Paard overleden na reddingsoperatie uit modder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:36

Arm omaatje Y;(

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:37

wat een akelige manier om aan je einde te komen zeg!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:39

Achossie die zag ik iedere dag staan als ik uit mn werk reed, sterkte voor de eigenaar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:42

Dat je op zo'n leeftijd zo aan je einde moet komen. Arm dier.
Of het voorkomen had kunnen worden? Denk het wel, ook al staan die dieren er al jaren en ligt het land er al jaren slecht bij en er is nooit iets gebeurd, dan hebben ze gewoon al jaren geluk gehad. Dit oudje is zo vast komen te zitten dat ze niet meer is los kunnen komen. Een jonger paard had zn benen kunnen breken of pezen kunnen afscheuren. Wei is fijn hoor, maar ik zou mijn paard niet op zo'n stuk land willen hebben lopen.
Vind het echt in-triest.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:39

Gulpje schreef:
Het is jullie eigen schuld dikke bult maar sterkte voor de nabestaande(n!)?
Kap toch eens met het gespeculeer en het vingertje wijzen als je er zelf niet bij bent geweest....

Ontopic, wat een triest einde voor het paard :(

Ik ben er niet geweest, maar als ik dit zo zie, dat een paard weg kan zakken in zo'n diepe modder, dit is niet van 1 dag!
Daarom zeg ik controleer je weilanden elke dag, dan had je kunnen zien waar het zo drassig(gevaarlijk is) en dus een omheining kunnen neer zetten, je ziet dat het een in en uitloop is van het water na het land.
Als je daar een omheining had neer gezet was het daar niet zo modderig geweest iets verder van de waterkant. aangezien de waterkant altijd blubberig en modderig is.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:51

he jakkes, dan heb je een paardje van al 25 jaar, en komt ze zo aan haar einde, wat sneu, voor het dier, en voor de eigenaar en andere betrokken.

wil wel even vermelden dat ik de hulpdiensten er top bij vind staan, wat een wil en kracht om een oud op deze manier toch te willen redden Top hoor en Respect!

suikermeisje

Re: Paard overleden na reddingsoperatie uit modder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:45

Ach wat sneu voor het beestje! Verder weten de mensen die er niet bij zijn geweest hoe het is gekomen, waarom zo speculeren. Ene keer is het niet zielig als paarden op een drassig stuk staan, dan is het opeens weer te gevaarlijk. Dan staan ze weer teveel op stal, dan weer te veel in de wei. Het is nooit goed...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:17

suikermeisje schreef:
Ach wat sneu voor het beestje! Verder weten de mensen die er niet bij zijn geweest hoe het is gekomen, waarom zo speculeren. Ene keer is het niet zielig als paarden op een drassig stuk staan, dan is het opeens weer te gevaarlijk. Dan staan ze weer teveel op stal, dan weer te veel in de wei. Het is nooit goed...

Heb je de foto's gezien? het water staat bijna tot de rand, wat betekent dat de waterkanten "vol" zijn gelopen. Het lijkt erop (gezien de sporen) dat de paarden ook gewend zijn uit de sloot te drinken. Idd veel te gevaarlijk. In dit geval kun je wel spreken van "eigen schuld" (maar niet van het paard) -:(-
Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt een paard op zo'n weiland te zetten.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:21

sterkte voor de eigenaar en de hulpdiensten die er waren,

Ik ben blij dat dit paardje lekker buiten liep al was de wei misschien niet 100% maar liever dit dan binnen opgehokt. Zeker op laaggelegen stukken van nederland is modder een probleem maar ik laat mijn paard daardoor niet binnen staan.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:26

Tsja Babootje, als je alles vantevoren zou weten ...... nu weten we het wel, denk niet dat het nodig is de eigenaar van het diertje zo "aan te vallen". Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:35

Wat een treurig einde voor dat arme dier zeg. :(:)
Zat ook nog weinig leven in te zien op de foto's..

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:38

winia4ever schreef:
Gulpje schreef:
Kap toch eens met het gespeculeer en het vingertje wijzen als je er zelf niet bij bent geweest....

Ik ben er niet geweest, maar als ik dit zo zie, dat een paard weg kan zakken in zo'n diepe modder, dit is niet van 1 dag!
Daarom zeg ik controleer je weilanden elke dag, dan had je kunnen zien waar het zo drassig(gevaarlijk is) en dus een omheining kunnen neer zetten, je ziet dat het een in en uitloop is van het water na het land.
Als je daar een omheining had neer gezet was het daar niet zo modderig geweest iets verder van de waterkant. aangezien de waterkant altijd blubberig en modderig is.

als modder een beetje zuigend is kan je binnen een paar uur aardig diep erin komen zitten, helemaal als je juist los probeert te komen :) ik denk wel degelijk dat dit heel snel is gegaan, jammer genoeg. Arm oud paard, sterkte aan de baasjes.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:41

Jeetje wat rot dat ze er overleden is. Al is de vraag wat ze eraan over heeft gehouden als ze het wel overleefde :(:)
Tja hoe de paarden erbij stonden is niet mijn idee van paarden houden. Zorg dan op zijn minst voor een verhard deel met eten en drinken!
Nouja laat het een harde les zijn.. Hoe verdrietig ook..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:49

Poiuytrewq schreef:
Zorg dan op zijn minst voor een verhard deel met eten en drinken!

Tsss: een harde les: beetje respect mag wel hoor ! Als je vóórdat je meteen een oordeel geeft kijkt op de foto's zie je aan het eind van het weitje een stalletje, hooi, etc. staan. Dat was er dus allemaal wel.

Sneu voor dit beestje en ook voor zijn/haar eigenaresse....

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 16:57

Sneu , had het al gehoort.

Jammer dat het dier zo aan z'n einde heeft moeten komen.

Ken de locatie ook.
Paarden drinken daar als het goed is idd uit de sloot.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:01

Idd. Wat weten wij verder nu?
Het kan best een heel ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest maar niemand is erbij geweest dus blijft het giswerk.
Ik zie idd op de achtergrond een stalletje e.d., merrie had een deken op, ik vind het vreselijk als je oude paard op zo'n manier afscheid moet nemen van het leven en ik denk dat de eigenaresse er ook behoorlijk doorheen zal zitten.
Ik kan en wil hier geen oordeel over geven; ik zit ook op kleigrond en die k..zooi kan behoorlijk hardnekkig en heeeel erg vastzuigen. Daar kun je je behoorlijk op verkijken.
Bij een van de hekken bij de doorloop op mijn land is een klein stukje met, zodra het regent, een enorme blubber. De paarden nemen altijd even een aanloopje en springen eroverheen (het is maar een klein stukje) maar ik zat er een paar weken geleden in vast en viel op mijn snufferd omdat ik shocking klem zat met mijn laarzen..dan sta je heeeel erg raar (en vies :+ ) te kijken als je dat dus helemaal niet verwacht..ik denk dat iets dergelijks deze merrie is overkomen, heel verraderlijk en zij had kennelijk niet de kracht meer om er zelf uit te komen en alles bij elkaar heeft dat haar de das omgedaan.
Sterkte voor de eigenaresse met het verlies.
Laatst bijgewerkt door Tosadog op 04-03-13 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 17:16

Netje als dat paard mijn buur niet was zou ik niet oordelen.
Als je zo een vervelende grond hebt neem dan je verantwoordelijkheid en maak er iets veiligs van!! ik vind het heel verdrietig, natuurlijk, maar soms wordt er te makkelijk gedacht over dingen en dat kan zowaar verkeerd gaan!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:14

Ik zou zelf ook graag zien dat er om weilanden omheining komt, niet alleen voor paarden maar ook voor koeien, schapen enz. Die discussie wil ik graag aangaan, maar is hier niet de plek voor.

Sterkte voor de eigenaresse, hartverscheurend om de merrie zo te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:17

Tjonge bokkers hou een beetje je fatsoen. Niemand ooit met respect e.d. in de opvoeding mee gekregen? Of gehoord van 'wat je vind mag je houden?'

Als paarden op stal staan omdat het land te nat is struikelt half bokt daar weer over want een paard kan wel tegen een beetje modder. Niemand die de situatie niet 100% kent mag en kan hier over oordelen. Die bokkers die menen die dat op een of andere manier wel kunnen vind ik maar bijzonder...

Sterkte voor de eigenaren. Erg sneu dat het paardje op deze manier het leven moet laten. Y;(

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:40

winia4ever schreef:
Gulpje schreef:

Asjeblieft, hou op met zulke praat joh. Tis triest genoeg en dan kom jij met je blablabla even vertellen dat het allemaal voorkomen had kunnen als dit en als dat. Gewoon denken zoiets, maar niet ventileren hier.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:43

Poiuytrewq schreef:
Jeetje wat rot dat ze er overleden is. Al is de vraag wat ze eraan over heeft gehouden als ze het wel overleefde :(:)
Tja hoe de paarden erbij stonden is niet mijn idee van paarden houden. Zorg dan op zijn minst voor een verhard deel met eten en drinken!

Asjeblieft, nog eentje. Hebben jullie geen inlevingsgevoel naar andere paardenliefhebbers? Weer van die nare ''ik weet wel hoe het moet'' praat. Jammer jammer toch

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:52

bethje31 schreef:
Arm dier was natuurlijk een oudje maar toch. Voor zo''n dier op leeftijd toch een beetje extra zorg besteden aan de leefomgeving. Jong paard had het misschien wel gered maar had ook zijn been kunnen breken. Die drassige grond blijft toch gevaarlijk...
Bij ons op de manege loopt ook een oudje, 27 en ontzettend fit nog, maar wel extra dekentje en warm stalletje omdat ie net iets gevoeliger is dan jongere paarden..

wie zegt dat deze dag en nacht hier stond, die had ook wel een warm stalletje en een deken op.

edit: ik zou nooit op bokt gaan lezen als er iets met je paardje of ruiter is gebeurd.. die opmerkingen er altijd bij van sommige mensen...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:28

Ik heb de foto's even bekeken en deze zin vind ik erg van toepassing;
Sparky10 schreef:
wil wel even vermelden dat ik de hulpdiensten er top bij vind staan, wat een wil en kracht om een oud op deze manier toch te willen redden Top hoor en Respect!

Respect voor de hulpdiensten!!!

Ik wens de eigenaar veel sterkte toe... Wel hoop ik dat de eigenaar het zelf niet leest, want sommige reacties zijn hier gewoon respectloos!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:35

winia4ever schreef:
jeutje wat een vervelend verhaal,

Nu kom ik toch gelijk weer met een oordeel.

Waar is de omheining?, en elke dag weiland controleren op gekke dingen.
Dan had je dit kunnen zien!..

Dit had na mijn idee voorkomen kunnen worden!.

Sterkte voor de nabestaande.

Wat ik zo aan de foto's te zien is. Is dit niet te voorkomen.
Het is gewoon een laag gelegen weiland die erg nat is. Helemaal in deze periode. Een paar keer heen en weer gewandeld van de paarden en het ziet er hier ook zo uit. Ook vanwege de klei grond. Klei zuigt vreselijk.

Snap dat zo'n merrie best vast komt te zitten. Arm oudje.

Sterkte voor de nabestaanden :(:)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:36

dit is echt de grootste nachtmerrie zeg van mij, vreselijk om daar je paard te zien liggen, erg naar einde.. sterkte voor iedereen die haar lief had Y;(