Weer een aantal tuigpaardmerries naar Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Weer een aantal tuigpaardmerries naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:32

Ik ben langs Amish dorpen gegaan, ze hebben vaak wel tractors, daarmee gaan ze ook naar de "bewoonde wereld" toe om het maar zo te zeggen of ze gaan met paard en wagen :P erg leuk om te zien. Sommige bezitten inderdaad auto's enzo, en ik kwam tijdens een rodeo een amish gezin tegen met een videocamera :+ (digitaal) die de rodeo aan het filmen waren, wat dus wel wat vraagtekens bij me opriep :')

maar leuk dat de paarden die oversteek gaan maken :j

GJ9

Re: Weer een aantal tuigpaardmerries naar Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 00:59

He balen. Edaperty weg. Dat is het nichtje van mijn merrie en ik vond haar wel mooie reclame maken voor deze merrielijn.

Denk dat qua type voor de wagen die Wynton daar niet zou passen nee. Maar wel een Danser. Een plaatje voor de wagen, drie goede gangen, fijn door het lijf en een goed, nuchter karakter.
Dat kan je idd niet van alle tuigers zeggen, vooral de varianten met veel Hackney. Maar bij de tuigers zitten gewoon, net wat OsMo zegt, een paar hele handige mensen die weten hoe ze ergens op in kunnen springen en een paard verkopen. Zo iemand missen we (helaas!!!) bij de Geldersen. Als er meer markt in het buitenland was, net als vroeger, werd er ook wel meer gefokt om aan die vraag te voldoen OsMo. Er lopen ZAT kwaliteitsmerries rond.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 01:33

Ik heb ook 3 maanden in Amerika gewoont. Heb die maanden samen gewerkt met een paar Amish mannen die nog écht van de oude stempel waren. Niks geen electrische apparaten in huis/om het huis. Totaal niets. Ze leefden echt als in de middeleeuwen. Zo heb ik het ervaren. Ben ook een paar keer uitgenodigd daar thuis te kijken, heel gaaf!

Maar de familie's die ik heb meegemaakt waren ook erg met de paarden bezig. Ze hadden 1 paard uit Nederland. Was een heel gaaf beest, maar voor hun echt puur en alleen vervoermiddel, niets meer en niets minder.