Friese paarden twaalf uur in te kleine trailer vervoerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:54

ik heb de foto gezien..........hoe krijg je 2 van zulke grote paarden in zo`n kleine trailer?
die paarden mogen elkaar dan zeker wel.

mijn vader heeft vroeger geprobeerd om een welsh veulen van 1jr samen met een pony van 154cm in een 1.5 paards trailer te vervoeren en dat paste niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:58

mirgino schreef:
ik heb de foto gezien..........hoe krijg je 2 van zulke grote paarden in zo`n kleine trailer?
die paarden mogen elkaar dan zeker wel.

mijn vader heeft vroeger geprobeerd om een welsh veulen van 1jr samen met een pony van 154cm in een 1.5 paards trailer te vervoeren en dat paste niet.

Kan je een foto plaatsen? Want ik zie er alleen eentje van twee friezen die er naast lopen.

Maar ze hoeven elkaar niet te mogen :P Als ze elkaar niet mogen kunnen ze toch geen kant op :')

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:59

Wat zijn we aan het speculeren... misschien gaan het om een 1, 5 paardstrailer? Maar die wordt al vaak een eenpaards genoemd. Misschien gaat het om twee jaarlingen? Die passen wel met twee op een eenpaards. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur, maar we weten de details niet. Dus om dan gelijk te roepen dat de dieren het slecht gaan hebben? Iemand die twee friese paarden uit nl haalt doet dit niet om ze daar te verwaarlozen lijkt mij. Maar wederom we weten de details niet.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:01

Oeps foute link...geen foto hier. Grote paarden dus, nu weet ik niet of de trailer op de achtergrond de desbetreffende trailer is, maar die ziet er niet uit als een eenpaards.

Edit:foute link
Laatst bijgewerkt door Lizz op 01-03-13 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:13

Afbeelding

Janine1990

Re: Friese paarden twaalf uur in te kleine trailer vervoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:14

Oh, ik dacht een foto van de paarden nog in de trailer...
Deze had ik ook al gezien, zoals ik al zei.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:03

pff dat er mensen zijn die dit doen en durven.die mogen goed gestrafd worden.
op de foto te zien zijn t behoorlijke flinke dieren,das proppen om erin te krijgen.kan me voorstellen als die strak tegen elkaar en de wand staan,dat ze flink beurs zijn na afloop,als ze dat nu al niet zijn.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:37

Toch verbaast het mij dat die paarden in beslag zijn genomen. Ik zou eerder denken aan een geldboete en die man de kans geven de paarden op een andere manier verder te vervoeren, als dat mogelijk zou zijn geweest.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:50

geerke schreef:
dan moet je wel veel van je paarden houden om ze zo te zien opladen en weten dat ze naar Roemenie gaan :(
Vorige eigenaar/handelaar is geen haar beter :(

100% eens, éérste wat ik dacht! ;(

8386

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:54

Niet normaal, er zijn mensen die weten niet waar ze mee bezig zijn.
Ik kan hier echt niet bij ,

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:07

Tja dat krijg je ervan als je voor 2 goede paarden maar 3000 hoeft neer te tellen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat de verkoper het toestaat en het zo aan een buitenlander verkoopt. In Roemenie worden er echt niet goed voor de paarden gezorgd in het algemeen.

Is van de zotte zeg. Men haalt zielige paarden daarvandaan om het hier op te knappen terwijl hier gezonde paarden bij de slacht moeten eindigen ivm dat het niet meer te betalen is voor de eigenaren. Gaat er een Roemeen hier paarden kopen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:09

Aryana schreef:
Toch verbaast het mij dat die paarden in beslag zijn genomen. Ik zou eerder denken aan een geldboete en die man de kans geven de paarden op een andere manier verder te vervoeren, als dat mogelijk zou zijn geweest.

Wees blij dat ze in beslag genomen zijn.

Ik zou die vent niet eens een kans willen geven, wat gaat die er echt allemaal mee doen in Roemenie? als het nou al zo slecht behandeld wordt door ze met zijn 2 in een 1 paardstrailer te gaan vervoeren.

Jij bent geen haar beter dan die verkoper.

Zonde van die mooie friezen, ik heb nu al zwaar medelijden met ze.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:11

Ragdollcat schreef:
Aryana schreef:

Wees blij dat ze in beslag genomen zijn.

Ik zou die vent niet eens een kans willen geven, wat gaat die er echt allemaal mee doen in Roemenie? als het nou al zo slecht behandeld wordt door ze met zijn 2 in een 1 paardstrailer te gaan vervoeren.

Jij bent geen haar beter dan die verkoper.

Zonde van die mooie friezen, ik heb nu al zwaar medelijden met ze.

Ik vind het ook niet normaal hoe ze zijn vervoerd. Alleen vind ik het wel apart dat een eigendom zo makkelijk kan worden ontnomen, die man heeft er tenslotte een aardig bedrag voor betaald. En waarom zouden die paarden een slecht leven hebben bij die man in Roemenië? het was blijkbaar geen armoedzaaier, anders had hij in Roemenië wel twee paarden gekocht.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:18

Ach arme beestjes.
Wij hebben zelf een 1,5 paards trailer. past net een merrie met veulen in.
Hebben 1x (was echt een noodoplossing) onze toenmalige pony's een c en een shet er samen ingehad.
Was slechtst 5 min rijden. Er in krijgen ging niet geweldig, en na die tijd stond mijn C pony te shaken. Paste wel, mast hij vond het maar niks.
Vond onze pony's die 5 min toen al zielig. maar dit zijn grote paarden in 12 uur. Ach sneu...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:23

Ik heb pas in Nederland nog 2 fikse warmbloeden (Gelderse konten) op een 1.5 paards trailer gezien richting Friesland. Heb me toen ook even mijn ogen uitgekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 06:07

De trailer op de foto, lijkt 1,5 paards, nu is het natuurlijk wel de bedoeling dat een paard niet al te veel bewegingsruimte heeft in de trailer, daar komen pas ernstige ongelukken van, waar ik dit niet mee goed praat hoor, heb die 2 van mij in grote 2 paardstrailer vervoerd; 1 shet en 1 tank van een tuiger en vond het toch wel erg prettig voor pukkie dat ze veilig voor die grote er naast kon staan met het tussen schot enzo, en dat was voor een rit van 1,5 uur, want dat vind ik nog het misdadigst aan dit hele geval; 12 uur lang in de trailer!!! kan alleen maar bidden voor het op gang komen van de bloedsomloop in die arme benen....

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:53

Balou_k schreef:
Als de dochter van de slager mijn paard wilt kopen dat ik nu fictief te koop heb.. Dan mag het dier mee als het bijvoorbeeld voor €2000 euro verkocht word. Echt niet dat ze het dier dan voor die prijs gaan slachten hoor.
Kan toch prima als enkel vervoer naar het nieuwe goede huisje dient. Waarom als dochter van een slager een trailer huren als je zelf een prima wagentje hebt?

Als er een slachtvrachtwagen het erf op komt gereden, mag die koper linea recta terug naar huis keren. Dat heet respect. Respect voor het paard, maar vooral voor de verkoper die het waarschijnlijk toch wel moeilijk heeft om het paard te zien vertrekken.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:33

dat die beesjes daar naar binnen zijn gelopen. De eerste oke..die past er makkelijk in maar zodra de tweede erbij komt dan zou die toch in protest moeten gaan? geen mens die een paard naar binnenkrijgt...als ze eenmaal in hun hoofd hebben van we doen het niet...dan gebeurd het ook niet al kom je met een heel leger aan..:P _/-\o_
Maar inderdaad....past kennelijk net...vooral twee friezen..meestal wel wat steviger gebouwd zeker als hij ze als trekpaardjes wilde gebruiken...dat moet dan een best grote een paard trailer zijn geweest! maar toch...vind het echt niet kunnen!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:50

Gini schreef:
Balou_k schreef:
Als de dochter van de slager mijn paard wilt kopen dat ik nu fictief te koop heb.. Dan mag het dier mee als het bijvoorbeeld voor €2000 euro verkocht word. Echt niet dat ze het dier dan voor die prijs gaan slachten hoor.
Kan toch prima als enkel vervoer naar het nieuwe goede huisje dient. Waarom als dochter van een slager een trailer huren als je zelf een prima wagentje hebt?

Als er een slachtvrachtwagen het erf op komt gereden, mag die koper linea recta terug naar huis keren. Dat heet respect. Respect voor het paard, maar vooral voor de verkoper die het waarschijnlijk toch wel moeilijk heeft om het paard te zien vertrekken.

Waarom zou de koper respectloos zijn als ze een slacht vrachtwagen hebben?
Dat snap ik niet helemaal de slager gaat echt geen 2000 euro neer leggen voor een paard als hij de intensie
heeft om hem op te eten.
dus als de slager bij mij op de stoep staat met het gewenste bedraen het klikt ect. gaat paard lief gewoon mee

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:56

toen wij nog 2 pony's (1,46m en 1,48m) hadden pasten ze net met zn 2-en in een anderhalf paard trailer (deden we alleen voor de kortere afstanden naar de manege enz.), maar 2 friezen in een een of anderhalf paards trailer past echt niet...
ik heb zelf een fries (1,60m) en als ik nog zo'n dame erbij zou hebben past dat echt niet in die anderhalf paards trailer...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:04

Het gaat mij niet om of het paard opgegeten gaat worden of niet. Een paard kopen en dan het erf van de verkoper oprijden met een slachtvee truck vind ik een gebrek aan respect ja. Ik zou het daar moeilijk mee hebben. Heeft dan nog niets met het slachten op zich te maken (want dat gaat idd niet zo snel gebeuren). Iemand die met een gammele trailer het erf op komt gereden, of met een oud vrachtwagentje waar nog net niet de bodem uitvalt of een trailer waar de stront van de vorige passagiers nog in ligt, dat zijn allemaal tekenen aan de wand voor mij. Degelijk materiaal, zeker bij het vervoer van paarden, is voor mij een must. Je kan natuurlijk overal wel een paard inproppen en hup op weg gaan, maar niet mijn paard. Die gaat op een degelijke paardentrailer of een degelijke paardenvrachtwagen en anders blijft die staan waar die staat ;) Mijn mening, mag toch he, dat er andere mensen zijn die hier geen problemen van maken is alleen maar optimaal voor de diversiteit.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:03

Gini schreef:
Het gaat mij niet om of het paard opgegeten gaat worden of niet. Een paard kopen en dan het erf van de verkoper oprijden met een slachtvee truck vind ik een gebrek aan respect ja. Ik zou het daar moeilijk mee hebben. Heeft dan nog niets met het slachten op zich te maken (want dat gaat idd niet zo snel gebeuren). Iemand die met een gammele trailer het erf op komt gereden, of met een oud vrachtwagentje waar nog net niet de bodem uitvalt of een trailer waar de stront van de vorige passagiers nog in ligt, dat zijn allemaal tekenen aan de wand voor mij. Degelijk materiaal, zeker bij het vervoer van paarden, is voor mij een must. Je kan natuurlijk overal wel een paard inproppen en hup op weg gaan, maar niet mijn paard. Die gaat op een degelijke paardentrailer of een degelijke paardenvrachtwagen en anders blijft die staan waar die staat ;) Mijn mening, mag toch he, dat er andere mensen zijn die hier geen problemen van maken is alleen maar optimaal voor de diversiteit.

Tuurlijk mag dat ik was alleen nieuwsgierig waarom je het respectloos vind/vond :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:28

Ow ok, daarom dus. :D

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:35

puppy1128 schreef:
Ik vind zo'n 1 paards-trailer al best wel klein voor 1 paard (niet dat ie niet kan bewegen, maar als je vergelijkt met een grote stal waar die helemaal kan rond draaien), laat staan voor 2 paarden :l

Tis maar goed dat een trailer niet zo groot is als een stal, zouden ze alleen maar omvallen in de bochten en meer moeite hebben met hun balans vinden.
Loes1996 schreef:
dat die beesjes daar naar binnen zijn gelopen. De eerste oke..die past er makkelijk in maar zodra de tweede erbij komt dan zou die toch in protest moeten gaan? geen mens die een paard naar binnenkrijgt...als ze eenmaal in hun hoofd hebben van we doen het niet...dan gebeurd het ook niet al kom je met een heel leger aan..

Nou zwepen en bezemstelen/stokken zijn voor sommige paarden genoeg motivatie om toch die trailer op te gaan. Je moet niet vergeten dat sommige mensen ook echt nergens voor terug deinen. Dan is er echt geen leger nodig om de paarden op te laden.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:39

little_birdy schreef:
dat de dieren er in gegaan zijn verbaast me nog het meeste :oo

nou idd,denk niet dat die van mij er in gegaan was!