Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pipo schreef:Ik vind het wel lache! Ze zullen heus niet een halve dag aan de rit geweest zijn, want
1 je kan geen dag weg van je bedrijf als boer
2 de paarden hoeven heus niet een marathon te lopen want ook zij moeten de volgende dag vast weer aan het werk
3 wij zien paarden als lieverds en paradepaardjes, hun zien ze als inkomen en noodzakelijk kwaad omdat een tractor te duur is.
4 dit is (uiteraard met een weddeschapje voor wat inkomsten) niet de dagelijkse routine voor een Roemeense boer!
5 ik denk dat de meeste paarden daar wel iets meer gewend zijn dan de huttemetut dingen die wij met onze "luxe artikelen" doen.
) romyloverrr schreef:zonder ijzers kan je gewoon prima op asvalt galoperen , geen probleem !
Rachelle_K schreef:romyloverrr schreef:zonder ijzers kan je gewoon prima op asvalt galoperen , geen probleem !
Lijkt mij niet, asfalt veert niet mee zoals zand dus de pezen en gewrichten van het paard hebben hier veel onder lijden. Zonder ijzers slijten de hoeven op asfalt ook nog eens tien keer zo snel dus lijkt me niet dat het allemaal maar 'prima' kan..
Ilsaaaa schreef:Hoe komen ze er op. Lijkt me totaal niet fijn voor de paarden en de hoeven zo hard galopperen op de harde weg
.
romyloverrr schreef:paardenhoeven worden harder als er geen ijzers onder zitten
ook in de natuur zijn ze gewoon ijzerloos , en nee , daar is geen asvalt
maar wel rotsen
het hoefmeganisme is zo gemaakt dat het een goede schokdemepende werking heeft ,
dus ja , het kan prima !

pipo schreef:Ik vind het wel lache! Ze zullen heus niet een halve dag aan de rit geweest zijn, want
1 je kan geen dag weg van je bedrijf als boer
2 de paarden hoeven heus niet een marathon te lopen want ook zij moeten de volgende dag vast weer aan het werk
3 wij zien paarden als lieverds en paradepaardjes, hun zien ze als inkomen en noodzakelijk kwaad omdat een tractor te duur is.
4 dit is (uiteraard met een weddeschapje voor wat inkomsten) niet de dagelijkse routine voor een Roemeense boer!
5 ik denk dat de meeste paarden daar wel iets meer gewend zijn dan de huttemetut dingen die wij met onze "luxe artikelen" doen.