Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NathalietjeB schreef:nou snap ik nog steeds niet helemaal waarom dat bute dan zo schadelijk is..wat doet dat spul wanneer krijgt een paard uberhaupt zoiets??
heb er zelf namelijk echt nog nooit van gehoord...
verder kan t me nog steeds gestolen worden of er paard door me eten zit ja of nee
NathalietjeB schreef:nou snap ik nog steeds niet helemaal waarom dat bute dan zo schadelijk is..wat doet dat spul wanneer krijgt een paard uberhaupt zoiets??
verder kan t me nog steeds gestolen worden of er paard door me eten zit ja of nee
Moratoetje schreef:@Jolliegirl: Maar als het besluit is genomen om een dier uit zijn lijden te laten verlossen, vind ik dat dit meteen moet gebeuren om onnodige lijden te voorkomen. Zelf zou ik het nooit dan nog een paar dagen laten staan, als de slacht dan niet kan...dan maar een spuitje. Je laat een dier niet onnodig lijden, dat is mijn mening. Die mag je delen maar dat hoeft natuurlijk niet
Dribbel schreef:NathalietjeB schreef:nou snap ik nog steeds niet helemaal waarom dat bute dan zo schadelijk is..wat doet dat spul wanneer krijgt een paard uberhaupt zoiets??
"Bute blijft in het lichaam zitten van het paard, ongeacht de tijdspanne die tussen het toedienen en het slachten zit. Bij consumptie van besmet vlees kan het bij mensen o.a. ernstige bloedarmoede veroorzaken. Ook in Nederland mogen paarden die ooit bute hebben gehad niet voor consumptie worden geslacht."