Twee pony's doodgereden bij Zuilichem *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:34

Ragdollcat schreef:
Vreselijk! Als ik een dier aanreed, dan rij ik niet door. Maar ga ik kijken hoe het ermee gesteld is en schakel hulp in.

Vreselijk aso vind ik de doorrijders, dan vraag ik me af........ is het met opzet gegaan? want waarom ervandoor gaan?

Ja, je rijdt met opzet twee pony's dood, tuurlijk. Wat een theorie weer.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:35

AnikaTje schreef:
:( M'n dag weer verpest.. Kijk toch eens uit..
Arme diertjes.. :(:)

Y;(

Wie moet er uit kijken? De pony's? of is de bestuurder al veroordeeld?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:38

CharleyT schreef:
AnikaTje schreef:

Y;(

Wie moet er uit kijken? De pony's? of is de bestuurder al veroordeeld?

Je rijdt toch niet door? Ik ga ervan uit dat het niet opzettelijk is nee, maar waarom niet stoppen? Nu wil ik niet beweren dat de pony's te redden waren maar doorrijden snap ik nooit..

Ook al schrik je nog zo erg, eerste reactie is toch stoppen?

QueLee

Re: Twee pony's doodgereden bij Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:52

Ik hoor t net van mijn moeder, echt vreselijk!
Maar de middelkampseweg mag je trouwens maar 60 en geen 80 zoals hier eerder geschreven werd.
De van heemstrabaan mag je wel 80 en die loopt langs de zeedijk, dat is idd een klote weg en niemand die zich aan de snelheid houdt.

Maar dan nog, als t donker is zonder straatverlichting krijg je t met 60 km p.u. ook niet aangeremd als er ineens twee pony's voor je auto verschijnen...
Heel sneu en niet de eerste keer hier in de omgeving dat zoiets gebeurd.

Ik ken jurgen ook, heel sneu dit.. gelukkig heeft de man er niks aan over gehouden (behalve een enorme schrik en wss trauma)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:01

Iemand een dikke gat in zo'n auto merk gezien? Vind het echt ongelofelijk dat ze het niet melden ofzo... Zometeen rijden er mensen langs met kleine kinderen, nou ook leuk -.-'
En dan ook nog is een jaarling, die nog best een lang leven kon hebben :l Natuurlijk is het jammer van ieder paard, maar paarden die meer dan 30 jaar kan leven! :o (als ze zo oud worden, dus niet ziek of dergelijke)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:02

@Selka,
die eerste reactie is voor iedereen verschillend hoor in zo'n stressvol moment

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:10

CharleyT schreef:
@Selka,

Dat maakt zo'n reactie nog niet goed. Het is niet voor niets strafbaar door te rijden na een ongeluk.
Daarmee wil ik niet zeggen dat deze man gestraft moet worden (is hij denk ik al genoeg). Maar hiermee wil ik aangeven dat dit dus geen normale of gewenste reactie is

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:37

Het lijkt mij dat de auto zelf ook in de prak moet zitten.

Erg jammer dat ze zo zijn door gereden.

Sterkte voor de mensen die de pony's kennen. : Y;(

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:57

Selka schreef:
CharleyT schreef:
@Selka,

Dat maakt zo'n reactie nog niet goed. Het is niet voor niets strafbaar door te rijden na een ongeluk.
Daarmee wil ik niet zeggen dat deze man gestraft moet worden (is hij denk ik al genoeg). Maar hiermee wil ik aangeven dat dit dus geen normale of gewenste reactie is

Het is zeker geen gewenste reactie, en wat normaal is, tsja, je weet het pas als je zelf in zo'n situatie belandt. Denk dat je niet kunt voorzien hoe je zal reageren.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:31

Net een aantal mensen gesproken die er nogal dicht bij staan..

De beste meneer heeft om 4.30 u de aanrijding gemeld bij de politie, deze heeft echter niet met de gemeente gecommuniceerd en daardoor zijn de pony's pas om 7.00 uur 'ondekt' en 'behandeld' waren trouwens twee hengsten van ong. 3 en 4 jaar.

De auto is total loss en de meneer is al bij de eigenaar langs geweest.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:35

Zo ziet men maar weer hoe snel men oordeelt..
Arme man zal een flink trauma hebben, hoop dat de pony's in een klap dood waren.

Edit: Nu doet het artikeltje natuurlijk wel maken dat mensen gaan nadenken, maar dit vind ik dus een fout van de persoon van het artikel!

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:36

Iedereen andere mening, wat waarschijnlijk normaal is.. Het is natuurlijk niet mooi dat ie doorreed, maar hij/zij (?) schrok waarschijnlijk..
Ik denk niet dat jullie daar zo over moeten kibbelen..
Het is nu eenmaal gebeurt en we kunnen het niet terugdraaien :(
Wat jammer is, de pony's hadden misschien nog een mooi leven kunnen hebben? Y;(
Arme pony's..
En de eventuele baasjes :) :(:)

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:37

Balou_k schreef:
Zo ziet men maar weer hoe snel men oordeelt..
Arme man zal een flink trauma hebben, hoop dat de pony's in een klap dood waren.

Edit: Nu doet het artikeltje natuurlijk wel maken dat mensen gaan nadenken, maar dit vind ik dus een fout van de persoon van het artikel!

Men oordeelt idd snel.. :(

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:42

LibertyLucky schreef:
Ook vraag ik me af waarom ze vermoeden door een citroen? Getuigen? of lag er misschien een velg?

:') Als er een velg ligt denk ik niet dat de auto nog door kon rijden na het ongeval.

Maar moet zeggen dat ik dezelfde vraag had... := Mijn fantasie bracht me al naar een afdruk van het citroënlogo dat voorop de auto staat. :x

Hoe dan ook tragisch.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:54

Als je nu de link aanklikt staat er dit:

ZUILICHEM - Langs de Uilkerweg bij Zuilichem zijn maandagochtend rond half vijf twee pony's doodgereden.

De dieren, een jaarling en een oudere pony, zijn aangereden door een auto en raakten daarbij behoorlijk verminkt.

Volgens de politie waren de dieren uitgebroken en kon de bestuurder, een 43-jarige man uit de gemeente Zaltbommel, de pony's niet meer ontwijken. De auto kon na het ongeval niet verder rijden. Volgens de woordvoerster van de politie is er geen sprake van dat de dader is doorgereden na het ongeval.
De politie heeft de automobilist in contact gebracht met de eigenaar van de pony's.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:35

Er is inmiddels meer informatie beschikbaar, dus de OP is aangepast

ApplePapple

Re: Twee pony's doodgereden bij Zuilichem *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:24

ik snap er ff niks van, heb het ook niet helemaal gevogd. De automobilist van 43 jaar bleef ongedeerd. Hij hoorde alleen twee harde klappen tegen zijn auto en belde de politie. Toen hij uitstapte zag hij de pony's in de berm liggen. In tegenstelling tot eerdere berichten is de bestuurder niet doorgereden. De auto was hier ook niet meer toe in staat.
hij is dan toch niet door gereden??

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:50

Vreemd topic is het nu geworden. De discussie/reacties zijn gebaseerd op het eerste verhaal. Dit is nu behoorlijk gewijzigd op feiten, maar de reacties die eronder staan slaan dan nergens meer op, want die gingen over het eerste verhaal.
Beetje verwarrend allemaal.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:56

Ach, echt zoo zielig! |( Je zult het als eigenaar maar te horen krijgen... Bhah..
Rust in vrede pony's Y;(

Cami_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:00

Vreselijk ! Wel veel paarden doodgereden deze week geloof ik? |(
RIP Y;(

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:02

Vreselijk! ;(

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:52

shirleyp schreef:
LibertyLucky schreef:
Ook vraag ik me af waarom ze vermoeden door een citroen? Getuigen? of lag er misschien een velg?

:') Als er een velg ligt denk ik niet dat de auto nog door kon rijden na het ongeval.

Maar moet zeggen dat ik dezelfde vraag had... := Mijn fantasie bracht me al naar een afdruk van het citroënlogo dat voorop de auto staat. :x

Hoe dan ook tragisch.

ow, haha ,ja ik heb geen verstand van auto`s en hier in Den Haag zie je regelmatig autovelgen liggen langs de kant van
de weg.

wow dat zou wel heel heftig zijn geweest ...als ze er een afdruk van hadden gevonden
:X

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:43

LibertyLucky schreef:
shirleyp schreef:

Hoe dan ook tragisch.

ow, haha ,ja ik heb geen verstand van auto`s en hier in Den Haag zie je regelmatig autovelgen liggen langs de kant van
de weg.

wow dat zou wel heel heftig zijn geweest ...als ze er een afdruk van hadden gevonden
:X

Je zult wieldoppen bedoelen denk ik. Een velg is de metalen binnenkant van een wiel waarmee het wiel aan de auto bevestigd is.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:52

Iedereen heeft het hier maar over die pony's wat ik ook heel erg vind voor die paardjes maar wat denk je hoe die bestuurder zich nu voelt eerst rijdt hij (door twee uitgebroken pony's wat niet zijn schuld is) twee paardjes dood en wordt hij ook nog beschuldigd van doorrijden. Auto in de prak en heel erg geschrokken denk ik Ik heb ook te doen met hem. Hoop dat het met hem ook goed gaat

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:19

AnikaTje schreef:

Y;(

Inderdaad; zorg toch eens voor een deugdelijke omheining.

Loslopende paarden/ponies op de weg is een voor mens en dier levensgevaarlijke situatie.

Degenen die over ´dader´ schrijven zouden de eigenaar moeten bedoelen.