De voor- en nadelen van Social Media in de paardenwereld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

Re: De voor- en nadelen van Social Media in de paardenwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:04

Kun je nagaan hoe vaak ik naar dit soort programma's kijk.
Ik probeer mijn mening te vormen uit andere informatiestromen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:09

cjb schreef:
Kun je nagaan hoe vaak ik naar dit soort programma's kijk.
Ik probeer mijn mening te vormen uit andere informatiestromen

Toch kwam ik met de stemwijzer ook in de buurt van PVV en SGP, als ik me goed herinner. Dingen waar ik totaal niet achter sta.
Veel mensen gaan daar toch op af, in plaats van verkiezingsprogramma's te lezen.

Dergelijke dingen voorkom je helaas niet, mensen zijn in een aantal opzichten, waaronder de invloed van de media, toch een beetje kuddedieren. En ik denk dat de grote media (tv, krant, radio) en haar iconen het niet anders zouden willen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:23

Dus zonder social media maakt traditionele media de opinie. Dus als de Paardenkrant drukt dat ruiter XYZ zijn trainingsmethoden kwalitatief uitermade teleurstellend zijn is het okay, maar als ik hetzelfde op Twitter plemp is het ineens een probleem?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:54

nee krant hoort ook bij media. Media is vaak niet objectief en daardoor worden vaak dingen vervormd naar iemands mening.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:10

DaisyB94 schreef:
nee krant hoort ook bij media. Media is vaak niet objectief en daardoor worden vaak dingen vervormd naar iemands mening.

Iemand's mening wordt hoe dan ook verkondigd in alle gevallen; ten goede of ten kwade.

Of de media een bericht "gekleurd" naar buiten brengt is dus net zoveel waard dan het bericht dat iemand zelf naar buiten brengt.
In dit geval dus Sjef Janssen.

Maar via social media is wel een "eigen mening" van bv Sjef Janssen in zijn tegendeel te onderbouwen.
Het ligt er maar net aan welke "onderzoeken" gebruikt worden om het voor of tegen aan te tonen.

Belangrijk is wel, dat de mening van overkoepelende organisatie's herzien kan worden door de meningen op social media.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:12

Het oorspronkelijke artikel ging erover dat "leden zich zorgen maken over social media" en "Via Social Media kunnen kleine ogenschijnlijke, onbelangrijke gebeurtenissen onder een vergrootglas worden gelegd."

Ik vraag me dus af hoe anders dat dan is als traditionele media en of die leden zich daar dan ook zo druk over maken want of ik iets op Twitter beweer of een journalist iets in de krant schrijft doet volgens mij niet zo veel voor elkaar onder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:54

manic schreef:
Het oorspronkelijke artikel ging erover dat "leden zich zorgen maken over social media" en "Via Social Media kunnen kleine ogenschijnlijke, onbelangrijke gebeurtenissen onder een vergrootglas worden gelegd."

Ik vraag me dus af hoe anders dat dan is als traditionele media en of die leden zich daar dan ook zo druk over maken want of ik iets op Twitter beweer of een journalist iets in de krant schrijft doet volgens mij niet zo veel voor elkaar onder.

Ik denk niet dat dat een verschil maakt, het verschilt zit 'm in hoe het wordt gebracht. Kijk maar eens op Twitter naar het soort berichten over bijvoorbeeld een tv-show dat wordt geretweet. Of de hashtag waarmee wordt getweet.

En waar het artikel over gaat is volgens mij ook niet zo zeer wat één persoon denkt en vindt, maar de eenvoud waarmee meerdere personen zich bij elkaar kunnen voegen door middel van Social Media, waardoor er ook een platform gecreëerd wordt bij andere media (denk tv, krant, radio).

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:29

Het is een belachelijk idee om te denken dat je social media kunt sturen, of dat je op enigerlei wijze invloed kunt uitoefenen op de massa. Nu een begin maken met erover na te denken is lichtelijk
laat.

DaisyB94 schreef:

Objectieve media bestaan niet. Geen enkel medium is objectief. Naast belangen die er spelen, dubbele agenda's van journalisten is het onmogelijk om objectief te zijn. Een journalist schrijft altijd vanuit zijn eigen perceptie en zelfs de keuze van de bronnen is een vorm van subjectiviteit.

cjb schreef:
Kijk alleen maar naar de tweedekamer verkiezingen. "Pauw en Witteman" roepen dat bv de SGP de beste keuze is. En twee dagen daarna hebben ze er 10 zetels bij in de peilingen van m de hond.
Als ze dit dan ook nog eens gaan roepen op twitter, facebook en andere tv programma's stijgen ze zo 20 of 25 zetels.
En ik durf je te verzekeren dat die mensen het verkiezingsprogramma niet gelezen hebben om een eigen mening te vormen.
Deze grote groep meelopers zorgen er wel voor dat zo'n patij 4 jaar lang mag bepalen wat goed is voor ons????
Dus ja media en sociale media kunnen gevaarlijk zijn.
De aanbieder van informatie zich van dit gevaar meer bewust moeten zijn.
Openheid en transpatantie leiden niet altijd tot het maken van juiste keuzes maar kan ook tot stemmingmakerij en onrust in de maatschapij.

Redelijk simplistische voorstelling van de gang van zaken. P&W zouden graag willen dat ze zo'n invloed hebben. :D