Merel Blom al enkele uren vast op Franse snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: Wie kan Merel en haar paarden helpen in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:41

Fijn te lezen Margreet dat ze hooi hebben kunnen krijgen en de benen hebben gestrekt. Hopenlijk is dit drama snel voorbij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wie kan Merel en haar paarden helpen in Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:45

Ze hebben nog steeds dringend hulp nodig!

Merel's laatste tweet:
Citaat:
Pls retweet! If someone has information or can help, we are with 4 horses on the A1 (Estreés Denicourt,exit D1029), for 30 hours now. Help!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:45

Normaal kun je in deze situatie de politie bellen en die begeleiden je dan over de vluchtstrook naar een boerderij waar hooi en water is. Dit is vaker voorgekomen met internationale combinaties in dat soort landen en zo opgelost.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:46

Lijkt me echt een hel zoiets zeg............ -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:46

Daar is in dit geval geen optie voor omdat het aan beide kanten van de vrachtwagen geen doorkomen aan is.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:47

PaysBas schreef:
Via Twitter heb ik een aantal instanties op de hoogte gebracht van Merel haar probleem.
Wie weet zijn er bokkers daar in de buurt die kunnen helpen?

Wat denk je nu? Dat de wegendienst of andere hulpdiensten daar niet kunnen helpen maar bokkers wel? ..

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:47

Staan ze op zo`n speciale baan voor alleen vrachtwagens die nu een rijverbod hebben?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:48

Nynke1 schreef:
PaysBas schreef:
Via Twitter heb ik een aantal instanties op de hoogte gebracht van Merel haar probleem.

Wat denk je nu? Dat de wegendienst of andere hulpdiensten daar niet kunnen helpen maar bokkers wel? ..

Het belangrijkste is nu voer voor de paarden. Dat moet toch te regelen zijn? Ze rijden weer een beetje en zoeken nu een adres om zsm voer en onderdak te krijgen voor iig de paarden.
Beetje vreemde reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:49

Nynke1 schreef:
PaysBas schreef:

Ik geloof dat het er meer om gaat dat de gemiddelde ANWB auto niet voorzien is van hooi en een bokker in de buurt misschien wel.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:49

Ik las het idd ook op twitter, er is nog dringend hulp nodig. iemand die quote mn reactie net, zal even een poging doen tot uitzoeken bij welke plaats als dat lukt.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:50

Bokkers zijn vaak inventiever dan de politie. :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:50

Judith_ schreef:
Ik geloof dat het er meer om gaat dat de gemiddelde ANWB auto niet voorzien is van hooi en een bokker in de buurt misschien wel.

Eigenlijk best schandalig -O- :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:51

Ze hebben inmiddels enkele vuilniszakken met hooi voor de paarden (opgehaald in een dorp in de buurt). Daarnaast hebben ze van de brandweer extra flesjes water gekregen voor de paarden.

MargreetW

Via facebook van Merel, zoveel delen daar.

Pls share! If someone has information or can help, we stuck are with 4 horses on the A1 (Estreés Denicourt,exit D1029), for over 30 hours now. The horses are traveling back from Portugal and have been on the lorry almost non stop since Sunday evening.... Horses are very tired, cold and hungry. Need help or at least some information how long this is going to take.

Anoniem

Cayenne schreef:
Judith_ schreef:

Eigenlijk best schandalig -O- :D

Nou echt wel... en daar ben je lid voor. :roll: :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:52

CaPrIoLe`79 schreef:
Normaal kun je in deze situatie de politie bellen en die begeleiden je dan over de vluchtstrook naar een boerderij waar hooi en water is. Dit is vaker voorgekomen met internationale combinaties in dat soort landen en zo opgelost.

Maar alles staat vast, ook de vluchtstrook.
Anders was ze al wel weggeweest.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:52

:D

Maar ik vraag me af, wie weet kan merel wel contact opnemen met kou en vriesweer en stilstaande fileleed van meer dan standaard uur, deelt anwb ook drinken eten en dekens uit in Nederland.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:53

Wat een nachtmerrie ik las het al op facebook.

Ik vraag me alleen af dat als het zo vast staat hoe je daar autos met hooi en water heen gaat krijgen.

Als ze alleen een vrachtwagen verbod hebben zou er iig een losse auto heen moeten kunnen denk ik?

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:53

Edit: ik denk dat Merel zelf wel contact houdt met de achterban toch?
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 13-03-13 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:55

Of iemand die met een karretje / scooter / bolderwagen wat kan komen brengen. Paarden zijn koud, dus dekens?

Hoe zou Nederland dat nou doen in zo'n situatie?

Ze hebben iig wel een goede telefoon als die het nog doet na 30 uur zonder stroom. Denk dat er genoeg zitten die al niet meer bereikbaar zijn.
Laatst bijgewerkt door Caesar op 13-03-13 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:56

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:57

Caesar schreef:
Of iemand die met een karretje / scooter / bolderwagen wat kan komen brengen. Paarden zijn koud, dus dekens?

Ze hebben iig wel een goede telefoon als die het nog doet na 30 uur zonder stroom. Denk dat er genoeg zitten die al niet meer bereikbaar zijn.

Het is zo te zien een vrachtwagen met living, dus mogelijk om je telefoon op te laden.

Beweging lijkt me na zoveel uur ook een pre voor de paarden, maar je gaat daar natuurlijk niet even uitladen om rond te stappen..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-03-13 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:57

Dniekje schreef:
Ik las het idd ook op twitter, er is nog dringend hulp nodig. iemand die quote mn reactie net, zal even een poging doen tot uitzoeken bij welke plaats als dat lukt.

Zie op een foto op haar fb, dat ze in de buurt zit van Asservillers, Picardie.
Als deze informatie iig klopt want facebook denkt soms dat je op totaal een ander plek zit dan daadwerkelijk het geval is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:58

Caesar schreef:

Het is natuurlijk wel een hele specifieke situatie en het komt niet vaak voor dat er daadwerkelijk 30 uur lang het verkeer stil staat. En dan ook nog eens met paarden. Die kans is niet heel erg groot en ook niet relevant om een heel plan voor klaar te hebben als land zijnde.
Maar bij files in koud winter weer worden er al heel snel water en dekens uitgedeeld aan de stilstaande auto's.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:59

Nimber schreef:
Wat een nachtmerrie ik las het al op facebook.

Ik vraag me alleen af dat als het zo vast staat hoe je daar autos met hooi en water heen gaat krijgen.

Als ze alleen een vrachtwagen verbod hebben zou er iig een losse auto heen moeten kunnen denk ik?

Dat vraag ik me ook af.