Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cjb schreef:Kun je nagaan hoe vaak ik naar dit soort programma's kijk.
Ik probeer mijn mening te vormen uit andere informatiestromen
DaisyB94 schreef:nee krant hoort ook bij media. Media is vaak niet objectief en daardoor worden vaak dingen vervormd naar iemands mening.
manic schreef:Het oorspronkelijke artikel ging erover dat "leden zich zorgen maken over social media" en "Via Social Media kunnen kleine ogenschijnlijke, onbelangrijke gebeurtenissen onder een vergrootglas worden gelegd."
Ik vraag me dus af hoe anders dat dan is als traditionele media en of die leden zich daar dan ook zo druk over maken want of ik iets op Twitter beweer of een journalist iets in de krant schrijft doet volgens mij niet zo veel voor elkaar onder.
DaisyB94 schreef:nee krant hoort ook bij media. Media is vaak niet objectief en daardoor worden vaak dingen vervormd naar iemands mening.
cjb schreef:Kijk alleen maar naar de tweedekamer verkiezingen. "Pauw en Witteman" roepen dat bv de SGP de beste keuze is. En twee dagen daarna hebben ze er 10 zetels bij in de peilingen van m de hond.
Als ze dit dan ook nog eens gaan roepen op twitter, facebook en andere tv programma's stijgen ze zo 20 of 25 zetels.
En ik durf je te verzekeren dat die mensen het verkiezingsprogramma niet gelezen hebben om een eigen mening te vormen.
Deze grote groep meelopers zorgen er wel voor dat zo'n patij 4 jaar lang mag bepalen wat goed is voor ons????
Dus ja media en sociale media kunnen gevaarlijk zijn.
De aanbieder van informatie zich van dit gevaar meer bewust moeten zijn.
Openheid en transpatantie leiden niet altijd tot het maken van juiste keuzes maar kan ook tot stemmingmakerij en onrust in de maatschapij.