Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Teigetje008 schreef:Het is al bekend dat mensen met een sociale handicap, autisten en mensen met bijvoorbeeld ADHD het erg goed doen in het bijzijn van een paard. Daar heb je geen onderzoek voor nodig.
Verder zijn er tegenwoordig erg veel trainingen voor managers met paarden, om het leiderschap helderder (door een reactie of anti-reactie van het paard) beter onder de knie te krijgen.
De studie wijst uit dat paardenliefhebbers goed zijn in leidinggeven en veel doorzettingsvermogen hebben. Verder zijn zij vastberaden, enthousiast, veerkrachtig en structueel erg sterk. De ruiters beschikken ook over sterke sociale vaardigheden.
Wisten we toch al lang! Anders bestond Bokt niet!
.
)
Renee1990 schreef:Teigetje008 schreef:Het is al bekend dat mensen met een sociale handicap, autisten en mensen met bijvoorbeeld ADHD het erg goed doen in het bijzijn van een paard. Daar heb je geen onderzoek voor nodig.
Verder zijn er tegenwoordig erg veel trainingen voor managers met paarden, om het leiderschap helderder (door een reactie of anti-reactie van het paard) beter onder de knie te krijgen.
De studie wijst uit dat paardenliefhebbers goed zijn in leidinggeven en veel doorzettingsvermogen hebben. Verder zijn zij vastberaden, enthousiast, veerkrachtig en structueel erg sterk. De ruiters beschikken ook over sterke sociale vaardigheden.
Wisten we toch al lang! Anders bestond Bokt niet!
Interessant! Waar heb je die info vandaan over het omgaan met paarden en ADHD.
Ik heb het zelf maar heb er nooit iets over gelezen mbt omgang met paarden en of dieren

Kwanyin schreef:tylando schreef:hahha idd!
bokt kan hier een heel goed voorbeeld van zijn!
Ik ruik ruimte voor nieuwe argumenten in discussies.
"Wat een asociale manier van denken heb jij. Laat me raden, jij rijdt zeker slechts een keer per week op een manegepaard? Ik rij drie eigen paarden per dag plus elke zondag nog een wedstrijd."

deviltjh schreef:Natuurlijk zijn er zat aardige mensen,
Ik heb een hele leuke groep waar ik mee rijd.
En ik ben een persoon die teveel vragen stelt.
Maar als ik mensen.zie zitten met de duurste kleding
En een eigen paard waar ze 1 x in de week op gaan rijden,
Dan zal ik niet zeggen: dat zal wel een onaardig mens zijn
Maar als ze me dan als een rund aankijken,
En dan nog niet aardig hallo terug zeggen,
Trek ik me ook zo mijn twijfels
sallandval schreef:Elke kerncompetentie heeft een schaduwkant: goed in leiding geven en een groot doorzettingsvermogen...betekent óók:
slecht in volgen (problemen met autoriteiten?) en koppig
Citaat:De studie wijst uit dat paardenliefhebbers goed zijn in leidinggeven en veel doorzettingsvermogen hebben. Verder zijn zij vastberaden, enthousiast, veerkrachtig en structueel erg sterk. De ruiters beschikken ook over sterke sociale vaardigheden.