KWPN hengst Vivaldi dit jaar niet in de dressuursport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:27

Ach, wat mij betreft hebben zowel Vivaldi én Johnson wel bewezen dat ze bijzonder leuke nakomelingen geven, dus die GP hoeven ze er echt niet persé door te drukken. Goede keuze, en misschien blijven ze ook wel gewoon naast het dekken licht trainen? i.v.m. spieren.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:44

Maar als ze al zo goed hebben gepresteerd in de Lichte Tour, ben je toch gauw nieuwschierig naar hun scores in de Grand Prix! Nederland kan veel goede dressuurpaarden op Grand Prix niveau hebben!

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:02

Wat een nieuws zeg. Had dit even niet zien aankomen na het interview met HP op de HK. Geeft weer stof om over na te denken, wel dekken niet dekken en welke merrie... Leuk leuk leuk

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:10

Als hij geen piaffe en/of passage kan, kan het toch nog wel een goede dekhengst zijn die goede paarden brengt voor desnoods alleen de basissport. Daar zijn genoeg gebruikers die niet op zo'n ritselig paard zitten te wachten die wel goed in de Grand Prix kan presteren.

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:18

vur schreef:
Als hij geen piaffe en/of passage kan, kan het toch nog wel een goede dekhengst zijn die goede paarden brengt voor desnoods alleen de basissport. Daar zijn genoeg gebruikers die niet op zo'n ritselig paard zitten te wachten die wel goed in de Grand Prix kan presteren.

helemaal mee eens!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:07

koenborias schreef:
Maar als ze al zo goed hebben gepresteerd in de Lichte Tour, ben je toch gauw nieuwschierig naar hun scores in de Grand Prix! Nederland kan veel goede dressuurpaarden op Grand Prix niveau hebben!

Dan moeten ze wel alles GP oefeningen kunnen uitvoeren :Y)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:14

Nynke1 schreef:
koenborias schreef:

Dan moeten ze wel alles GP oefeningen kunnen uitvoeren :Y)

Laatste filmpje dat ik kan vinden van Johnson dateert uit 2012 en daar kan hij het wel maar niet op het niveau dat hij zou moeten laten zien.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:16

niemand zit op een 63/64 % score te wachten bij zo'n hengst, ik snap best dat als de 70+ er niet inzit dat ze er netzo goed niet aan beginnen.
Florencio bv had ook moeite met de pi en pa

Nynke1

Re: KWPN hengst Vivaldi dit jaar niet in de dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:18

Ik doelde ook meer op Vivaldi janderegelaa ;).

En tuurlijk gaan ze daar niet aan beginnen, geef ze groot gelijk.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:27

newt schreef:
[
Hij heeft minder dekkingen gedaan omdat het dekgeld erg duur is en in de huidige markt niet betaalbaar voor de gewone man.

Dekgeld heeft niks met jouw " gewone man" van doen, maar als je fokt, je kop er bij houden i.p.v. achter over-produceerde hipe's te hollen..

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:39

vur schreef:

Ook helemaal mee eens! Mijn vivje heeft mijn verwachtingen echt overtroffen nu ik ze onder zadel heb en voldoet meer als voldoende voor de basissport :j

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:49

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:55

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:04

Hierboven werd de vergelijking met Johnson gemaakt en werd er gesuggereerd dat hij ook geen pi/pa kan. Van Vivaldi was immers al lang bekend dat hij geen pi en pa kon.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:16

sarabande schreef:
_Lotte_ schreef:
Toch zijn de pi en pa van Johnson op dit filmpje echt niet slecht! Dan kan hij wel 70+ scoren. Ik vind zijn piaffe beter dan van bijv Tango.
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=4916

Wat heeft dat in hemelsnaam met Vivaldi te maken :?

:n Niets, Johnson heeft een heel ander 'probleem'. Heeft overigens niets met de kwaliteit van het paard te maken.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:45

Vivaldi komt gewoon tekort voor de zware tour.
En inderdaad de combinatie van dekken en sport is niet voor alle hengsten weggelegd.
Momenteel breken er nakomelingen door van Vivaldi, en zijn er ook al enkele zonen goedgekeurd.
Ik denk dat hij voor de fokkerij een grotere waarde heeft.
Zelf denken we dit jaar toch aan een jonge vivaldi, namelijk Dream Boy

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:08

Wat is Johnsons zijn probleem?
Vivaldi is niet het mooiste paard exterieur matig en ook erg lastig op het juiste gewicht te houden bij spanning. Ik kan me voorstellen dat dekken en zware training dan teveel voor hem is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:37

_Lotte_ schreef:
Toch zijn de pi en pa van Johnson op dit filmpje echt niet slecht! Dan kan hij wel 70+ scoren. Ik vind zijn piaffe beter dan van bijv Tango.
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=4916

Het lijkt goed maar dat is het niet. Voor de GP moet hij een bepaald aantal passen kunnen maken waarin hij niet naar voren/ heel gelimiteerd naar voren mag gaan. Voor de GP weet ik niet precies hoeveel het is maar bij de Inter mag je bijvoorbeeld in 7 a 8 stappen niet meer dan 1 meter vooruit gaan en voor de GP geldt weer een zwaardere norm. En als je het filmpje bekijkt staat hij gewoon nergens stil en zijn het ook maar een paar passen piaffe.

Die paar passen kunnen dan beter lijken dan die van Tango maar als Tango zijn mindere passen wel lang genoeg vol kan houden scoort hij beter.