Paarden ‘rundvlees’ nu ook in Duitsland en bij Albert Heijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Paarden ‘rundvlees’ nu ook in Duitsland en bij Albert Heijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:16

Ook halalvlees is niet meer 'veilig'.

Citaat: Hij kreeg van de rechtbank in Breda een jaar cel, waarvan drie maanden voorwaardelijk omdat hij Zuid-Amerikaans paardenvlees had verkocht als halal geslacht Nederlands rundvlees.
Dit gaat over dezelfde man die nu met paardenvlees sjoemelt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:11

Citaat:
Maar als ze halal geslacht zijn, is dat toch ook gewoon halal?

Moslims mogen geen paardenvlees eten, dus dan is het niet halal!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:21

Klopt ja, paardenvlees is sowieso niet halal.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:41

Oei. Foutje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:50

Peppertree schreef:
Oei. Foutje!

Weer wat geleerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:08

ik snap nog steeds niet waarom sommige paardenliefhebbers paardenvlees zielig vinden en het niet eten. waarom zou je geen paard eten, het gaat er toch om of het beestje een goed leven heeft gehad, en niet of het een paard of een rund is geweest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:17

Ik eet geen paardenvlees omdat ik het gewoon niet wil eten,niet omdat ik het zielig vind.
Net als dat ik geen wild wil eten.
Niet omdat het een paard is of een hert,ik wil het gewoon niet eten omdat ik het niet ken.
Wat een boer niet kent eet die niet,das mijn reden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:17

LidyK97 schreef:
ik snap nog steeds niet waarom sommige paardenliefhebbers paardenvlees zielig vinden en het niet eten. waarom zou je geen paard eten, het gaat er toch om of het beestje een goed leven heeft gehad, en niet of het een paard of een rund is geweest.

Ik eet liever paardenvlees waarvan ik weet dat het goed is. Paardenvlees besmet met bute wat in een product weggemoffeld is en niet op de ingredientenlijst staat hoef ik niet :n

SoSoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:59

LidyK97 schreef:

ik eet gewoon geen paardenvlees omdat ik het een beetje respect loos en vind en ik vind het gewoon een naar idee dat de dieren waar je zo van houd en het liefst de hele dag mee omgaat op eet ik vind het best als ze het verkopen maar wel met een eerlijk etiket
ik vind het ook zo vervelend dat ik niks meer durf te vertrouwen mijn vriendin zei laatst o bij de albert hein kun je gewoon het vlees eeten maar nee hoor ik vind dat ze echt veels te ver gaan met dit paarden vlees ik heb nu al meerdere malen paardenvlees op zonder dat ik het wist en dat vind ik echt super erg en dat sommige mensen daar van die stomme grappen over moeten maken is ook erg ze moeten gewoon eerlijk zijn in wat ik nou werkelijk koop in de supermarkt !!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:29

gohya schreef:
Die lasagne van de Lidl,die stinkt zó erg als je die klaar maakt.
Alleen al door die geur,proef ik die niet eens.

haha...
mss zit er ook wel knaagdiervlees in verwerkt, zijn ook zoogdieren...O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:17

SoSoof schreef:
LidyK97 schreef:

ik eet gewoon geen paardenvlees omdat ik het een beetje respect loos en vind en ik vind het gewoon een naar idee dat de dieren waar je zo van houd en het liefst de hele dag mee omgaat op eet ik vind het best als ze het verkopen maar wel met een eerlijk etiket
ik vind het ook zo vervelend dat ik niks meer durf te vertrouwen mijn vriendin zei laatst o bij de albert hein kun je gewoon het vlees eeten maar nee hoor ik vind dat ze echt veels te ver gaan met dit paarden vlees ik heb nu al meerdere malen paardenvlees op zonder dat ik het wist en dat vind ik echt super erg en dat sommige mensen daar van die stomme grappen over moeten maken is ook erg ze moeten gewoon eerlijk zijn in wat ik nou werkelijk koop in de supermarkt !!

respectloos? die vat ik niet. waarom is het respectloos om een paard te eten? als het beestje een goed leven heeft gehad.. en het is toch juist heel respectloos om zoveel vlees 'weg te gooien'! en ja de etiketten moeten inderdaad gewoon kloppen!

verootjoo schreef:
LidyK97 schreef:

Ik eet liever paardenvlees waarvan ik weet dat het goed is. Paardenvlees besmet met bute wat in een product weggemoffeld is en niet op de ingredientenlijst staat hoef ik niet :n

nee snap ik, maar ik had het over paardenvlees in het algemeen :)