Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
idefix4 schreef:Ik vond het nogal duidelijk? Beest was sterk vermagerd en de andere had ook al het looike gelegd. Ik kan me wel het type voorstellen die dat doet. Op de Bijbelbelt komen dit soort praktijken ook vaker voor. Daar zijn zelfs stallen waar de DA niet mag komen op zondag. Vind ik ook zeer dieronvriendelijk. Je zal maar een geval hebben waar je direct hulp voor nodig hebt. Het doet me afvragen of ze zichzelf die hulp ook zouden ontzeggen omdat het zondag is? Er zijn echt mensen die de waarde van dieren hun welzijn niet zien in deze contreien.

idefix4 schreef:Ik vond het nogal duidelijk? Beest was sterk vermagerd en de andere had ook al het looike gelegd. Ik kan me wel het type voorstellen die dat doet. Op de Bijbelbelt komen dit soort praktijken ook vaker voor. Daar zijn zelfs stallen waar de DA niet mag komen op zondag. Vind ik ook zeer dieronvriendelijk. Je zal maar een geval hebben waar je direct hulp voor nodig hebt. Het doet me afvragen of ze zichzelf die hulp ook zouden ontzeggen omdat het zondag is? Er zijn echt mensen die de waarde van dieren hun welzijn niet zien in deze contreien.
idefix4 schreef:k vond het nogal duidelijk? Beest was sterk vermagerd en de andere had ook al het looike gelegd. Ik kan me wel het type voorstellen die dat doet. Op de Bijbelbelt komen dit soort praktijken ook vaker voor. Daar zijn zelfs stallen waar de DA niet mag komen op zondag. Vind ik ook zeer dieronvriendelijk. Je zal maar een geval hebben waar je direct hulp voor nodig hebt. Het doet me afvragen of ze zichzelf die hulp ook zouden ontzeggen omdat het zondag is?
funnyhorses schreef:Knert zulke mensen kun je niet helpen,die beginnen steeds weer opnieuw met dieren.
heb het zelf meegemaakt,beestjes opgenomen zodat de eigenaar financieel lucht kreeg,kwam ik 3 weken later op visite (onaangekondigd) liep er alweer een pup rond,een hele kooi vol hamsters en 2 pony's!
Nou dan ben ik echt in staat om zulke idioten een rotschop te verkopen,geen nagel om aan de vot te kratsen maar dieren aanschaffen.
Heb ik geen begrip voor,ik ben ook voor flink afstraffen in zulke gevallen.
Knert schreef:funnyhorses schreef:Knert zulke mensen kun je niet helpen,die beginnen steeds weer opnieuw met dieren.
heb het zelf meegemaakt,beestjes opgenomen zodat de eigenaar financieel lucht kreeg,kwam ik 3 weken later op visite (onaangekondigd) liep er alweer een pup rond,een hele kooi vol hamsters en 2 pony's!
Nou dan ben ik echt in staat om zulke idioten een rotschop te verkopen,geen nagel om aan de vot te kratsen maar dieren aanschaffen.
Heb ik geen begrip voor,ik ben ook voor flink afstraffen in zulke gevallen.
groot gelijk heb je.. Maar niet overal zit zo'n verhaal achter. Hoewel het wel vaak zo is, kan een situatie ook uit wanhoop zijn ontstaan en dan soms laten mensen hun gezonde verstand dan ook maar gaan voor wat het was.
Shirley schreef:Lekkere vertrouwde omgeving ... eerst je kameraadje van ontbering zien sterven en dan zelf op je dood staan wachten
Snap werkelijk niet dat je hiervoor nog excuses zou willen gaan verzinnen