Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Hetgeen waar men zich veel beter druk om kan maken, is de wijze waarop rundvee en varkens gehouden worden, getransporteerd worden en geslacht worden. Zolang daar nog veel verbetering in zit, eet ik liever paardenvlees dan rundvlees.
.
xx_Horsiex schreef:Ik zou toch niet zo prettig vinden om vlees te eten van dieren die medicatie hebben gehad die schadelijk is voor mensen....
Jasmijn159 schreef:xx_Horsiex schreef:Ik zou toch niet zo prettig vinden om vlees te eten van dieren die medicatie hebben gehad die schadelijk is voor mensen....
Moet je eens kijken wat voor antibiotica en preventieve middelen er over je eieren gespoten wordt, op varkens gebruikt wordt en in koeien wordt gespoten. Er valt zo veel te sjoemelen met die richtlijnen. Dierenarts levert een traytje antibiotica af, schaap hoest, hoppa spuit erin.. Tsja dat ie een dag later geslacht wordt?! Niemand die er naar kijkt hoor!
10y schreef:Kan iemand mij nu vertellen waarom iemand allergisch zou reageren op paardenvlees en op rund, varken, schaap, geit, kip, kalkoen, eend, haas, konijn, hert, ree bijvoorbeeld helemaal niet?
Juangi schreef:Marjoow schreef:Hetgeen waar men zich veel beter druk om kan maken, is de wijze waarop rundvee en varkens gehouden worden, getransporteerd worden en geslacht worden. Zolang daar nog veel verbetering in zit, eet ik liever paardenvlees dan rundvlees.
.
En dit is dus al helemaal fout. Rundvee en varkens worden in Nederland keurig netjes geslacht, gaat super snel. Voor transport zijn er strengere eisen en gaat in Nederland imo goed.
Het 'vlees' dat jij eet bij je magnetronmaaltijden is afkomstig uit goedkope landen, zoals Roemenie, Portugal, Brazilie... Allemaal landen waar totaal niet aan het dierenwelzijn gedacht word. Dieren worden in absurd afgekeurde vrachtwagentjes vervoerd, vaak met gebroken benen en een hoop wonden. Dan heb ik het slachten in die landen nog niet gehad...
Dus magnetronmaaltijden zijn ondanks dat ze super ongezond zijn ook nog eens ontzettend slecht wat betreft dierenwelzijn... Pas als je vlees bij de supermarkten koopt, weet je dat het uit Nederland komt (behalve bij Aldi en Lidl) en dus goed is geslacht. Kip is een ander verhaal.
Jolliegirl schreef:Mijn god.. wat heeft bokt opeens met al die paardenvlees berichten.....
My gosh.. Ik begin er GEK van te worden...
Moet dit nou perse voorpagina-nieuws zijn?
benangelique schreef:xx_Horsiex schreef:Ik zou toch niet zo prettig vinden om vlees te eten van dieren die medicatie hebben gehad die schadelijk is voor mensen....
Dan kan je beter vegetarisch worden. Alle vlees tegenwoordig zit bomvol antibiotica. ...
passoasam schreef:Er zijn nog steeds mensen hier op bokt die geen idee hebben hoe het werkt met Antibiotica. Zoals ik hierboven al eerder heb geschreven, we lopen als veehouders echt niet de hele dag met een spuit AB door de stal. Daar is het veel te duur voor. Ik vind het erg jammer dat mensen die er te weinig van af weten er wel zo makkelijk over oordelen.
Als je zelf een longontsteking of iets dergelijks hebt ben je toch ook blij als je van de dokter AB krijgt. Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om een koe met een uierontsteking niet te behandelen. Dan heeft het dier ontzettend veel pijn en de kans is aanwezig dat de ontsteking naar binnen toe open breekt. Dan sterft het dier aan een niet zo erg fijne dood. En komt dan overigens niet in de voedselketen! Voor daar weer mensen conclusies uit gaan trekken.
Yamcha schreef:Dus een aantal mensen eet gewoon vlees, ongeacht wat het is, of wat er in zit?![]()
Jeetje![]()
-