Isabell Werth over de beschuldigingen van doping

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 23:18

Vudress schreef:
Alsof je rijtechnisch voordeel kunt hebben van een maagzuurremmertje. :roll:

Onze pown krijgt sinds drie maanden cimetidine ivm melanomen en ik moet zeggen dat hij sindsdien veel beter in zijn vel zit en veel makkelijker te rijden is.

Cimetidine werkt in op het hele gestel, het melanoom in zijn koker is nl al 3,5 cm geslonken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:38

Jokester schreef:
Toch wel, dat is een van de indicaties om dat middel te gebruiken. (Tenminste in humane geneeskunde. En ik denk dat een paardenmaag wel ongeveer hetzelfde werkt :D )

Ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt een paardenmaag behoorlijk anders dan bij de mens. Een paardenmaag produceert continu maagzuur, terwijl bij de mens pas maagzuur geproducert wordt als we eten. Veel paarden krijgen o.a. maagzweren omdat ze onvoldoende continu ruwvoer van goede kwaliteit tot hun beschikking hebben. Omdat er continu maagzuur geproduceert wordt en er niet altijd voedsel is om te verteren wordt het maagzuurgehalte in de paardenmaag te hoog en kunnen maagzweren ontstaan.

Jokester

Re: Isabell Werth over de beschuldigingen van doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:16

Dat veranderd niet echt iets aan de werking van de medicijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:30

Klopt, maar een paardenmaag werkt niet "wel ongeveer" hetzelfde zoals jij schrijft ;).

Jokester

Re: Isabell Werth over de beschuldigingen van doping

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:02

De manier waarop maagzuur wordt geproduceerd en hoe de vertering werkt is wel hetzelfde. Alleen eet een paard continu en een mens niet. Dus dat is 'wel ongeveer'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:21

Bij een mens wordt toch niet continu maagzuur geproduceerd? Bij een paard wel.

Ik wil helemaal niet in twijfel trekken hoe het medicijn werkt. Want dat weet ik niet.

En veel paarden eten tegenwoordig juist NIET continu waardoor maagzweren kunnen ontstaan. Ik wil het verschil tussen paarden en mensenmaag alleen maar aangeven.

Jokester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:47

Een paard is er voor gemaakt continu te eten, als je liever hebt dat ik het zo schrijf. Anyway, we zijn wel ver off-topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:03

Laten we er maar mee stoppen. We zijn idd off topic en volgens mij doe jij erg je best om mij niet te begrijpen :+

:wave: