Poging om paardenlasagne aan de armen te geven faalt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:03

Cassidy schreef:
Wel even de openingspost lezen, daar staat dat de Lasagne waarschijnlijk ook niet in Nederland bij de voedselbank terecht gaat komen.

Is toch wel een hele andere reden dan waardigheid.
En ik kan me voorstellen dat de voedselbank geen geld heeft om alles van nieuwe etiketten te voorzien.
En aangezien de fraude toch ergens anders ligt dan bij de supermarkten, wellicht niet daar waar het product wordt verpakt...

Hoewel ik het zou betreuren dat er in Nederland ook niets naar de voedselbank zou gaan, kan ik me beter in deze redenering vinden dan in de redenering 'waardigheid' in Frankrijk.
En deze wet overtreden bij uitzondering gaat in de toekomst veel moeilijkheden opleveren.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:26

*raapt kin van grond op*

Lees ik nou goed dat het Rode kruis niet wil dat het naar de daklozen en de voedselbank gaat?

Niet iets voor het Rode kruis. En schaam mij nu ook even Rode kruis vrijwilliger te zijn.

Vind het sowieso een gezeur. Wie weet hoeveel jaren dit al bezig is, geen haan die er ooit naar gekraaid heeft.

Al die beesten voor niets vermoord.

Doe mij ook maar een zooi pakken. Eten mijn pa en de honden wel op.
Ik niet, eet al 20 jaar geen vlees meer.

Anoli

Re: Poging om paardenlasagne aan de armen te geven faalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:08

Mijn hemel, hoe bedoel je onnodige verspilling van voedsel.

Hoe moeilijk kan het nou zijn om die producten aan de voedselbanken te doneren.
Hoeft maar een klein stickertje op met "Bevat paardenvlees" en klaarrrr...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:03

Volgens mij gaat er niks met vlees naar de voedselbanken. Niets wat kan bederven.

Het beste lijkt me omstickeren en terug naar de supermarkten. Op kosten van de sjacheraars die geknoeid hebben met het vlees.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:14

flicka schreef:
Volgens mij gaat er niks met vlees naar de voedselbanken. Niets wat kan bederven.

Het beste lijkt me omstickeren en terug naar de supermarkten. Op kosten van de sjacheraars die geknoeid hebben met het vlees.

Maar voordat er schuldigen zijn aangewezen, zijn we wel zoveel verder dat al het eten waar paardenvlees in bleek te zitten is bedorven :P Of in ieder geval voorbij de uiterste verkoopdatum :P

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:20

wat een verspilling!
sowieso kunnen er heel veel mensen gewoon van eten, er is immers niks mis mee. En wat er nog bij komt, nu zijn al die dieren gewoon voor niks afgemaakt.
raar hoor, ik vind het ook niet kloppen dat er een verkeerd etiket op staat, maar op dan maar allemaal goed en eetbaar eten weg te gooien, dat is niet nodig. :n

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:23

Danique_G schreef:
Je moet een gegeven paard niet in de bek kijken.

:)) :')

Wat zonde dat er weer tonnen prima voedsel vernietigd gaat worden :\ .

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:09

Rome is in de Romeinen tijd kapot gegaan aan de luxe en decadentie.

Hier in de EU zijn we er ook hard mee bezig om ons door al die regeltjes kapot te maken.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:12

Ik wordt er niet goed van! laten we het gewoon lekker zelf opeten, niks uit de schappen, maar plakkertje erop en klaar!

Het vlees is van dieren die gestorven zijn voor onze consumptie, laat het dan niet nutteloss in de afvalbakken belanden...

En dan vanaf nu allemaal eerlijk zijn wat er in zit...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:34

Voor alle duidelijkheid: paarden worden niet geslacht voor onze consumptie! Ze worden geslacht omdat ze artrose hebben, iets met de hoeven of omdat ze niet meer onderhouden kunnen worden. Allerlei redenen maar niet voor het vlees. Zoveel brengen ze ook niet op bij de slacht.

Voedsel wat voortijdig weggegooid wordt is altijd zonde, dat geldt dus ook voor rundvlees, varkensvlees en groente. Voedselbanken worden hier neergezet als een soort armensilo's, ik vind het nogal neerbuigend overkomen. Zo van: paardenvlees hoeven wij niet, geef het maar aan de armen, die zijn er blij mee.

Zo werkt het niet, er komen ook allochtonen daar en die eten echt geen paardenvlees.

En zoals ik eerder schreef, geen vleesproducten in de voedselpakketten!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:08

Uiteraard zullen armen en daklozen blij zijn met dat vlees, maar waarom wordt het zogezegd slechte vlees maar naar hun doorgeschoven? Waarom eten wij het dan ook niet gewoon op? Met zo'n berichten creëer je een kloof, wij en zij. 'Wij voelen ons te goed om vlees te eten dat bestempeld is geweest als gevaarlijk dus geven we het maar aan diegenen die niks anders hebben.' Dat beeld geeft het mij.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:12

Nou geef maar hier eet ik het wel op mij maakt het geen hol uit hoor

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:22

flicka schreef:
Voor alle duidelijkheid: paarden worden niet geslacht voor onze consumptie! Ze worden geslacht omdat ze artrose hebben, iets met de hoeven of omdat ze niet meer onderhouden kunnen worden. Allerlei redenen maar niet voor het vlees. Zoveel brengen ze ook niet op bij de slacht.

Voedsel wat voortijdig weggegooid wordt is altijd zonde, dat geldt dus ook voor rundvlees, varkensvlees en groente. Voedselbanken worden hier neergezet als een soort armensilo's, ik vind het nogal neerbuigend overkomen. Zo van: paardenvlees hoeven wij niet, geef het maar aan de armen, die zijn er blij mee.

Zo werkt het niet, er komen ook allochtonen daar en die eten echt geen paardenvlees.

Niet helemaal waar, er worden ook gewoon paarden geslacht omdat de slager de hoogste bieder is.
En geen vlees in de pakketten is ook niet helemaal waar, hier in Fryslan zijn afgelopen kerst ganzen beschikbaar gesteld die door jagers waren geschoten.
Naar verluid zijn deze met smaak geconsumeerd.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:15

In de Duitse Bild zeitung stond inderdaadeen stukje over deze duitse politicus.
Er stonden ook een aantal ontvangers van Harz IV (te vergelijken met bijstand)
Een paar vonden het ook beneden hun waardigheid dit te eten, ze waren toch geen 2e rangs burgers?
Nu kunnen ze iets gratis krijgen (een product dat 100% goed en veilig is) is het weer niet goed.
Ze mogen mijn diepvries helemaal volpakken voel ik me echt geen 2e rangs burger door hoor.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 08:44

Het hoeft ook niet vernietigd te worden voor de normale burger. Het is voor iedereen goed eetbaar, alleen klopt de informatie niet en voldoet het dan niet aan alle details van de zogenaamde kwaliteitseisen om verkocht te worden.
Misdrukken van verpakkingen liggen ook niet bij de ah in de winkel...
Verdef hebben ze bij de voedselbanken ook wel verse producten, maar bij inzameling geven ze de voorkeur aan houdbare. Logisch, dat kunnen ze in grote aantallen bewaren en verspreid uitdelen. Vers moet binnen een paar dagen de deur uit en diepvries moet je ook maar voldoende vriezerruimte voor hebben.
Het gaat er in mijn ogen niet om dat eten tweederangs zou zijn, maar meer dat je voor eten op of na de houdbaarheidsdatum van tenminste houdbaar tot echt niet meer wil betalen. Ik kies in de winkel met de verse dingen toch ook niet iets wat minder vers lijkt. Moet het thuis ook nog kunnen bewaren en anders moet ik duur voedsel, groente of fruit weggooien. Als je het gratis krijgt is het de moeite wel waard een deel weg te gooien en het goede deel te gebruiken, of dat het snel op moet.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:59

flicka schreef:

Dat is niet helemaal waar. Er zijn momenteel zat gezonde paarden die naar de slacht gaan, zeker in deze tijd. Maar sowieso zijn er altijd mensen die niet fokken, maar vermeerderen en wat leuk is voor gewone verkoop gaat zo weg en de rest gaat naar de slacht, dit doen ze bewust. En er zijn zelfs enkele die echt bewust alleen voor de slacht fokken. Maar dat zijn dan ook rassen met veel vlees.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:26

Katyatje schreef:
Uiteraard zullen armen en daklozen blij zijn met dat vlees, maar waarom wordt het zogezegd slechte vlees maar naar hun doorgeschoven? Waarom eten wij het dan ook niet gewoon op? Met zo'n berichten creëer je een kloof, wij en zij. 'Wij voelen ons te goed om vlees te eten dat bestempeld is geweest als gevaarlijk dus geven we het maar aan diegenen die niks anders hebben.' Dat beeld geeft het mij.

Oké, laten we dan de voedselbank ook maar opheffen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... nden.dhtml

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:08

Inderdaad, wat een enorme decadentie.
We hebben al ik weet niet hoe lang deze producten uit de schappen van de supemarkt gegeten en met smaak.
En nu deugt het plotseling niet meer?
Iedereen zou zich dood moet schamen. Vooral die lui die toch al van de bijstand leven en ook nog een eens een grote waffel opzetten.
Breng mij maar een paar dozen diepvrieslasagne en kroketten voorbij, mag zonder sticker en met, net als altijd al paard. Ik zou er heel blij mee zijn en ben geen bijstandsontvanger.
En hou toch op over allergisch, tegenwoordig schijnt iedereen overal allergisch tegen te zijn. En weten jullie, dáár ben ik dan weer allergisch voor, stelletje verwende kwezels.
Wacht maar af, het zal niet zo lang meer duren en dan zul je blij zijn tenminste nog een stukje vlees überhaupt te kunnen kopen.

Die lui die bij de voedselbank lopen, willen tegenwoordig ook alleen nog maar merkproducten, alles andere is niet goed genoeg meer. Hebben jullie die uitzendingen nooit gezien? Schandalig.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:20

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:56

Waarschijnlijk heeft het iets met de verzekering te maken.
Als ze het voedsel niet laten vernietigen, betaalt de verzekering niets uit.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:58

En zo hadden er heeeel wat arme mensen van die lasagne kunnen eten.. wat een onzin zeg, ergens wel 'egoistisch' om het te vernietigen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 13:59

tweebelgen schreef:
Waarschijnlijk heeft het iets met de verzekering te maken.
Als ze het voedsel niet laten vernietigen, betaalt de verzekering niets uit.

Ehm.... Sinds wanneer ben je verzekerd voor het plegen van fraude?
Ik denk dat alle onkosten verhaald moeten worden op de uiteindelijke fraude plegers...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:08

Janine1990 schreef:
Katyatje schreef:

Oké, laten we dan de voedselbank ook maar opheffen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... nden.dhtml

Hoe sluit dit aan bij wat ik zeg?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:12

flicka schreef:

Nee? Nou dacht het dus mooi wel.
Wat dacht je van al die shetlanders die op markten met 100en tegelijk in vrachtwagens naar Italië enz. vertrekken?

En meer dan zat Shetlander "fokkers" fokken voor de slacht.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:24

Ik eet al mijn hele leven hoofdzakelijk eigen dieren, en ja oa ook paard/pony.
Toen mijn dochter een jaar of 6 was kreeg haar pony [shet] een hengstveulen.
Toen die weg moest stelde ik voor om hem maar te laten slachten voor eigen gebruik, je zult begrijpen dat dat protest op leverde .
Ik mocht hem wel verkopen.
Toen heb ik haar uitgelegd dat hij dan wss via Zuidlaren naar Belgie of Italie zou gaan om daar alsnog geslacht te worden, waarna we hem weer terug konden kopen in de winkel als salami.
Toen snapte zij ook wel welke optie beter was.
Uiteindelijk heeft ze hem met me naar de plaatselijke slager gebracht, en weer opgehaald.
Kort: het veulen heeft ongeveer 3/4 jaar van ons gegeten, en daarna wij van hem