Salinero's look-a-like contest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: Salinero's look-a-like contest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:41

Wat super leuk voor die kleintjes!!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:00

Wat een grappige wedstrijd hoewel er natuurlijk maar 1 echte Salinero is :)

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:28

Nou ik ben er geweest was een slecht georganiseerd zooitje,

Werden uit 5 groepjes 4 a 5 combi's per groep gekozen als je pech had en je had een groepje met veel gelijkenen op salinero lag je er mooi uit terwijl uit ander groepjes pony's werden gekozen die bijv. 2 sokje en een kolletje of bles hadden en dus niet op salinero leken terwijl in het groepje van mijn dochter 2 bijna indentieke aan salinero niet mee mochten.

Ook werd er totaal niet gekeken of een pony wel bomproef was door bijv het publiek een keer te laten applaudiseren, nu zaten en een aantal pony's tussen die ik goed ken waarvan de ruiters op een gewone wedstrijd de pony al bijna niet goed rondgestuurd krijgen laat staan op indoor.

het was 1 grote desillusie niet omdat mijn dochter niet mee mocht maar gewoon omdat er uiteindelijk ongeveer de helft van de geselecteerden nog niet voor 60 % op salinero leken.

O ja onze pony stapt op het filmpje op 57 a 58 seconden van hart van nederland recht voor de camera dus we zijn lekker wel op tv geweest

En een grote grap was ook dat er gewone vossen en zelfs een bonte door de voorselectie zijn gekomen, nou ja!!!!
Laatst bijgewerkt door spekenham op 25-02-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:31

Het is ook voor de kinderen, niet voor de papa's en mama's :) en so what dat er een bonte door de voorselectie is gekomen. Super toch voor dat ruitertje? Grote grap? Ben je mal. Gewoon lol met je knol voor de kleintjes :) Is toch fantastisch voor diegene die er mogen rijden! :)
Ik vind het een super lief en leuk idee! En toch leuk dat anky er zelf zo bij betrokken is en mee kijkt? :) Toffe ervaring hoor voor de jeugd! Alleen al op dat terrein mogen rijden is al gaaf haha :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:35

Hartstikke leuk voor die kinderen. Mee doen in een show met je grote held. Leuk.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:37

de ervaring is wel leuk maar mijn dochter is hierin erg serieus en vond terecht dat er niet goed op de aftekeningen geselecteerd werd.
Voor mij maakt het niks uit maar ja voor haar ligt dat wel wat anders.

overigens was anky helemaal niet zo betrokken hoor het was allemaal niet zo vanzelfsprekend. op een filmpje is het toch anders dan als je er met je neus bovenop staat

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:39

Teleurstelling is altijd sneu als je zo jong bent :j

Ik bedoelde ook meer van; leuk dat ze anky wel konden zien :) dat is voor de meeste kinderen al een droom natuurlijk!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:11

Je pony laten zien aan Anky is voor de kids natuurlijk al ZOO enorm gaaf!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:28

't is dat ik geen paard heb dat op salinero lijkt, anders had ik ook wel mee gedaan hoor :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:39

spekenham schreef:
Nou ik ben er geweest was een slecht georganiseerd zooitje,

Werden uit 5 groepjes 4 a 5 combi's per groep gekozen als je pech had en je had een groepje met veel gelijkenen op salinero lag je er mooi uit terwijl uit ander groepjes pony's werden gekozen die bijv. 2 sokje en een kolletje of bles hadden en dus niet op salinero leken terwijl in het groepje van mijn dochter 2 bijna indentieke aan salinero niet mee mochten.

Ook werd er totaal niet gekeken of een pony wel bomproef was door bijv het publiek een keer te laten applaudiseren, nu zaten en een aantal pony's tussen die ik goed ken waarvan de ruiters op een gewone wedstrijd de pony al bijna niet goed rondgestuurd krijgen laat staan op indoor.

het was 1 grote desillusie niet omdat mijn dochter niet mee mocht maar gewoon omdat er uiteindelijk ongeveer de helft van de geselecteerden nog niet voor 60 % op salinero leken.

O ja onze pony stapt op het filmpje op 57 a 58 seconden van hart van nederland recht voor de camera dus we zijn lekker wel op tv geweest

En een grote grap was ook dat er gewone vossen en zelfs een bonte door de voorselectie zijn gekomen, nou ja!!!!

Why so serious..?

Het is leuk voor de kindjes en leuk voor het afscheid van Salinero.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:29

Ik vind het echt heel leuk van Anky om zoiets te doen, maar zeker ook voor die kinderen, lijkt me echt een droom om daar sws te rijden :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:04

Ik ben er ook geweest! Met mijn pony!

Ik vond het als 15,5 jarige ook super leuk om met mijn pony voor Anky te rijden en gefilmt te worden! Ik kom vooral veel voor in het filmpje van omroep brabant voor degene die interesse hebben. Ik ben niet door,maar misschien ook wel terecht,want mijn pony heeft maar 1 wit voetje en is een stuk magerder dan Salinero.

Ik vond het echt super leuk om is een keer meegemaakt te hebben en vind het ook super leuk voor de gene die door zijn naar indoor brabant,of er nou wel of niet goed geselecteerd was.......

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 00:48

Wat is er mis mee? Ik vind het een origineel idee voor een afscheid en het is leuk voor de kleintjes.

Citaat:
Dat was wel nodig ook want sommigen hadden een schimmel en vonden dat die op Salinero leek.

Hier moest ik stiekem wel om lachen. :+

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:21

Het is wel leuk om daar geweest te zijn maar ondanks dat is het voor de kinderen jammer dat er ook "concurrenten"en ik zeg dit niet serieus maar zo zien kinderen dat wel door zijn terwijl die niet terecht was ,ik had ze gelukkig thuis al goed voorbereid en al heel duidelijk gemaakt dat ze het als een lolletje moet zien en alleen daar rijden gewoon heel leuk is.
Maar is niet leuk als ze steeds zegt als ze een andere geselecteerde ziet, he, die pony lijkt niet eens voor de helft op salinero terwijl mijn pony maar 1 wit voetje mist. dan als moeder kan ik haar alleen maar gelijk geven en de schuld toch maar leggen aan het feit dat er niet zo goed gekeken is tijdens de selectie.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:30

Of gewoon vertellen dat de wereld niet altijd eerlijk is. Zeker de paarden (dressuur) wereld niet.
Het is en blijft jurywerk. Als zij die andere ponys beter vinden, moet je je er maar bij neerleggen.

Mijn ouders zijn er altijd heel duidelijk over geweest. Ik wilde dressuurwedstrijden rijden, prima, maar geen gezeik over te lage punten. Het is een weergave van een mening en als je over de mening van een ander gaat lopen zeuren, ga je maar wat anders doen. Hielp perfect. :D Dus nee, je hoeft haar als moeder niet alleen maar gelijk te geven.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:26

wat een onzin reactie hierboven, het is geen dressuurwedstrijd er werd gekeken op uiterlijke kenmerken en daar valt niet over te twisten.

Wij rijden zelf ook dressuurwedstrijden dus zijn echt wel bekend met het soms anders uitvallen van uitslagen maar dit kun je niet met elkaar vergelijken.

Overigens hoef ik ze geen gelijk te geven maar het is wel zo dat ik vind dat ik haar ook niet hoef af te vallen, als moeder zijnde mag je ook een kind gelijk geven en zeker als het echt duidelijk is hoe de situatie is.
Mijn dochter is geen klein kind van 6-8 jaar oud die misschien de dingen anders zien maar 11 jaar en geen pieper dus ze mag op dat moment best haar mening geven over hoe dat ze het vind verlopen. Ik vind dit geen zeuren over een mening van een ander eerder het weergeven van hoe de selectie verlopen is en dat daar niet zo serieus mee omgegaan is.

En ik neem aan dat alle pony's die daar zaterdag geweest zijn wel daar gekomen zijn om eerlijk en serieus beoordeeld te worden. en uiteraard ook om een keer daar te kunnen rijden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:32

spekenham schreef:
wat een onzin reactie hierboven, het is geen dressuurwedstrijd er werd gekeken op uiterlijke kenmerken en daar valt niet over te twisten.

Wij rijden zelf ook dressuurwedstrijden dus zijn echt wel bekend met het soms anders uitvallen van uitslagen maar dit kun je niet met elkaar vergelijken.

Overigens hoef ik ze geen gelijk te geven maar het is wel zo dat ik vind dat ik haar ook niet hoef af te vallen, als moeder zijnde mag je ook een kind gelijk geven en zeker als het echt duidelijk is hoe de situatie is.
Mijn dochter is geen klein kind van 6-8 jaar oud maar 11 jaar dus ze mag op dat moment best haar mening geven over hoe dat ze het vind verlopen. Ik vind dit geen zeuren over een mening van een ander eerder het weergeven van hoe de selectie verlopen is en dat daar niet zo serieus mee omgegaan is.

Dankjewel. Fijn discussiëren als er gelijk met modder gegooid wordt.
Natuurlijk valt daarover te twisten. In de openingspost word ook beschreven dat er niet alleen naar uiterlijk is gekeken.
Het is JUIST te vergelijken met anders uitvallen van punten. De ene vind die ene zwarte meer overeenkomsten vertonen met Salinero, de ander die donkerbruine.

Ik vind het toch altijd typerend dat er niet goed is gekeken, niet serieus mee omgegaan is of wat voor excuusje ook, wanneer er niet iets gewonnen of bereikt wordt. :+

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:33

spekenham schreef:
En ik neem aan dat alle pony's die daar zaterdag geweest zijn wel daar gekomen zijn om eerlijk en serieus beoordeeld te worden. en uiteraard ook om een keer daar te kunnen rijden.

Dat is dan gelijk al een 'fout' geweest.
Hoe kun je eerlijk en serieus beoordeeld worden met een PONY onder je kont? ;+
Salinero is wat.. 1.65m ofzo?

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:37

Ik ben er ook geweest met me pony helaas niet door.
Ik heb meer een donkerbruine pony en ze heeft maar 3 witten voetjes en mist de witte neus.
Vind het niet eens zo erg dat ik niet door ben want me pony vondt het bij Anky al eng laat staan bij indoor Brabant :'). Ik vond het alleen al super leuk dat ik er naar toe mocht. Ik ben 2x te zien op het filmpje alleen niet duidelijk.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:43

Er werd helemaal niet gekeken naar braafheid, het was muisstil in de bak.
Er werd echt alleen gekeken naar uiterlijk want je mocht maar 1 rondje stappen en 2 rondjes draven dus op het rijden werd ook helemaal niet geselecteerd. ( ja je moest wel normaal rond kunne sturen)

Als ze dan echt willen testen hadden ze iig iedereen een keer moeten laten applaudiseren ofzo.

Ik vind je reactie erg bot ik heb alleen geschreven hoe er geselecteerd is, en dat daar teveel per groep in afgeweken van werd dus in de ene groep zaten wel goed gelijkenen die niet mee mochten en in de andere groep werden bij gebrek aan beter dus pony's door gelaten die nog niet voor 50% op salinero leken.

Dus is toch echt een optische waarneming heeft niks met punten te maken.

Je ziet maar hoe je erover denkt ik heb het van dichtbij gezien en bovenstaande is mijn mening , overigens gooi ik niet met modder , je bent zelf begonnen over het feit dat ik mijn dochter geen gelijk hoef te geven, dat ik overigens ook niet gedaan heb, alleen maar proberen uit te leggen dat het niet anders is zonder ook haar mening af te vallen.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:44

sorry bericht was dubbel geplaatst

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:51

Bot? :') Geef gewoon m'n mening.
Grappig, je weet dat die punten bij dressuur ook nog steeds een optische waarneming van een jurylid zijn toch? Precies hetzelfde dus. Jurysport dus shit happens dat mensen er anders over denken. Hoeft niet te betekenen dat ze daarom ongelijk hadden.

Maar wat ontzettend jammer voor je dochter, helaas. Arm kind! :(:) Beter zo?

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:53

Super schattig!

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:00

weet je jij wil gewoon gelijk krijgen ofzo, schei toch uit joh ga iets nuttigs doen.

Over aftekeningen valt toch weinig te discussieren toch?
Over hoe een onderdeel uit de proef gereden wordt is toch echt wel even een ander verhaal, ik zal je even leren
een punt is opgebouwd uit div onderdelen zoals - aanvang oefening, hoe verloopt de oefening en hoe is de eindafwerking. En misschien uit nog wel meer factoren.

Dus daar zitten zoveel factoren in die een punt kunnen beinvloeden, wat kan de beoordeling van afgelopen zaterdag dan nog beinvloeden volgens jou?

Ik hoef geen geen misselijke opmerkingen zoals onderstaande regel, gelukkig hoeven wij geen medelijden want we rijden voor ons zelf lekker mee in de dressuurklassen zo gaan we lekker naar het NK .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:05

spekenham schreef:
weet je jij wil gewoon gelijk krijgen ofzo, schei toch uit joh ga iets nuttigs doen.

Over aftekeningen valt toch weinig te discussieren toch?

Je weet er anders zelf al een pagina mee te vullen >;)
Ik vind dat je je als moeder zijnde wel erg druk maakt om het feit dat je kind niet door is zeg. Als je je om zulke dingen zo vreselijk druk kan maken kun je in het vervolg dit soort activiteiten beter achterwege laten volgens mij.