Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gulpje schreef:Het is jullie eigen schuld dikke bult maar sterkte voor de nabestaande(n!)?
Kap toch eens met het gespeculeer en het vingertje wijzen als je er zelf niet bij bent geweest....
Ontopic, wat een triest einde voor het paard
suikermeisje schreef:Ach wat sneu voor het beestje! Verder weten de mensen die er niet bij zijn geweest hoe het is gekomen, waarom zo speculeren. Ene keer is het niet zielig als paarden op een drassig stuk staan, dan is het opeens weer te gevaarlijk. Dan staan ze weer teveel op stal, dan weer te veel in de wei. Het is nooit goed...
winia4ever schreef:Gulpje schreef:Het is jullie eigen schuld dikke bult maar sterkte voor de nabestaande(n!)?
Kap toch eens met het gespeculeer en het vingertje wijzen als je er zelf niet bij bent geweest....
Ik ben er niet geweest, maar als ik dit zo zie, dat een paard weg kan zakken in zo'n diepe modder, dit is niet van 1 dag!
Daarom zeg ik controleer je weilanden elke dag, dan had je kunnen zien waar het zo drassig(gevaarlijk is) en dus een omheining kunnen neer zetten, je ziet dat het een in en uitloop is van het water na het land.
Als je daar een omheining had neer gezet was het daar niet zo modderig geweest iets verder van de waterkant. aangezien de waterkant altijd blubberig en modderig is.
ik denk wel degelijk dat dit heel snel is gegaan, jammer genoeg. Arm oud paard, sterkte aan de baasjes. 
Poiuytrewq schreef:Zorg dan op zijn minst voor een verhard deel met eten en drinken!
Nouja laat het een harde les zijn.. Hoe verdrietig ook..
) te kijken als je dat dus helemaal niet verwacht..ik denk dat iets dergelijks deze merrie is overkomen, heel verraderlijk en zij had kennelijk niet de kracht meer om er zelf uit te komen en alles bij elkaar heeft dat haar de das omgedaan.
winia4ever schreef:Gulpje schreef:Het is jullie eigen schuld dikke bult maar sterkte voor de nabestaande(n!)?
Ik ben er niet geweest, maar als ik dit zo zie, dat een paard weg kan zakken in zo'n diepe modder, dit is niet van 1 dag!
Daarom zeg ik controleer je weilanden elke dag, dan had je kunnen zien waar het zo drassig(gevaarlijk is) en dus een omheining kunnen neer zetten, je ziet dat het een in en uitloop is van het water na het land.
Als je daar een omheining had neer gezet was het daar niet zo modderig geweest iets verder van de waterkant. aangezien de waterkant altijd blubberig en modderig is.
Poiuytrewq schreef:Jeetje wat rot dat ze er overleden is. Al is de vraag wat ze eraan over heeft gehouden als ze het wel overleefde
Tja hoe de paarden erbij stonden is niet mijn idee van paarden houden. Zorg dan op zijn minst voor een verhard deel met eten en drinken!
Nouja laat het een harde les zijn.. Hoe verdrietig ook..
bethje31 schreef:Arm dier was natuurlijk een oudje maar toch. Voor zo''n dier op leeftijd toch een beetje extra zorg besteden aan de leefomgeving. Jong paard had het misschien wel gered maar had ook zijn been kunnen breken. Die drassige grond blijft toch gevaarlijk...
Bij ons op de manege loopt ook een oudje, 27 en ontzettend fit nog, maar wel extra dekentje en warm stalletje omdat ie net iets gevoeliger is dan jongere paarden..
Sparky10 schreef:wil wel even vermelden dat ik de hulpdiensten er top bij vind staan, wat een wil en kracht om een oud op deze manier toch te willen redden Top hoor en Respect!
winia4ever schreef:jeutje wat een vervelend verhaal,
Nu kom ik toch gelijk weer met een oordeel.
Waar is de omheining?, en elke dag weiland controleren op gekke dingen.
Dan had je dit kunnen zien!..
Dit had na mijn idee voorkomen kunnen worden!.
Sterkte voor de nabestaande.