Ernstig gewonde merrie achtergelaten op Brits voetpad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuc

Re: Ernstig gewonde merrie achtergelaten op Brits voetpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:58

Erg! Arm paard, ze zijn zo afhankelijk van mensen :(

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:26

echt zielig!!zieke mensen heb je toch!!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:54

Aan het haar te zien heeft er nooit een deken op gelegen. De wonden horen er ook niet bij lijkt me, vooral die kale benen lijkt me sterk

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:07

Bah wat naar... sommige mensen kun je echt achter het behang plakken.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:33

Vanaf de foto te zien zou je niet zeggen dat het zo ernstig was dat ze haar moesten laten inslapen.
Erg schraal was ze ook.

Waneer je zo met je dieren omgaat, ze dumpen waneer ze ziek of gewond zijn, dat is gewoon triest.

Jammer dat ze zo heeft moeten lijden in haar korte leven.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:10

Arm dier, en dan zeggen dat ze het misschien gered had. Maar dan had het dier nog lang pijn gehad. Zo slechte keuze is het dus niet. Ben daar misschien te nuchter voor.

Wat betreft de wonden, een wond hoeft niet diep te zijn om bijvoorbeeld tetanus etc. te krijgen ;) Dus als de wonden maar ernstig genoeg geinfecteerd waren kan zo'n beestje eraan overlijden ja.

Erg triest, hopelijk kan/kunnen de 'dader(s)' gepakt worden. Ik vind het persoonlijk wel fijn dat het dier uit zijn lijden verlost is.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:15

tja als de wonden zo geïnfecteerd zijn en tot op het bod, dan kan ik het wel indenken.
Alhoewel ik soms ook vind dat ze nog wel eens te snel overgaan op inslapen.

Arm paard, nu ben je vrij van je pijn en ellende.. dat wel.. Maar pas 2 jaar oud... :(:)

miekjuh3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:16

tis toch ok niet meer normaal wat iedereen zomaar met beesten doen als ze ze niet meer willen tjonge jonge eigenlijk zullen we ze zelf moeten achterlaten ergens zonder voedsel en drinken man k kan me hier zo boos om maken. pffff

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:27

Door dekens? Als ik het zo zie lijkt het meer op dat het kokend heet water op is gegaan ofzo? En een deken moet wel heel vreemd in elkaar geprutst zijn als het daar op die plekken zit? xD

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:45

paard ziet er nu niet uit alsof hij een deken op heeft gehad....wel broodmager.Waarschijnlijk een flinke worminfectie.
Wat ik zie aan wonden op de foto vind ik niet echt reden om het dier in te laten slapen....maar goed de andere kant kan erger zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:31

jesterlover schreef:
Alhoewel ik soms ook vind dat ze nog wel eens te snel overgaan op inslapen.

Meeste gevallen duurt het te lang voordat ze overgaan tot inslapen. Dier heeft geen bewustzijn, die weet niet dat hij 'pas' 2 jaar oud is. Dier weet alleen maar dat ie pijn heeft, zich verschrikkelijk voelt, hier en nu.

Ik had dit dier op het fietspad al laten inslapen denk ik. Als ie er zo uitziet is er een grote kans dat ie van binnen ook kapot is; en daarnaast lijdt het dier nu! In GB is een overschot aan paarden, zelfs al krijg je hem weer opgeknapt dat ie met een strak dieet en goede verzorging weer kan blijven bestaan (maar waarschijnlijk altijd zwak zou blijven), wie gaat dan voor hem zorgen in die recessie? Dan eindigt die straks weer in deze situatie. Daarnaast, wie betaald de dierenarts? Het klinkt sommige lullig omdat iedereen hier zijn eigen dier zeker zou redden -maar goed, onze dieren komen niet in deze situatie :S- maar je kan niet alles in leven houden, ' gewoon omdat het waarschijnlijk wel kan'. Dier lijdt enorm en er is maar 1 oplossing om dat voor altijd op te lossen, en dat is in laten slapen...

Ik vind het verschrikkelijk hoe sommige mensen met hun dieren om gaan, snap niet hoe ze het dier zover verwaarloosd krijgen. Echt, onbegrijpelijk. :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:32

Arm beestje, maar ook hier wat twijfels over het verhaal. De wonden zien er zo op het ook niet heel erg dramatisch uit. En ze zitten op wat onlogische plaatsen ook.

micksage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:34

arm paardje nog zo jong en nu al een einde aan zijn leven moeten maken
wie doet er nouw zo iets _-:(

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:25

Hier kan ik me echt heel boos om maken. Waarom neem je dan in godsnaam een paard?
Het arme beest.

rachellevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:21

Ik vind het wel heel vreemd. Een pony die een deken op heeft, heeft toch nooit zo'n dikke vacht.
Lijkt mij niet echt op dekenwonden. Tot op het bot, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Hoop dat ze die mensen vinden.

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:51

8)7 De eigenaar straffen! En die andere paarden verplicht laten nakijken door een veearts. Zielige beesten |(

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:34

@aikon

Na zoveel posts, de eerste die het op viel. Las het bericht net pas, dus vandaar late reactie.
Mij viel ook de enorm lange vacht eerder op als de verwondingen bij dit arme paardje.
Beestje was inderdaad ziek. Buiten de verwondingen zou het waarschijnlijk ook niet meer lang gleefd hebben.