Pony ondanks reddingspoging overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Pony ondanks reddingspoging overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:31

Het waren er twee, Anoli -O-

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:40

Ik vind dit toch zo vreselijk! Waarom hebben sommige mensen paarden?

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:49

Triest dat zulke mensen bestaan , gadverdamme , schijthekel aan zulke mensen .

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 05:55

Jammer dat zulke mensen alleen en proces verbaal krijgen en niet achter de tralies komen. Gelukkig is het paard in een liefdevolle omgeving gestorven

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:15

Ach die krijgt een boete van 250 euro.
Zelfs voor een niet gordel dragen krijg je in Nederland meer
Lang leve de rechtspraak

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:37

Tsss triest hoor, en het dan ook nog zeggen op een manier
van "Ohja die gaat toch wel dood, ben ik er vanaf" |(

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:43

Dieptriest. :n
Arme dieren!

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:46

Ik zou willen dat ze hier ook animailcops hadden net als in amerika.

JV_dekjes

En zoiets gebeurd heel vaak omdat de instanties die je moet bellen voor dit soort zaken 9 van de 10 keer niet eens de moeite nemen om te komen kijken. Helaas vaak genoeg meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door JV_dekjes op 23-02-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Ik ben voor een levenslang verbod op dieren in dit geval. Ook geen andere dieren dus. nog geen goudvis.....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:55

Vreselijk en Aalburg. Hopelijk is ie zwaar gelovig, dan heeft ie nog wat uit te leggen aan de hoogste baas. Vraag me af waar of het was. Ik woon aan de andere kant van de Maas. De meesten die ik daar ken zijn erg goed voor hun beesten.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 07:07

Nou nou, een procesverbaal... Levenslang een verbod op het houden van dieren lijkt me een beter straf -O- >;) .

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:33

Ach, die lopen er ook zat rond in de buurt van Aalburg. :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:39

Wat een conclussies meteen weer. Hoe oud was het dier? Wat waren dan de precieze omstandigheden? Ik vind dit veel te weinig informatie om hier een man af te gaan lopen zeiken laat staan te roepen dat ik hem in zn ballen zou willen trappen? Wat meer info zou wel fijn zijn.

Jammer dat een reddingsactie te vergeefs is geweest, nooit leuk als een dier komt te overlijden, ik hoop alleen wel dat de actie er niet voor gezorgd heeft dat de lijdensweg van het dier alleen maar langer heeft geduurd. Daar ben ik dus wel bang voor..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:45

Ik vond het nogal duidelijk? Beest was sterk vermagerd en de andere had ook al het looike gelegd. Ik kan me wel het type voorstellen die dat doet. Op de Bijbelbelt komen dit soort praktijken ook vaker voor. Daar zijn zelfs stallen waar de DA niet mag komen op zondag. Vind ik ook zeer dieronvriendelijk. Je zal maar een geval hebben waar je direct hulp voor nodig hebt. Het doet me afvragen of ze zichzelf die hulp ook zouden ontzeggen omdat het zondag is? Er zijn echt mensen die de waarde van dieren hun welzijn niet zien in deze contreien.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:31

idefix4 schreef:
Ik vond het nogal duidelijk? Beest was sterk vermagerd en de andere had ook al het looike gelegd. Ik kan me wel het type voorstellen die dat doet. Op de Bijbelbelt komen dit soort praktijken ook vaker voor. Daar zijn zelfs stallen waar de DA niet mag komen op zondag. Vind ik ook zeer dieronvriendelijk. Je zal maar een geval hebben waar je direct hulp voor nodig hebt. Het doet me afvragen of ze zichzelf die hulp ook zouden ontzeggen omdat het zondag is? Er zijn echt mensen die de waarde van dieren hun welzijn niet zien in deze contreien.

Maar dat ontken ik ook niet. Ik vind alleen dat je niet maar meteen alles kunt zeggen en vinden over iets waarvan je zo weinig informatie over hebt.

Jongens, we weten de achtergrond niet, ik ken de betreffende man niet maar de reacties zijn wel op deze man gericht en dat vind ik gewoon niet zo gepast als je zo weinig weet. Wat is de situatie van de man? Ik hoop inderdaad dat het niet een onbeschofte man is die geen bal om paarden geeft en ze opzettelijk kwaad heeft gedaan. Dat zou ik vreselijk vinden. Maar wat ik nu vooral erg vind is dat het dier waarschijnlijk langer geleden heeft en ook nog eens meer stress heeft gehad door het uit zn vertrouwde omgeving te halen. (hoe slecht deze dan ook was)...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:58

Lekkere vertrouwde omgeving ... eerst je kameraadje van ontbering zien sterven en dan zelf op je dood staan wachten :n

Snap werkelijk niet dat je hiervoor nog excuses zou willen gaan verzinnen :?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:11

idefix4 schreef:

Wat een vooroordelen van deze plaats weer. Verdiep je eerst ergens in voor je de bijbel god en weet ik wie allemaal bij dit incident betrekt }:0

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:11

idefix4 schreef:
k vond het nogal duidelijk? Beest was sterk vermagerd en de andere had ook al het looike gelegd. Ik kan me wel het type voorstellen die dat doet. Op de Bijbelbelt komen dit soort praktijken ook vaker voor. Daar zijn zelfs stallen waar de DA niet mag komen op zondag. Vind ik ook zeer dieronvriendelijk. Je zal maar een geval hebben waar je direct hulp voor nodig hebt. Het doet me afvragen of ze zichzelf die hulp ook zouden ontzeggen omdat het zondag is?

Er zijn aan "deze kant" van de maas inderdaad mensen die op zondag geen dierenarts ontvangen. Er zijn ook mensen die op zondag geen arts voor zichzelf ontvangen. En ook mensen die helemaal geen arts willen ontvangen of bezoeken. Dat is hun geloof. Helaas moeten we dit accepteren, misschien is dit wel het geval bij deze meneer.

Dat neemt niet weg dat het erg is dat dit gebeurt. Maar helaas dus niet helemaal vreemd :( :(

Gelukkig wonen er aan deze kant nog wel mensen die goed zijn voor hun dieren :j :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:17

helaas gewoon keiharde realiteit. Iedereen heeft (natuurlijk) medeleven met het dier en haatgevoelens naar de eigenaar. Maar het gebeurt misschien zelfs bij je om de hoek. En hoe gemeen ook, soms is het verhaal erachter ook gewoon ontstaan uit wanhoop en credit crisis.. wat ooit mooi had moeten zijn. Ik praat het echt niet goed hoor. Maar wat ik probeer te zeggen is dat wij om ons heen moeten kijken als we het dan toch zielig vinden. Iets minder oooh en aah roepen, maar ook eens wat geld naar een stichting of opvang etc toestoppen of eens een paar plakken hooi of zakje voer brengen.

Mensen hint geven om op verkoop over te gaan, dieren af te staan.
Blijft lastig... en jammer dat de dieren er de dupe van worden.
En op zijn minst zorgen voor je eigen viervoeters..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:59

Knert zulke mensen kun je niet helpen,die beginnen steeds weer opnieuw met dieren.
heb het zelf meegemaakt,beestjes opgenomen zodat de eigenaar financieel lucht kreeg,kwam ik 3 weken later op visite (onaangekondigd) liep er alweer een pup rond,een hele kooi vol hamsters en 2 pony's!
Nou dan ben ik echt in staat om zulke idioten een rotschop te verkopen,geen nagel om aan de vot te kratsen maar dieren aanschaffen.
Heb ik geen begrip voor,ik ben ook voor flink afstraffen in zulke gevallen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:35

funnyhorses schreef:
Knert zulke mensen kun je niet helpen,die beginnen steeds weer opnieuw met dieren.
heb het zelf meegemaakt,beestjes opgenomen zodat de eigenaar financieel lucht kreeg,kwam ik 3 weken later op visite (onaangekondigd) liep er alweer een pup rond,een hele kooi vol hamsters en 2 pony's!
Nou dan ben ik echt in staat om zulke idioten een rotschop te verkopen,geen nagel om aan de vot te kratsen maar dieren aanschaffen.

groot gelijk heb je.. Maar niet overal zit zo'n verhaal achter. Hoewel het wel vaak zo is, kan een situatie ook uit wanhoop zijn ontstaan en dan soms laten mensen hun gezonde verstand dan ook maar gaan voor wat het was.

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:42

Wat vreselijk! :(
..
Gelukkig zelf nog nooit meegemaakt! :)
..
Mijn hemel..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:59

Knert schreef:
funnyhorses schreef:

groot gelijk heb je.. Maar niet overal zit zo'n verhaal achter. Hoewel het wel vaak zo is, kan een situatie ook uit wanhoop zijn ontstaan en dan soms laten mensen hun gezonde verstand dan ook maar gaan voor wat het was.

Als zoiets uit wanhoop ontstaat neemt men ook graag hulp aan en leert men van zijn fouten.
Dat zijn de soort mensen die ik ook heel graag help. :j
Maar dat soort volk wat ik eerder beschreef zijn er helaas meer van dan de dankbare mensen die blij zijn met hulp of oplossingen. -O-

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:52

Shirley schreef:
Lekkere vertrouwde omgeving ... eerst je kameraadje van ontbering zien sterven en dan zelf op je dood staan wachten :n

Snap werkelijk niet dat je hiervoor nog excuses zou willen gaan verzinnen :?

Waar men niets van weet, kan men niet over oordelen.

Feit is wel dat hoe slecht het soms ook ergens is, een ándere plek, hoé goed de bedoeling ermee ook is, soms heel vreemd/eng/overweldigend kan zijn en desalniettemin veel stress met zich mee kan brengen.

Ik probeer het niet goed te praten. In tegendeel. Ik zou juist wel wat meer duidelijkheid willen hebben. En ik spreek uit dat ik vermoed dat de hele toestand en de verhuizing misschien alleen maar tot verlenging van het lijden heeft gezorgd. Hopelijk heb ik het mis.