NatasjavE schreef:Nou, dit zal de vastzittende paardenmarkt misschien wel vlot trekken![]()

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebren schreef:Ze bedoelt de plofkippen.
xxCYNNxx schreef:nu ik vorige hier een topic tegen kwam over medicijnregistratie in paardenpaspoort en er iemand vertelde dat haar/zijn da vertelde dat niet de kliniek, maar de eigenaar verantwoordelijk is voor het eerlijk opgeven van medicijnen ivm slacht, waag ik het toch te betwijfelen of paardenvlees wel zo gezond is.
Ik bedoel: als er mensen zijn die het lef hebben om een gevaarlijk paard/pony te verdoven om hem dan glashard te verkopen als zijnde brave kinderpony (om maar even een vb te geven), zullen er ook genoeg mensen zijn die hun paard/pony die bv in het verleden bute heeft gehad, gewoon naar de slacht brengen om te verkopen voor menselijke consumptie.enige waar je echt zeker van kan zijn, is dat je lapje vlees van een dier komt die in ieder geval een heel wat beter leven heeft gehad dan een varken/koe of kip
Citaat:‘Op het etiket zou daarnaast niet alleen de diersoort moeten worden vermeld, maar ook waar het dier vandaan komt, hoe het is gehouden en op welke manier het is geslacht’, aldus de stichting dinsdag.
Ariebren schreef:Als al die gegevens op het etiket moeten, dan wordt het etiket duurder dan het stukje vlees in de verpakking.
Vooral hoe het paard gehouden is, dat is een berg werk om dat na te trekken.
Pure flauwe kul wat vier voeters wil.
Ariebren schreef:We hebben het over paardenvlees.
De koe is wel te traceren van wieg tot slager.
Maar het paard vrijwel niet.