Definitief bute in Brits paardenvlees gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:55

NathalietjeB schreef:
zijn we na al die paardenvlees topics ondertussen niet eens beetje paardenvlees topic moe???
ik las een ander grappig topic van een slager die juist daardoor meer mensen over de vloer kreeg die geintresseerd waren in paardenvlees...
vond t wel grappig...

Het gaat niet om het "paard" in het schandaal, het gaat erom dat er ingrediënten in je eten zijn verwerkt die niet op het pakje staan. Bute is een levensgevaarlijk middel als je het als mens consumeert. Het gaat erom dat wij als consumenten vanalles door onze maag gesplitst krijgen en niet eens weten wat het is, wat de gevolgen zijn en er veel geld wordt verdiend aan de argeloze consument, niets met "moe zijn van paardenvlees topics" :roll:

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:13

Fred_Kroket schreef:
NathalietjeB schreef:
zijn we na al die paardenvlees topics ondertussen niet eens beetje paardenvlees topic moe???
ik las een ander grappig topic van een slager die juist daardoor meer mensen over de vloer kreeg die geintresseerd waren in paardenvlees...
vond t wel grappig...

Het gaat niet om het "paard" in het schandaal, het gaat erom dat er ingrediënten in je eten zijn verwerkt die niet op het pakje staan. Bute is een levensgevaarlijk middel als je het als mens consumeert. Het gaat erom dat wij als consumenten vanalles door onze maag gesplitst krijgen en niet eens weten wat het is, wat de gevolgen zijn en er veel geld wordt verdiend aan de argeloze consument, niets met "moe zijn van paardenvlees topics" :roll:

_/-\o_

SuzanLarissa

Re: Definitief bute in Brits paardenvlees gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:15

Mijn paard heeft lange tijd op bute gestaan, ik heb zelf opgezocht nav de verpakking dat er een aantekening in het paspoort moest komen.
En heb dit ook laten doen, de Da vond het super dat ik er zelf aan had gedacht en had geregeld.
Maar toch zouden ze er zelf aan moeten denken, het is niet ongevaarlijk spul...

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:05

Eigenlijk van de zotte. We hebben allemaal een duur en verplicht paardenpaspoort. Er is wetgeving en de regel dat dierenartsen medicijnen voorschrijven en uitgeven. Deze dierenartsen zijn volgens mij ook verplicht de paspoorten te vragen en bij te werken, niet jij als eigenaar. Dierenartsen krijgen genoeg betaald in ieder geval...

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:10

Oef, dierenarts krijgen niet veel betaald hoor. Ja de rekening is hoog genoeg, maar als alles daarvan af getrokken is zit je qua salaris onderaan de ladder van de universitair opgeleiden.

Wel schandaling hoe slecht de medicatie geregistreerd wordt ondanks een verplicht paspoort...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 17:19

Dan wil ik toch wel eens weten hoe mijn DA aan z’n dure sportauto komt ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:32

Rijke vrouw getrouwd? :p

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:33

Ik denk dat dierenartsen aardig verdienen. En trouwens hoeveel tijd en moeite kost het om medicatie in een paspoort te zetten?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:05

Kendra schreef:
[Ken je de film Soylent Geen?
Is een oudje (1973) maar zeer huiveringwekkend...maar eigenlijk weinig gezondheidsproblemen :-)..

De film ken ik niet maar ik ben wel opgevoed met het boek..
En daar waren wel gezondheids problemen..DDT bv... residuen in de lever "levenslang"..met alle gevolgen tot heden..

Citaat:
"Soylent Green" was based on Rachael Carson's book "Silent Spring" published in 1963, told how pollution was causing a acid rain and greenhouse effect. The late Assassinated President JFK was so impressed with her book, and she immediatly won him over to her 'cause' and he started the Environmental Protection Agency (EPA).

In 1970 the government made car makers install special air filters, to combat polutants enabling environmental protection, later Unleaded Gasoline. The Green in Soylent Green was not the only choice there were others. "When the animals wake up from their Winter sleep and find their grass (green) and leaves have been tainted by acid rain (and die), surely we shall have a 'Silent' Spring".

Rachael Carson a brilliant educated woman braving the chemical companies 'wrath', presented JFK with her book who was the President in 1963. 10 years later Soylent Green came out as a movie to show the effects of pollution. The screen writers added the fictional Thorn and police book to create the rest of the ficional movie.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 01:45

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:38

Ik heb geen paard, dus ook geen paard op de Bute.
Maar is het niet OOK de verandwoordelijkheid van de eigenaar van het paard, als de dierenarts niet om het paspoort vraagt.
Als je weet dat het vermeld moet worden, zorg je er toch ook zelf voor dat zoiets gebeurt, of zeg ik nu iets stoms?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:25

Je kan de verantwoordelijkheid voor voedselveiligheid niet bij de eigenaar van een gezelschapsdier neerleggen. Die heeft namelijk een hele andere prioriteit en is dus compleet onbetrouwbaar. Vooral als het om handelspaarden gaat is er veel belang bij om geen aantekening in het paspoort te zetten want dan is er altijd nog slachtwaarde.

Ik denk dat het momenteel een slecht idee is om privé gehouden paarden te slachten voor consumptie zolang het medicijngebruik niet volledig kan worden bijgehouden. Dan moeten de paarden dus ook net als ander vee specifiek voor de slacht worden gefokt en dat gebeurt hier volgens mij niet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:47

renep schreef:
Bute illegaal? In welk opzicht bedoel je dat?

Buut is een aantal jaren verboden geweest. En was toen ook zeer moeilijk verkrijgbaar, inmiddels is dat al weer enige tijd achterhaald en wordt het weer verstrekt door dierenartsen. Sommige dierenartsen hebben het overigens ook in de verboden tijd nog steeds geleverd..