Ingrid Klimke raakt paard per sms kwijt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:56

saskiakefie schreef:
ach joh dat gebeurd zo vaak kijk maar naar edward gal met Totilas bijv ;) Da's t risico van 't vak

En dat 'vak' is door iemand gemaakt. Als iedereen zo met elkaar omgaat in het vak dan is het toch geen wonder dat deze manier van afstand doen zelf normaal gevonden kan worden?!

Nynke1

Re: Ingrid Klimke raakt paard per sms kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:58

Volgens mij vindt niemand het normaal dat het per sms verteld is, denk dat we het daar wel over eens zijn. Saskiakefie bedoelt alleen maar dat het wel normaal is dat eigenaren paarden naar een bekende ruiter brengen, deze rijdt het paard in de picture waardoor het in waarde stijgt, vervolgens wordt het dier verkocht. Ja, dat is redelijk normale gang van zaken. De manier waarop het in dit geval gebracht is, nee dat niet.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:09

Au! Als dit waar is, is het toch wel minstens vrij tactloos te noemen.
Dat een paard dat men voor eigenaren doortraint/uitbrengt op hoger tot hoog niveau zomaar verkocht kan worden is bekend.
Maar mits de verstandhouding en resultaten goed zijn, kan dit toch iets persoonlijker gebracht worden?
Kan niet goed geloven, dat het bericht klopt, eigenlijk.
Op dat niveau gaat men niet mekaar op zo'n botte manier voor het blok zetten (of er moet al eerder iets zijn voorgevallen).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:55

Zo dat is niet de meest fijne en menselijke manier om te horen dat hij wordt verkocht..
Wel jammer dat de eigenaren dit niet even persoonlijk hebben verteld.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:56

Eirikur schreef:
saskiakefie schreef:
ach joh dat gebeurd zo vaak kijk maar naar edward gal met Totilas bijv ;) Da's t risico van 't vak

Heeft die het ook per sms-je medegedeeld gekregen dan?

Nee ik had het er even niet over op de manier waarop :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:57

Volgens mij is dit niet de eerste keer dat Ingrid een paard onverwachts een paard af moet geven.
Erg sneu maar wij weten natuurlijk niet de achtergrond hiervan.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:02

Heel on-proffecioneel!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:03

LiVetime schreef:
saskiakefie schreef:

En dat 'vak' is door iemand gemaakt. Als iedereen zo met elkaar omgaat in het vak dan is het toch geen wonder dat deze manier van afstand doen zelf normaal gevonden kan worden?!

_/-\o_

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:21

Ik vind het ergens wel 'geruststellend' dat er zelfs op dat niveau zo onbeschoft met mensen wordt omgegaan.

Het maakt blijkbaar niet uit of je stalhulp bent of een amazone op hoog niveau, als men je niet meer nodig heeft kun je gewoon gaan :wave:

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:59

'Geruststellend' vind ik het absoluut niet. Iemand moet toch het juiste voorbeeld kunnen geven? Als dat de profi paardenmensen al niet kunnen....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:06

Daarom zette ik het tussen haakjes, het doet er blijkbaar niet toe op welk niveau je zit, onbeschoft gedrag kom je overal tegen.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:06

Dat heeft inderdaad niks met niveau te maken.. Zo jammer..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:25

Paarden worden verkocht...risico van het vak ja. Maar via sms de dienstmededeling doen vind ik toch wel errug 'apart'

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:31

Apart..
Maar inderdaad zoals Gem zegt, het maakt dus geen drol uit wat je status is.
Paardenwereld blijft een vak apart :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:33

Ach ik heb een basisruiter meegemaakt die een paard voor iemand naar de Z had gereden en er via een startlijst achter kwam dat er een ander mee ging starten...

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:09

dit heeft niks met niveau te maken, dit soort mensen hebben paarden alleen voor het geld, voor het in en weer verkopen, dus het is voor hun gewoon een kwestie van zaken, niets meer niets minder. En als de amazone een beetje ervaring heeft met hoe het nu in de 'eigenaren wereld' gaat, zou ze ook moeten weten dat het er nu eenmaal zo aan toe gaat. Bellen of sms, tja, mijn manier is sowieso persoonlijk face to face, maar we hebben het niet over, klaas die zijn paard verkoopt dus het verzorgertje moet informeren omdat haar hart breekt. Werk is werk, ze krijgt er voor betaald, en dus ook een percentage van de verkoop, dus of ze het paard nu verkopen of niet, smsen of een brief schrijven, vind het van haar een beetje onprofessioneel om het meteen naar buiten te brengen ipv het zelf tegen ze te zeggen. en ik denk dat ze zon eigenaar er niet echt blij mee maakt.
als er een leuk prijsje voor word geboden, gaan ze weg. punt ;-)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:11

sneu....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:33

Wat een gel...hier allemaal.

Ingrid wordt niet koud of warm of iemand zo afscheid neemt...
Ze geeft ff een sneer terug door er melding van te maken en verder gaat men over tot de orde van de dag door mede-eigenaar te worden van de hengst Silbermond en deze in training te nemen..tjonge wat een getrut hier.. :(:)

08.03.2013

Ich habe ein neues Pferd im Stall! "Silbermond" ... ein wahrer Gentleman!

http://www.klimke.org/

http://hengststation-holkenbrink.de/him ... ilbermond/

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:35

Ook goedenavond ceasario..Heel fijn dat Klimke er niks om geeft, daarom mogen wij er nog wel over discussiëren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:37

Nynke1 schreef:
discussiëren.

oh- :(:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:42

Heel eerlijk vind ik het van haar onprofessioneel om dit naar buiten te brengen. Het is misschien een wat afstandelijke manier maar aan de andere kant zou het ook best kunnen dat ze op de hoogte was dat er eventuele koper was en alleen de bevestiging via de sms is gegaan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 01:16

Buiten het feit om dat het via sms is gegaan, en dit zeer onbeschoft is, vind ik het ook absoluut niet netjes van Klimke en zeer onprofessioneel dat zij dit nieuws naar buiten brengt. Dat laat van haar kant ook geen nette indruk achter. Dat het uiteraard zeer spijtig is voor haar dat is een 2e. Het respect mist aan beide kanten van het verhaal.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 10:09

tita schreef:
Je weet de reden niet, misschien is de eigenaar wel doof en kan ie niet bellen en wilde hij het och persoonlijk melden.

Gewoon skypen, dan kan hij communiceren zoals hij irl zou doen en evt. liplezen :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:37

Tja.. misschien niet helemaal professioneel van Klimke... maar zeker ook niet van de eigenaren... als stuk leest staat er dat ze zaterdag zou starten Dortmund en dat ze vorige week nog met hem in Bremen nog vierde was.. het lijkt wel of ze een paar uur van tevoren te horen heeft gekregen dat ze de zaterdag niet met hem kon starten omdat hij dus verkocht was. Ik snap wel dat je als ruiter dan wel iets wil laten weten... aan het publiek.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 12:41

N0a schreef:
Buiten het feit om dat het via sms is gegaan, en dit zeer onbeschoft is, vind ik het ook absoluut niet netjes van Klimke en zeer onprofessioneel dat zij dit nieuws naar buiten brengt. Dat laat van haar kant ook geen nette indruk achter. Dat het uiteraard zeer spijtig is voor haar dat is een 2e. Het respect mist aan beide kanten van het verhaal.

Volledig mee eens. Is niet echt goed voor je naam naar toekomstige klanten toe.

Maar mensen: welkom in de paarden wereld!!! Dit is precies de reden waarom ik niet meer voor andere mensen rij!!!