het ook de trekpaardmensen die bestuursregels domineren.
Bij het KVTH zit ook het Dartmoorstamboek. Die hebben daarbinnen al helemáál niets te zeggen.
Wie gaat er allemaal naar de voorlichtingsdag?
Waarom zou je eigenlijk lid worden van een stamboek (als je niet gaat/wil fokken)?
Erres schreef:Volkomen gelijk. Er is nu bij de KVTH teveel gericht op de sport, terwijl er genoeg mensen zijn die dat niet graag willen.
Ik ben nu nu nog wel lid van KVTH, want ja wat moet je anders, maar wat voor mij ook niet goed voelt is dat de KVTH niet een goed standpunt neemt voor het tegengaan van het couperen van de staart bij de trekpaarden. Ze zeggen wel dat ze er tegen zijn maar op de keuringen mogen gewoon gecoupeerde paarden komen! En dat ik dan lid ben van zo'n vereniging vind ik afschuwelijk. Hopelijk heeft de nieuwe vereniging goede standpunten (voor de haflingers natuurlijk) dan kan ik daar lid van worden. We will see..
Ik heb het gevoel dat je alleen bij het KVTH terecht kunt als je een moderne merrie hebt die op de keuring alleen maar 1e premies behaald. Oftewel: als fokker ben je welkom, als gebruiker hoef je alleen maar te betalen....... Cowgirl schreef:kinel schreef:heb zelf een haflinger voor de recreatie en ga dit even volgen. willen ze het ras meer voor de sport door fokken of toch ook het klassieke type behouden. gaan ze ook de al bestaande leden benaderen voor een evtuele overstap of hoe gaan ze dit aanpakken.
Mag toch hopen dat beide types gefokt gaan worden of iets er tussen in. Mijn haflinger is nu 22 en was op zijn 3e een moderne haflinger, nu is hij een ouderwetse haflinger.
Vind het zo jammer dat elk ras tegenwoordig zonodig het woordje sport ervoor wilt hebben, ze super slank willen en gelijk boven de 1.50. Daar gaat zo'n ras aan kapot.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
maar nu 22 en nog steeds stoer en degelijk en super harde benen, de moderne vind ik allang niet meer zo mooi.