jesterlover schreef:Alhoewel ik soms ook vind dat ze nog wel eens te snel overgaan op inslapen.
Meeste gevallen duurt het te lang voordat ze overgaan tot inslapen. Dier heeft geen bewustzijn, die weet niet dat hij 'pas' 2 jaar oud is. Dier weet alleen maar dat ie pijn heeft, zich verschrikkelijk voelt, hier en nu.
Ik had dit dier op het fietspad al laten inslapen denk ik. Als ie er zo uitziet is er een grote kans dat ie van binnen ook kapot is; en daarnaast lijdt het dier nu! In GB is een overschot aan paarden, zelfs al krijg je hem weer opgeknapt dat ie met een strak dieet en goede verzorging weer kan blijven bestaan (maar waarschijnlijk altijd zwak zou blijven), wie gaat dan voor hem zorgen in die recessie? Dan eindigt die straks weer in deze situatie. Daarnaast, wie betaald de dierenarts? Het klinkt sommige lullig omdat iedereen hier zijn eigen dier zeker zou redden -maar goed, onze dieren komen niet in deze situatie :S- maar je kan niet alles in leven houden, ' gewoon omdat het waarschijnlijk wel kan'. Dier lijdt enorm en er is maar 1 oplossing om dat voor altijd op te lossen, en dat is in laten slapen...
Ik vind het verschrikkelijk hoe sommige mensen met hun dieren om gaan, snap niet hoe ze het dier zover verwaarloosd krijgen. Echt, onbegrijpelijk.