Man uit IJhorst voor de rechter vanwege verkoop 'zieke' pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:00

Ik ken de mensen in kwestie ook prive, en moet wel eerlijk zeggen dat ik het ook suf vind dat je voor zo een pony zo een sop geld betaald, en hem dan niet laat keuren, uitproberen etc. Vooral als degene in kwestie paardenadvocaat is, en hier dus wel alles van zou moeten weten...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:11

^ wat een afgang :')

Cannac

Re: Man uit IJhorst voor de rechter vanwege verkoop 'zieke' pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:55

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:58

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:03

Nynke1 schreef:
Cannac schreef:

Och jeetje, die mensen ken ik ook vaag. Leken mij eerlijke en betrouwbare mensen, jammer dat ze nu voor de rechter gesleept worden.

Je springt wel heel snel tot de conclusie dat die mensen niet te vertrouwen zijn.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:08

Heb deze pony afgelopen woensdag zien lopen in Noord-sleen, super pony met een verwent nestje erop.

Pony kun je zo wel aan zien dat dat geen pony van €1000,- euro is, zonder dit verhaal te kennen, zei ik nog tegen een moeder, das geen goedkoop paardje.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:09

Lezen is ook een vak zeg. Heb je m'n andere posts gelezen?? Ik probeer alleen maar aan te geven dat ik JUIST niet denk dat deze mensen (met opzet) een zieke pony verkocht hebben.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:19

Lezen is inderdaad een vak, en helaas ben ik gezakt :(:) Maar ik onthou dan ook niet ieders post.. of lees ze helemaal. Maar inderdaad, ik denk ook niet dat met opzet hier wat is gebeurd door de verkoper. Ben benieuwd of er nog meer informatie los komt de komende tijd.

Nynke1 schreef:
Lezen is ook een vak zeg. Heb je m'n andere posts gelezen?? Ik probeer alleen maar aan te geven dat ik JUIST niet denk dat deze mensen (met opzet) een zieke pony verkocht hebben.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:25

Raar verhaal, van de kopers dan.
Chemo in een pony voor een bultje van 3 mm?!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:32

Ik vind het ook maar een raar verhaal. Ik ken de verkopers en dat lijken me nou geen mensen die doelbewust een zieke pony verkopen.
Hoop voor ze dat dit verhaal geen naar einde voor ze krijgt. Alhoewel je er iig een kater aan overhoudt.....

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:40

Ik ga dit onderwerp volgen. Ik ken beide advocaten en ben benieuwd naar het vonnis.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:01

krackertje schreef:
Ik ga dit onderwerp volgen. Ik ken beide advocaten en ben benieuwd naar het vonnis.

en die hebben met elkaar wel meer dan een appeltje te schillen en krijgen dat kennelijk over P&P niet voor elkaar.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:07

Wat een sympathieke pony zo op het filmpje! Ik snap wel dat de kopers er als een blok voor gevallen zijn. Maar.. hoe kan je die pony nou zo sturen als hij heeft wat de kopers beweren?

Vind het ook een sneue zet dit via de media aan te pakken.. maar goed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:08

FloortjeM schreef:
krackertje schreef:

en die hebben met elkaar wel meer dan een appeltje te schillen en krijgen dat kennelijk over P&P niet voor elkaar.

Tja, soms doen mensen rare dingen om in de belangstelling te blijven staan, :j

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 20:14

FloortjeM schreef:
krackertje schreef:

Misschien wel in deze kwestie of een een andere zaak.

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 23:47

Ben het helemaal eens met de reacties hierboven. Het lijkt erg op aandacht trekken.
Dan nog iets wat best vreemd is: pony heeft weken chemo gehad.
Ik ga er van uit dat de pony niet gelijk geopereerd is toen hij bij de advocaat is gekomen, na de operatie aan het bultje kreeg de pony chemo. En nu al weer op concours?! Dat zou toen niet moeten kunnen!?!?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:35

Sinds wanneer geven ze chemo bij het verwijderen van een melanoom? Dat heb ik nog nooit gehoord...

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:46

Anne_GTI schreef:
Sinds wanneer geven ze chemo bij het verwijderen van een melanoom? Dat heb ik nog nooit gehoord...

Inderdaad, vet overdreven!

Ik vind het echt niet kunnen dat over de rug van je dochter, pony en verkoper als bekend paardenadvocaat zo de publiciteit opzoekt.
Ik vind de meeste berichten van hem op FB erg popie jopie. Zou toch liever iemand hebben die wat discreter en serieuzer overkomt.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:59

Het staat zelfs in de krant 8)7

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:02

Anne_GTI schreef:

er is een zalf die gebruikt wordt na het verwijderen van een melanoom die onder de term chemo valt.

Het smeren van cisplatine. Deze methode zit nog in de onderzoeksfase. Cisplatine is een stof die deel uitmaakt van de chemokuren die gegeven worden ter bestrijding van kanker. Cisplatine wordt op het melanoom gesmeerd en remt de celgroei, waardoor het melanoom kleiner wordt.

MPM0302

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 02:48

In eerste instantie las ik dit artikel en vond het vreemd dat een familie op deze wijze de publiciteit zocht, zeker aangezien er nog een rechtzaak gevoerd moet worden; aangespannen door ouders van een 10-jarige dochter. Daarbij trok het mijn aandacht vanwege de pony. Pony Murphy rijdt volgens mij al heel veel jaren in goede conditie rond op menig parcours en heeft heel wat prijzen binnen gehaald, zeer recent nog zelfs.

Nadat ik in reacties las dat deze Murphy door een hippisch advocaat aangekocht is wilde ik verder kijken. Je verwacht nl toch enige integriteit, voorzichtigheid en zorgvuldig handelen van een advocaat en niet dat deze de publiciteit, mede uit naam van zijn dochter, zoekt voor er be-, ge-, en/of veroordeeld is.

Na mijn zoektocht op internet begrijp ik het echter beter. Kennelijk wordt door deze familie graag de publiciteit gezocht. Ook wordt er vaker een artikel gepubliceerd of een rechtzaak “aangespannen”. Het overigens triest te zien dat bij deze publicatie niet geschuwd is de 10-jarige(!) dochter ook, met naam, te betrekken.

Ook al staat het in het artikel, ik krijg zo het idee dat deze familie niet eens een rechtzaak begint. Volgens mij beseft deze advocaat nl heel goed dat hij geen “zaak” heeft dus heeft hij er bewust voor gekozen dit verhaal te publiceren. Zo doet het er niet toe of de verkoper wel of niet verwijtbaar is. De familie lijkt naar de krant gestapt om heel bewust de verkoper in een kwaad daglicht te stellen.

Als ik de verkoper was zou ik overwegen een rechtzaak tegen deze advocaat en zijn familie aan te spannen. Dit riekt namelijk naar onbehoorlijk en onrechtmatig handelen en wellicht is een poging tot oplichting nog wel aantoonbaar te maken ook.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 02:55

Heb je hier speciaal een account voor aangemaakt? Ik denk overigens wel dat je gelijk kan hebben. Ik meen mij nu ook te herinneren dat deze mensen een rechtszaak hebben aangespand tegen SBS6 omdat zijn vrouw niet door ging bij een auditie van een zang programma. Kom zo ff niet op de naam.

Mediageil noem ik dat.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 04:36

Nynke1 schreef:
Heb je hier speciaal een account voor aangemaakt? Ik denk overigens wel dat je gelijk kan hebben. Ik meen mij nu ook te herinneren dat deze mensen een rechtszaak hebben aangespand tegen SBS6 omdat zijn vrouw niet door ging bij een auditie van een zang programma. Kom zo ff niet op de naam.

Mediageil noem ik dat.

Is het die?! Hij schrijft ook voor de Paardenkrant toch?

Wat een nerd.. ja sorry hoor, maar dit doe je toch niet?

Laster noemen ze dat en daar kan je iemand voor aanklagen geloof ik. Hoop dat de familie een goede advocaat heeft.

its_me84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:03

Cannac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:30

Is dat een vraag of hebben zxe dat echt gedaan?