Leverancier Ikea-gehaktballen: geen paard in vlees

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:58

Tendance schreef:
Zou natuurlijk officieel niet mogen. Hygiënetechnisch enzo.....
Maar zo lang het geen gevaar voor de gezondheid is, kan ik er niet mee zitten.

Dat is nou juist het probleem! Ze weten helemaal niks van het paardenvlees. Je weet de herkomst van het paard niet, of het ziek was, of het bute heeft gehad, of het tijdens de slacht of verwerking bij gebrek aan hygiene etc niet besmet is geraakt met van alles en nog niks.

De paarden lijken nu uit Roemenie te komen waar moeraskoorts bij paarden heel veel voorkomt. Paarden met moeraskoorts mogen in Europa niet geconsumeerd worden. En dan hebben we het nog niet over of de dieren wel volgens de richtlijnen vervoerd en geslacht zijn en het feit dat het een economisch delict is en misleiding van de consument. Maar daar kan jij dus allemaal niet mee zitten... :')

Ik ga je zo maar eens PMen om je een Stübe hoofdstel verkopen voor de Stübe prijs met een Stübe label, maar dan krijg je stiekem een Harry Horse hoofdstel van me. Zit jij toch niet mee. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:50

Weet je wat ik krom vindt dat het vlees afkomstig van de Nederlandse voor de slachtgehouden dieren allemaal verdwijnt naar het buitenland.
Nederlandse bedrijven die dieren voor de slachterij houden moeten aan allerlei regels voldoen voordat het dier geconsumeerd mag worden maar uiteindelijk zien we daar zelf niets van terug.
NEE wij krijgen vlees (grote winkel ketens) vanuit het buitenland want dat is goedkoper op ons bordje waarvan we eigenlijk niet eens weten wat er met het dier is gebeurd (hoe het gehouden is en wat voor medicijnen het heeft gehad etc.).
Er wordt enorm gesjoemeld met de chip en met papieren en hoewel er wel controle op is kan men weinig beginnen omdat de handelaar (buitenland) veel sneller werkt.

Het paarden vlees schandaal tja ik heb er geen bezwaar tegen als het eerlijk vlees is, maar ik hoef geen stukje paarden vlees waarvan het paard een hel heeft beleefd al vorens te worden geslacht.
Dat maakt voor de smaak van het vlees misschien geen drol uit maar vanuit het princiepe dat je correct met dieren hoort om te gaan alvorens je er een kogel door de kop heen jaagt wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:07

Waves schreef:
Tendance schreef:
Zou natuurlijk officieel niet mogen. Hygiënetechnisch enzo.....
Maar zo lang het geen gevaar voor de gezondheid is, kan ik er niet mee zitten.

Dat is nou juist het probleem! Ze weten helemaal niks van het paardenvlees. Je weet de herkomst van het paard niet, of het ziek was, of het bute heeft gehad, of het tijdens de slacht of verwerking bij gebrek aan hygiene etc niet besmet is geraakt met van alles en nog niks.

De paarden lijken nu uit Roemenie te komen waar moeraskoorts bij paarden heel veel voorkomt. Paarden met moeraskoorts mogen in Europa niet geconsumeerd worden. En dan hebben we het nog niet over of de dieren wel volgens de richtlijnen vervoerd en geslacht zijn en het feit dat het een economisch delict is en misleiding van de consument. Maar daar kan jij dus allemaal niet mee zitten... :')

Ik ga je zo maar eens PMen om je een Stübe hoofdstel verkopen voor de Stübe prijs met een Stübe label, maar dan krijg je stiekem een Harry Horse hoofdstel van me. Zit jij toch niet mee. :')

Euhhhmmm ik koop sowieso geen stubben hoofdstel, want heb er ruim voldoende.
Maar dit heeft natuurlijk niets te maken met de mening, die ik uit.
Ik zeg enkel, dat het me worst zal wezen, dat er paardenvlees in zit.
Verder houd ik niet van: "De kans is dat....." De kans is ook aanwezig, dat ik van de trap af val en mijn nek breek, maar daarom stop ik niet met het oplopen van de trap.....
De kans dat ik aangereden wordt als ik de straat oversteek is aanwezig, maar om die reden niets meer van de wereld kunnen zien is ook zo'n zonde.....
Tijdje terug had ik een voedselvergiftiging door zalm of tonijn, maar om daardoor nou zalm en tonijn te laten staan zou zonde zijn....

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:51

OsMo schreef:
Weet je wat ik krom vindt dat het vlees afkomstig van de Nederlandse voor de slachtgehouden dieren allemaal verdwijnt naar het buitenland.
Nederlandse bedrijven die dieren voor de slachterij houden moeten aan allerlei regels voldoen voordat het dier geconsumeerd mag worden maar uiteindelijk zien we daar zelf niets van terug.
NEE wij krijgen vlees (grote winkel ketens) vanuit het buitenland want dat is goedkoper op ons bordje waarvan we eigenlijk niet eens weten wat er met het dier is gebeurd (hoe het gehouden is en wat voor medicijnen het heeft gehad etc.).
Er wordt enorm gesjoemeld met de chip en met papieren en hoewel er wel controle op is kan men weinig beginnen omdat de handelaar (buitenland) veel sneller werkt.

Het paarden vlees schandaal tja ik heb er geen bezwaar tegen als het eerlijk vlees is, maar ik hoef geen stukje paarden vlees waarvan het paard een hel heeft beleefd al vorens te worden geslacht.
Dat maakt voor de smaak van het vlees misschien geen drol uit maar vanuit het princiepe dat je correct met dieren hoort om te gaan alvorens je er een kogel door de kop heen jaagt wel.

tsja en als zou er geen paardenvlees inzitten van mishandelde slachtpaarden, dan zit er wel ander vlees in van andere dieren die ook geen best leven hebben gehad..

Of het nou koe, varken, paard, plofkip is, allemaal oneerlijk vlees in dat soort producten... Dat het nu paardenvlees is maakt het niet anders dan al die andere zaken die er niet aan kloppen en dat lijkt normaal te zijn in onze maatschappij want daar wordt heus geen ophef over gemaakt.

Ik bedoel hiermee niet dat we er dan maar niet meer over moeten horen, maar ik vind het wel typisch dat het feit dat het paardenvlees is voor ophef zorgt.
Er zou eigenlijk altijd ophef moeten zijn over oneerlijk vlees..

Snoevie

Re: Leverancier Ikea-gehaktballen: geen paard in vlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:39

het gaat er denk ik vooral om dat je recht hebt om te weten wat je eet en aan de hand daarvan een beslissing kan maken...........zou je eens moeten horen als ze een beetje varken door het rundgehakt doen.......

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:40

Dat wordt helaas niet onderzocht of runder gehakt puur is en geen zweempje varken doorheen zit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:38

pfoei nou dan zouden de poppen aan het dansen zijn als t zo zou wezen....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:55

Valt mee, want ik heb laatst niemand horen klagen op internet toen bleek, dat er ook ander vlees in filet american zat, dan alleen rund.
Zolang daar geen kip in zit schijnt het helemaal niet zo'n drama te geven als nu hiermee......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:02

nou ik denk dat je de joods en islamitische gemeenschap aardig op hun ziel trapt als dat zo zou wezen......ik vind het gewoon vrij normaal dat je recht hebt om te weten wat je eet. en wat je dan met die kennis doet moet je zelf weten