Sok schreef:Vind je? Ik vind het niet meer dan normaal dat mensen dat van hun paarden zien. VOORAL de eigenaren.
Er zijn vast ook genoeg ruiters die geen plezier hebben in het rijden, dat zal me persoonlijk een zorg zijn, vind het erger voor de paarden, die kunnen niks aan hun situatie veranderen.
Misschien is het bij mij in de regio erger? Weet ik het. Ik zie het in elk geval genoeg.
Ja, ik vind het heel erg bijzonder dat je van voor jou onbekende paarden/combinaties kan zien of ze er plezier in hebben of niet.
En daarom haalde ik mijn eigen uitdrukking aan. Ik heb wel degelijk lol in het rijden van wedstrijden. Dat zie je in de proef niet.
Ik denk daarom dat eigenaren prima zelf kunnen bedenken of hun paard er plezier in heeft of niet, of een paard lekker in z'n vel zit of niet. Dat is toch iets dat je bepaald aan de hand van hoe het paard thuis is en op oneigen terrein... Wat is het verschil, hoe reageert het paard waar op?
We hebben toch allemaal wel meegemaakt dat we tijd nodig hebben om een persoonlijkheid te leren kennen? Nou, in mijn ogen heeft elk paard ook een eigen persoonlijkheid. Geen enkel paard is hetzelfde, geen enkel paard heeft dezelfde uitdrukking. En dat zal je het vast met mij eens zijn.