KBRSF trekt Sjef Janssen als technisch manager dressuur aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: KBRSF trekt Sjef Janssen als technisch manager dressuur aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:28

die zit toch met dezelfde bezwaren als Sjef en dan nog wel in België zelf (ivm zijn eigen dochter)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:29

Dochter?

Je bedoelt echtgenote neem ik aan?

Heeft momenteel geen been om op te staan qua internationale selecties want zelfs geen GP paard voor zover ik weet.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:31

s0173957 schreef:
Als jullie toch zo graag een naam van een Belg horen, waarom geen Jeroen Van Lent?

Je bedoelt de man van? Is dat volgens jou een objectiever persoon hierin?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:32

Wrm niet?
Nogmaals, Sophie heeft momenteel niks op dat niveau en Jeroen heeft de steun van, voor zover ik weet, alle ruiters die momenteel iets betekenen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:35

Misschien omdat "de steun van" niet persé betekent dat hij in staat is om harde beslissingen te nemen en daadwerkelijk iets te veranderen zodat er vooruitgegaan wordt naar een topteam klassering. Dat is de opzet, en dan heeft Sjef al heel wat meer op zijn palmares staan.
En juist die woorden "die ruiters die momenteel iets te betekenen hebben" is iets waar Sjef allergisch aan is, want niemand in België heeft momenteel internationaal écht iets te betekenen, en ze kunnen pas echt progressie boeken als ze gaan beseffen dat ze éénoog in het land der blinden zijn, en er keihard gewerkt zal moeten worden om ook buiten België echt te gaan presteren.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:39

Omdat er in Nl de paarden en de sponsors zijn / waren.

Zolang dat er niet is mag je zelfs Jezus Christus zelve tot manager uitroepen, en zullen er nog geen teamprestaties volgen...

Zonder centen / paarden géén prestaties, dat weet nu toch ondertussen wel iedereen?

En eens dat op poten staat kan je beginnen werken aan een team imo...

Laten we wel wezen, voor een topteam is er in België gewoon het materiaal niet en dat zal er de eerste jaren niet zijn ook niet... dat de Britten plots zo hoog scoren komt ook door 3 ruiters (Hester, Dujardin en Bechtholsteimer) en veel geld... neem die 3 weg en het is daar ook een pak minder.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:41

horseyfries schreef:
en er keihard gewerkt zal moeten worden om ook buiten België echt te gaan presteren.

Met werken alleen kom je er echt niet, dat weet je nu toch zelf...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:58

Als ik zie hoe sommige van "onze" topruiters rijden, zou een handje hulp van Sjef geen slecht iets zijn. :x

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:01

beetje rollkür bedoel ja :+

Nee, alle respect voor wat Janssen allemaal al bereikt heeft als trainer, maar imo is hij niet de juiste persoon voor deze job.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:02

Ja want de rest van de "top vier" is veel vriendelijker in zijn rijden en lesgeven. :x

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:03

Volgens het bericht is het niet de bedoeling dat hij komt als trainer, maar wel een structuur op te zetten en keuzes te maken bij grote wedstrijden
Elke ruiter heeft meestal zijn eigen trainer(ster) en zullen blijven werken met die persoon.
Dit is niet zoals met de vorige bondscoach

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:39

s0173957 schreef:

Zolang dat er niet is mag je zelfs Jezus Christus zelve tot manager uitroepen, en zullen er nog geen teamprestaties volgen...

Zonder centen / paarden géén prestaties, dat weet nu toch ondertussen wel iedereen?

Laten we wel wezen, voor een topteam is er in België gewoon het materiaal niet en dat zal er de eerste jaren niet zijn ook niet... dat de Britten plots zo hoog scoren komt ook door 3 ruiters (Hester, Dujardin en Bechtholsteimer) en veel geld... neem die 3 weg en het is daar ook een pak minder.

Mee eens...
Hier hebben we misschien 10 GP ruiters maximum, waarvan misschien 5 60%+ op regelmatige basis kunnen presteren. En 2 daarvan rond de 70%.
En het is niet omdat de ruiters speciaals slecht zijn, of niet sommige methoden gebruiken, maar gewoon omdat er geen interest is van de sponsoren, geen geld aan top paarden worden gegeven.
Dus je mag de beste ruiters hebben, als ze ezels moeten gaan rijden, met de beste coach ook, lukt het hun niet om 90% te scoren.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:22

s0173957 schreef:

Ik vind het ergens iets arrogants hebben om te bedenken dat België niet meedraait met de top omdat de juiste paarden en sponsoren niet aanwezig zijn.

In Nederland is de laatste jaren keihard gewerkt, onder andere door Sjef Jansen, aan een opleidingsstelsel dat in de basis begint en doorgaat tot en met het hoogste niveau. Ik geloof niet dat België over vijf jaar opeens bovenaan meerijdt als er nu 10 zesjarigen met het allerlaatste aan vermogen worden aangeschaft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:56

s0173957 schreef:
horseyfries schreef:
en er keihard gewerkt zal moeten worden om ook buiten België echt te gaan presteren.

Met werken alleen kom je er echt niet, dat weet je nu toch zelf...

Is dat zo? Ik vind dat ik al ver gekomen ben met "alleen maar werken" ;)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 07:51

Het feit is dat we heel weinig mensen hebben, van de ponies tot de GP die in dressuur rijden.
Bij de ponies, zijn ze ongeveer met 10, junioren, 7 en YR misschein ook zo'n 7. Hoeveel hebben er jullie in NL lopen?
Ik vind dat in plaatst van zoveel geld te geven aan een super trainer alleen voor de GP ruiters, dat die geld zou geinvesteerd moeten worden vanaf de basis. Hoe, weet ik niet, maar in NL is het gelukt, dus waarom niet bij ons? Jonge paarden is ook een goed voorbeeld, hier hebben we er ook maar een tiental lopen per jaarcategorie, hoeveel lopen er in NL? Honderden...
Als er ook niet geinvesteerd wordt in de jonge paarden, dan komt er ook niets. EN spijtig genoeg zijn onze drie studbooken nog te hard gericht op springen, dus nog te weinig geboortes van dressuurpaarden, die moeten we dus gaan kopen in het buitenland, geen fokkers die jonge paarden ter beschikking van ruiters zetten enz. Het scheelt wel enorm veel hoor.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:56

ptiteblue schreef:
Het feit is dat we heel weinig mensen hebben, van de ponies tot de GP die in dressuur rijden.
Bij de ponies, zijn ze ongeveer met 10, junioren, 7 en YR misschein ook zo'n 7. Hoeveel hebben er jullie in NL lopen?
Ik vind dat in plaatst van zoveel geld te geven aan een super trainer alleen voor de GP ruiters, dat die geld zou geinvesteerd moeten worden vanaf de basis. Hoe, weet ik niet, maar in NL is het gelukt, dus waarom niet bij ons?

Mij lijkt dat Sjef net is aangetrokken om zoiets op poten te zetten, niet?
Of lees ik nu verkeerd?

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:20

lienbono schreef:
ptiteblue schreef:
Ik vind dat in plaatst van zoveel geld te geven aan een super trainer alleen voor de GP ruiters, dat die geld zou geinvesteerd moeten worden vanaf de basis. Hoe, weet ik niet, maar in NL is het gelukt, dus waarom niet bij ons?

Mij lijkt dat Sjef net is aangetrokken om zoiets op poten te zetten, niet?
Of lees ik nu verkeerd?

voila jij snapt het ;-)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:33

Oké dan ben ik toch nog niet zooooo dom :D Mij lijkt het toch een goede zaak. In Nederland gaan ze zelfs regionaal talent spotten, hier moest je tot nu toe al nationaal al meedoen voor je in dat 'talentenplan' kon.
Hopelijk komt er nu een structuur zoals in Nederland waar ook regionale ruiters de kans krijgen om zich beter te ontwikkelen. Want als ik zie hier op regionale wedstrijden toch ook ruiters en paarden voorbijkomen die volgens mij wel talent bezitten om ver te komen.. (Nuja, wie ben ik.. maar kom :D)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:15

Ik weet niet of dit de bedoeling is hoor. Want ze spreken toch tot Rio enz. Sjef zal niet in de regionale wedstrijden beginnen te lopen om talenten te vinden denk ik...

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 19:33

Sjef deed dat in nederland ook niet zelf hé.. Ik bedoel gewoon dat ze verder moeten zien dan dat selecte clubje dat nu meedoet op nationaal niveau..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:12

Idd Lienbono, het wordt gewoon tijd dat Sjef jou ontdekt! *\o/*

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 10:20

Ik dacht dat hij rustig aan wilde doen.. Hij traint nu België, Diederik van Silfhout, Anky, Matthias Alexander-Rath... wie volgt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:53

horseyfries schreef:
Idd Lienbono, het wordt gewoon tijd dat Sjef jou ontdekt! *\o/*

Dat zegt ze toch helemaal niet?
Ik zie ook heel veel talentjes op regionaal niveau rijden. Bij de pony's zitten oa écht fijne ruiters die een heel knap stukje kunnen sturen... Die zouden er best kunnen komen mits de juiste begeleiding.

Maar het zijn de tutjes met dure bokken, die hun paard na een proef die zij zelf verkl**t hebben, drie keer de los-rijpiste rond meppen met de zweep die uit eindelijk door stromen... Want bij hun ouders zit het geld... Maar die pony-ruiter die ontzettend netjes rijd komt er niet hoewel ze vermoedelijk veel meer uit haar simpele pony haalt, dan het tutje van hierboven. :)

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:38

Afgezien van de discussie wat in wiens belang is (de belangen van 'degenen die nu van enige betekenis' zijn, zijn niet per definitie in het belang van de toekomstige doorstroom...Sterker nog, vasthouden aan wat NU is, lijkt mij persoonlijk een behoorlijk belemmering in een lange-termijn visie).

Zoals ik het lees gaat Sfef geen individuele ruiters trainen, maar juist het 'management' naar een hoger plan brengen. Sjef heeft in de afgelopen X jaren als geen ander bewezen in staat te zijn zowel teams als ruiters dusdanig te begeleiden (op heel veel vlakken) dat ze op het kritieke moment optimaal kunnen presteren. Hij is zeker in staat zowel 'de gevestigde orde' als het opkomend talent zodanig te begeleiden en selcteren dat op de juiste tijd en de juiste plaats, de juiste poppetjes staan en ook nog eens in de juiste vorm. Ook als dat betekend dat dat NIET de huidige 'grote namen' zijn als duidelijk is dat een ander poppetje op dat moment een betere keuze is.
Buiten het managen van de ruiters in de hogere klassen weet Sjef ook nog eens aan welke touwtjes te trekken om een duidelijk opleidings'systeem' op te zetten om een betere doorstroom te krijgen, én zijn invloed kan er voor zorgen dat de Belgische ruiters meer in de picture komen bij diegenen die de middelen hebben om goed materiaal geschikbaar te stellen. Dat zal hij heus niet zelf doen, managen is delegeren. Kwestie van (weer) de juiste persoon op de juiste plaats, die dit voor hem doet.

Dit lijkt mij een hele goede stap, als alle betrokkenen zich volledig kunnen en willen inzetten met niets anders dan 'the bigger picture' voor ogen.
En daar ligt ook meteen het grootste struikelblok. Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat we uiterlijk volgend jaar deze tijd een kop op de voorpagina van Bokt te zien krijgen met de strekking: Arbeidovereenkomst KBRSF en Sjef Jansen na proeftijd niet verlengd wegens botsende mentaliteit' :+

Wordt vervolgd me dunkt...

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 13:25

Ikzelf heb Sjef vorige zomer meegemaakt in het trainingskamp voor de OS.
Toen was hij bondscoach van nederland en als bondscoach trainde hij enkel zijn leerlingen (anky en adelinde) Maar Edward en Partrick waren in begeleiding van eigen trainer. Dus het is zijn job niet om alle ruiters zelf te begeleiden. Maar wel om een team samen te stellen.
en knopen door te hakken voor selecties.
En op langere basis een structuur in de bond te zetten. en volgens mij zal dit de moeilijkste taak zijn.